تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815446471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني وارد جاكارتا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: لاريجاني وارد جاكارتا شد
علي لاريجاني در صدر هياتي بلندپايه براي شركت در اجلاس مجمع مجالس آسيايي ساعتي پيش وارد جاكارتا پايتخت اندونزي شد.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري خانه ملت ازاندونزي، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي دقايقي پيش وارد جاكارتا پايتخت اندونزي شد و قرار است ضمن شركت در سومين مجمع مجالس آسيايي و سخنراني در اين مجمع، رياست اين مجمع كه بر عهده ايران است را به كشور اندونزي تحويل دهد.

لاريجاني در حاشيه سومين مجمع مجالس آسيايي، با رئيس مجلس اندونزي و برخي از مقامات بلند پايه اين كشور و رجال سياسي ديدار و گفتگو خواهد كرد. صبح روز دوشنبه محمد حسن ابوترابي فرد رئيس شوراي اجرايي مجمع مجالس آسيايي به همراه تعدادي از نمايندگان براي شركت در اين مجمع عازم جاكارتا پايتخت اندونزي شدند.

مجمع مجالس آسيايي با ابتكار مجلس شوراي اسلامي و با حضور ۴۰ پارلمان از كشورهاي مختلف آسيا در تهران تولد يافت و با توجه به ظرفيت هاي پارلماني جمهوري اسلامي ايران دبير خانه ثابت اين نهاد سياسي در تهران مستقر شد.

در دوره مجلس هفتم ۲ مجمع عمومي در تهران برگزار و ضمن تصويب اساسنامه و انتخاب دبيركل، گروه‌هاي كاري و كميته‌هاي فرعي براي تدوين راهكار حركت آينده مجمع و نقشه‌ راه مجالس آسيا براي رسيدن به جايگاهي كه زيبنده آسيا در هزاره‌ سوم باشد، بر عهده دبيرخانه نهاده شد و حدود ۱۰ كميته‌ فرعي بر اساس مصوبه مجمع عمومي در دبيرخانه تشكيل شد و اين كميته ها در حوزه هاي اقتصادي و سياسي و فرهنگي فعاليت خود را آغاز كردند.

سومين مجمع عمومي مجالس آسيايي فردا پنج‌شنبه در جاكارتاي اندونزي برگزار خواهد شد. در اولين اجلاس مجمع عمومي مجالس آسيايي براي صلح كه در آبان ماه ۱۳۸۵ در تهران برگزار شده بود، بنا به پيشنهاد ايران مجمع مجالس آسيايي به تصويب رسيد و نخستين جلسه خود را تشكيل داد. دومين نشست مجمع مجالس آسيايي نيز سال بعد در آبان ماه ۱۳۸۶ در تهران برگزار شد و سندهاي پيشنهادي شوراي اجرايي مجمع عمومي آسيايي كه شامل مبارزه با فساد، فقرزدايي، صندوق پول آسيايي، بازار يكپارچه انرژي، معاهده دوستي، جهاني سازي، تنوع فرهنگي و بيانيه تهران درباره حقوق زنان در دستور كار آن قرار داشت.

پايان پيام/

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن