تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803134429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توضيح سازمان بورس در خصوص ماده 55 قانون بازار اوراق بهادار


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: توضيح سازمان بورس در خصوص ماده 55 قانون بازار اوراق بهادار
ايلنا - به دنبال انتشار مطلبي مبني بر تخلف سازمان بورس از ماده 55 قانون بازار اوراق بهادار، سازمان بورس اطلاعيه‌‏اي صادر كرده است. اين سازمان اعلام كرد:


در پي درج مطلبي در برخي از رسانه‌‌ها مبني بر تخلف سازمان بورس و اوراق بهادار از مقررات ماده 55 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا درخصوص تركيب سهامداري شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، مراتب زير جهت اطلاع عموم مردم به ويژه سرمايه‌گذاران و ديگر فعالان بازار اوراق بهادار كشور اعلام مي‌شود:
1 - شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه در سال 1384 به ثبت رسيده و مسوولان وقت سازمان كارگزاران بورس اوراق بهادار تهران حتي قبل از تصويب قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا نسبت به پذيره‌نويسي، تعيين تركيب سهامداري و در نهايت تشكيل و تاسيس آن اقدام كرده‌اند و تعدادي از سهامداران آن در زمان تاسيس بيش از 5درصد سهامدار بوده‌اند كه يكي از سهامداران عمده، سازمان كارگزاران بورس اوراق بهادار تهران بود كه به ميزان 03/32درصد سهامدار بوده است.
اين ميزان سهام بعدها به 03/27درصد كاهش يافت و در اجراي مفاد ماده 57 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا، سهام مزبور به سازمان بورس و اوراق بهادار منتقل شده است.
در خبر و مطالب منتشره بدون در نظر گرفتن موارد فوق گفته شده است كه سازمان بورس و اوراق بهادار به دليل سهامدار بودن بيش از 5درصد در شركت سپرده‌گذاري مرتكب تخلف شده است و در شرايطي كه اين سازمان راسا نسبت به تشكيل آن در بدو امر اقدام نكرده و سهام متعلقه به آن طي فرآيند قانوني مشخصي منتقل شده است. لذا استفاده از عناويني همچون تخلف يا نقض قانون با واقعيات مزبور مطابقت ندارد و اميدواريم كه بيان چنين مطالبي تنها به دليل ناآگاهي يا عدم دقت و توجه كافي به سوابق موضوع بوده و هدف آن ايجاد شائبه و ترديد در بين خوانندگان چنين مطالبي نباشد.
2 - پر واضح است كه كليه نهاد و تشكل‌هاي فعال در بازار اوراق بهادار ج.ا.ا بايد خود را با احكام و مقررات قانوني جديد تطبيق دهند.
در همين راستا نيز سازمان‌هاي كارگزاراني كه مسووليت عمليات اجرايي بورس‌ها را داشتند به شركت‌هاي سهامي تبديل شده‌اند كه مدت زمان اجرايي شدن آنها متفاوت بوده است.
درخصوص شركت سپرده‌گذاري نيز اقداماتي در راستاي مصوبات شوراي عالي بورس و اوراق بهادار و هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور تطبيق اين نهاد مهم مالي با مقررات قانوني به عمل آمده كه در مراحل تطبيق نيز اولويت‌هاي قانوني مدنظر قرار گرفته است. به نحوي كه در ابتداي امر موضوع فعاليت اين شركت، تركيب هيات مديره و بالاخره اساسنامه شركت اصلاح شد و دارندگان سهام بالاي پنج درصد نيز ملزم به واگذاري مازاد سهام خود شدند. بخشي از سهام مازاد نيز به وسيله دارندگان آن به متقاضيان واجد شرايط واگذار شد. اما اين امر به اين معني نيست و نخواهد بود كه مالكان سهام بالاي 5درصد به فروش سهام خود به ثمن بخس ملزم شوند يا اينكه مجبور شوند سهام خود را به افراد غير واجد شرايط واگذار كنند كه در جريان سهامداري در اين شركت تنها هدف سودآوري را دنبال مي‌كنند.
شركت سپرده‌گذاري مركزي يكي از مهمترين نهادهاي مالي فعال در بازار اوراق بهادار است كه يكي از مهمترين وظايف اين بازار يعني تسويه و پاياپاي معاملات اوراق بهادار و كليه عمليات پس از معاملات را انجام مي‌دهد.
هيات مديره سازمان بورس واوراق بهادار نيز شرايطي را براي سهامدار شدن در اين شركت تصويب كرده است كه بايد رعايت شود و اگر هدف از بيان مطالب و عناوين خلاف واقع اين است كه سهام اين شركت به ثمن بخس خريداري شود يا سهام آن به افرادي كه شرايط لازم را ندارند واگذار شود بايد تاكيد كنيم كه مطمئنا چنين هدفي محقق نخواهد شد.
با اعلام مراتب فوق جهت آگاهي بيشتر عموم فعالان بازار اوراق بهادار اعلام مي‌‌كند كه اقدام ضروري، مهم و اولويت‌دار جهت تطبيق وضعيت شركت سپرده‌گذاري مركزي با مقررات قانوني به عمل آمده است و موضوع واگذاري سهام مازاد 5درصد متعلق به سازمان بورس و اوراق بهادار نيز در دستور كار مالكان سهام بوده و هم‌اكنون موضوع واگذاري 5درصد از آن به شركت بورس كالاي ايران و 5درصد ديگر به شركت فرابورس در شرف انجام است و ما بقي سهام آن نيز با فراهم شدن شرايط قانوني به اشخاص واجد شرايط مطمئنا واگذار خواهد شد.

پنجشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن