تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815755657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست فيلم جديد فروزش/زماني براي دوست داشتن فيلم خاص كودكان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست فيلم جديد فروزش/"زماني براي دوست داشتن" فيلم خاص كودكان نيست
نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "زماني براي دوست داشتن" ساخته ابراهيم فروزش امروز پس از نمايش آن در بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره فيلم فجر در سينما فلسطين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسي اين فيلم با حضور فروزش، عليرضا سبط احمدي، بهناز جعفري، نگين صدق گويا، علي شادمان، مهراب رضايي و عليرضا مظفري برگزار شد.

فروزش در ابتداي اين جلسه با اشاره به سوابق كاري خود گفت: من از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آمده‌ام و هرچند از سال 59 به عنوان عضو رسمي با اين مركز فعاليت نمي‌كنم، اما در شوراهاي توليد و يا ساخت فيلم حضور دارم.

وي افزود: من اين فيلم را خاص كودكان نمي‌دانم. "زماني براي دوست داشتن" مضموني را دنبال مي‌كند كه تنها كودكان در آن بازي مي كنند. معتقدم اين فيلم مخاطب خود را دارد زيرا هسته اصلي خانواده را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

فروزش درباره پرداختن به موضوع معلوليت در اين فيلم گفت: بيش از 12 سال است با آسايشگاه كهريزك كار مي‌كنم و تاكنون بيش از 1000 دقيقه فيلم براي اين مركز ساخته‌ام. اين سوابق نشان مي‌دهد من سال‌هاست با مسئله معلوليت آشنا هستم. فيلمنامه اوليه "زماني براي دوست داشتن" متعلق به حسن لعلي بود. متن اوليه براي ساخت سريال مناسب بود و براي همين من تغييراتي در آن ايجاد كردم.

عليرضا سبط احمدي، تهيه‌كننده اين پروژه در ادامه نشست گفت: از مدت‌ها پيش قصد همكاري با فروزش را داشتم. فيلمنامه اين فيلم ابتدا "دوست داشتن را هجي كن" نام داشت و متعلق به بنياد فارابي بود. فروزش قرار بود 10 سال پيش ساخت آن را آغاز كند كه به دلايلي نشد.

وي ادامه داد: زماني كه فيلمنامه را خواندم احساس كردم كار خوبي است و تصميم گرفتم ساخت آن را شروع كنم و خوشبختانه بنياد سينمايي فارابي نيز از آن استقبال كرد. زماني كه پروانه ساخت را گرفتيم فروزش درگير پروژه "هامون و دريا" بود، به همين دليل ساخت اين پروژه را بعد از پايان فيلمبرداري آن فيلم شروع كرديم.

نگين صدق گويا، بازيگر نقش مادر در اين فيلم گفت: من خودم مادر نيستم، اما با توجه به پرداخت خوب سناريو و راهنمايي‌هاي فروزش توانستيم به نتيجه برسيم. فكر مي‌كنم براي نزديك شدن به حس مادري لزوما نبايد مادر باشيم. اين موضوع محدوديت ندارد و مي‌تواند در هر انساني تجلي پيدا كند.

بهناز جعفري، بازيگر نقش معلم در ادامه گفت: از بازي دراين فيلم و همكاري با فروزش بسيار خوشحالم. من در سينما و تلويزيون چند بار نقش معلم را بازي كرده‌ام. به طور نمونه در كار كيانوش عياري و مجموعه تلويزيوني "خاك سرخ" نيز نقش معلم داشتم.

علي شادمان، بازيگر نقش بابك گفت: بازي در نقش يك معلول براي من كاري متفاوت بود. به اين نقش علاقه داشتم و كار كردن در كنار فروزش براي من افتخار است. همان ابتدا براي رسيدن به نقش پسر معلول با پدرم تمريناتي انجام مي‌دادم. همچنين از نزديك با معلولان صحبت مي‌كردم و از نظر كارشناسان در اين زمينه نيز استفاده مي‌كردم.

در ادامه نشست مهراب رضايي و عليرضا مظفري بازيگران كودك فيلم "زماني براي دوست داشتن" از همكاري با فروزش و علي شادمان ابراز خرسندي كردند.

فروزش درباره انتخاب بازيگر نقش بابك گفت: هميشه فكر مي كردم چطور مي‌توانم يك بچه سالم را براي بازي در نقش يك معلول جلوي دوربين بياورم و از اين موضوع مي‌ترسيدم.

وي ادامه داد: براي پيدا كردن بازيگر نقش بابك مدتي به آسايشگاه‌ها مي‌رفتيم كه متاسفانه به نتيجه نرسيديم. همان زمان بازي علي شادمان در "ميم مثل مادر" در ذهنم بود، به همين دليل تصميم گرفتم با او صحبت كنم. در اين ديدار قرار شد نوار تست بازيگري او را براي من بفرستند. پس از آن نيز جلساتي برگزار كرديم و به نتيجه رسيديم. اين بازيگر در كار بسيار راحت بود و جلوي دوربين خوب ظاهر مي‌شد.

سبط احمدي درباره اكران عمومي فيلم گفت: ابتدا قصد داشتم "زماني براي دوست داشتن" را امسال اكران كنم، اما فارابي اعلام كرد مي‌خواهد فيلم در جشنواره فجر به نمايش درآيد. ما در جشنواره كودك و نوجوان 90% رضايت مردمي داشتيم. اين موضوع نشان مي‌دهد فيلم در اكران عمومي مي‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار كند.

"زماني براي دوست داشتن" تازه‌ترين فيلم فروزش پس از "هامون و دريا" و داستان كودكي معلول و استثنايي است كه كنار پدر و مادر و برادر كوچكش زندگي مي‌كند. تلاش او براي برقراري ارتباط با اطرافيان به ويژه اعضا خانواده شرايط و موقعيت‌هاي مختلفي را در زندگي اين افراد به وجود مي‌آورد.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3087]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن