تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806711832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گراني با بوي بهار مي آيدموج جديد گراني ها، از بليط قطار گرفته تا گوشت قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: گراني با بوي بهار مي آيدموج جديد گراني ها، از بليط قطار گرفته تا گوشت قرمز
موج جديد گراني‌ها با نزديك شدن سال جديد آغاز شده است. اين در حالي است كه دولتي‌ها از فرستادن بازرسان در سطح بازار و برخورد با گران فروش‌ها خبر داده‌اند.


آفتاب: موج جديد گراني‌ها با نزديك شدن سال جديد آغاز شده است. اين در حالي است كه دولتي‌ها از فرستادن بازرسان در سطح بازار و برخورد با گران فروش‌ها خبر داده‌اند.

البته اين تمام ماجرا نيست چرا كه هرچند بسياري از گراني‌ها در بازار به دليل نوسانات نرخ دلار پديد امد و غير قانوني بود، اما با نزديك شدن فروردين ماه هرروز خبر از گراني‌هاي قانوني رسانه‌اي مي‌شود كه نگراني افكار عمومي را در پي داشته است. گراني گوشت، لبنيات و حتي بليط قطار از اين دسته گراني هاست.

موج جديد گراني‌ها با نزديك شدن سال جديد آغاز شده است. اين در حالي است كه دولتي‌ها از فرستادن بازرسان در سطح بازار و برخورد با گران فروش‌ها خبر داده‌اند.

البته اين تمام ماجرا نيست چرا كه هرچند بسياري از گراني‌ها در بازار به دليل نوسانات نرخ دلار پديد امد و غير قانوني بود، اما با نزديك شدن فروردين ماه هرروز خبر از گراني‌هاي قانوني رسانه‌اي مي‌شود كه نگراني افكار عمومي را در پي داشته است.

گراني گوشت، لبنيات و حتي بليط قطار از اين دسته گراني هاست. حتي زمزمه‌هايي مبني بر افزايش قيمت برق نيز به گوش مي‌رسد كه همراه با خبر حذف يارانه ۱۰ ميليون نفر، حكايت از اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها پيش از عيد دارد و مردم مي‌مانند و فشار اقتصادي ناشي از گراني.

بليت قطار، جديد‌ترين عضو گراني‌ها

در حالي كه بار‌ها مسئولان رجا به دولتي‌ها گفته بودند كه در برخي مسيرهاي ريلي قيمت يك قطعه بليت قطار براي چند صد كيلومتر سفر از قيمت بليت چرخ و فلك‌هاي شهربازي هم ارزان‌تر است و خواستار افزايش قيمت بليط قطار شده بودند، دولت بالاخره خواست رجا را برآورده كرد تا بليط‌هاي قطار در آستانه سفرهاي نوروزي گران شود.

هرچند اين افزايش قيمت مي‌تواند بخشي از زيان دهي شركت‌هايي نظير رجا جبران كند اما سوي ديگر اين داستان مردمي هستند كه بدون افزايش حقوق بايد با افزايش قيمت‌ها بسازند. مردمي كه هر روز فشار اقتصادي را تحمل مي‌كنند حالا بايد براي يك مسافرت ساده هم بيش از پيش‌بيني‌ها خرج كنند.

اين در حالي است كه با ۴۵ هزار تومان يارانه دولتي كه جوابگوي گراني‌ها نيست، روياي سفر با قطار براي آنان كه قشر آسيب‌پذير تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

از سوي ديگر قشر ضعيف جامعه كه از داشتن خودرو محرومند و حتي در صورت داشتن خودرو از پس هزينه بنزين براي سفر بر نمي‌آيند و بليط هواپيما هم كه براي اين قشر گران و غير قابل دسترس است، حالا بايد از سفر با قطار هم خداحافظي كنند.

هرچند مديرعامل شركت رجا با اشاره به اين‌كه تنها ۴۰ درصد قطار‌هاي مسافري رجا به نسبت قطار‌هاي در سير اين شركت مشمول افزايش قيمت بليت مي‌شوند، گفت: اين افزايش قيمت حداقل ۷ درصد است. اما حتي اگر افزايش‌ها ۷ درصدي باشد باز هم براي گروهي از مردم مشكلاتي را ايجاد خواهد كرد.

مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا خاطرنشان كرد: اين افزايش قيمت تا حدي هزينه‌هاي ما را جبران خواهد كرد، اما از راه‌آهن انتظار داريم نسبت به افزايش قيمت بليت قطار در گام‌هاي بعدي اقدام كند تا هزينه‌هاي شركت‌هاي مسافري بيشتر جبران شود و نرخ‌ها به قيمت‌هاي واقعي نزديك‌تر شود.

محصولات لبني ۱۰ درصد گران مي‌شود

اما بليط قطار تنها مورد گراني‌هاي اخير نيست. محصولات لبني نيز كه مستقيم با زندگي مردم در ارتباط است، ۱۰ درصد گران خواهد شد تا فشارهاي اقتصادي روي قشر آسيب پذير بيشتر شود و لبنيات و به خصوص شير كه براي سلامتي انسان اهميت ويژه‌اي دارد، به ناچار از سبد خانوارهاي مستضعف حذف شود.

از تيرماه امسال به دليل افزايش هزينه‌هاي ناشي از هدفمندي يارانه‌ها ۱۰ درصد بر قيمت محصولات لبني افزوده شد و از ابتداي مهرماه نيز به‌دليل افزايش قيمت شيرخام، مجددا با تصويب سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان هشت درصد به نرخ فرآورده‌هاي لبني افزوده شد.
حالا و براي سومين بار در سال جاري نيز ۱۰ درصد به‌طور خودسرانه بر قيمت برخي محصولات لبني اضافه شد و دولت نه تنها با اين افزايش قيمت برخورد نكرد بلكه از روز چهارشنبه اين افزايش قيمت سراسري شد.

طي دو ماه اخير نيز قيمت هر كيلو شيرخام درجه يك ۶۰۰ تومان از سوي كارگروه تنظيم بازار تعيين شده است اما به‌دليل افزايش نرخ علوفه قيمت شيرخام نيز بالا‌تر از اين ميزان در بازار عرضه شد، البته به‌گفته مديرعامل اتحاديه دامداران ميانگين نرخ فروش هر كيلو شيرخام در كشور ۵۰۰ تومان است.

مديرعامل اتحاديه فرآورده‌هاي لبني نيز با تاكيد اين موضوع، گفت: از روز چهارشنبه همه كارخانه‌هاي لبني قيمت محصولات خود را حداقل ۱۰ درصد افزايش دادند تا موج گراني‌ها به لبنيات هم برسد.

افزايش ۴۰ درصدي قيمت گوشت

افزايش قيمت گوشت قرمز نيز از سويي مشكلاتي را براي مردم ايجاد كرده است و حتي رييس اتحاديه تهيه گوشت گاوي با اشاره به اينكه واردات گوشت محدود شده و ثبت سفارش واردات انجام نمي‌شود، گفت: قيمت گوشت به دليل كمبود اين هفته تا ۴۰ درصد افزايش مي‌يابد.

علي خندان روي جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي پانا در پاسخ به اين سوال كه چرا قيمت گوشت در بازار ۲۰ درصد افزايش يافته است گفت: امروز اين افزايش قيمت تا ۴۰ درصد نيز خواهد رسيد.

به گزارش شفاف،در هر حال، آنچه مسلم است، افزايش قيمت‌ها هر چند ناچيز با توجه به عدم افزايش درآمد مي‌تواند براي قشرضعيف و متوسط جامعه مشكل ساز باشد و با توجه به قرار بر اجرايي شد فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها بايد ديد دولتي‌ها كه همواره افزايش قيمت‌ها را تكذيب مي‌كند، چه راهكاري براي بازار مي‌انديشند؟

كد مطلب : 144286

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن