تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805389195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيات حماس بدون دستيابي به توافق درباره آتش‌بس قاهره را ترك كرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: هيات حماس بدون دستيابي به توافق درباره آتش‌بس قاهره را ترك كرد


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها:‌

شبكه تلويزيوني الجزيره در خبري فوري به نقل از خبرنگار خود در مصر اعلام كرد، هيات اعزامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) بدون دستيابي به توافقي درباره آتش‌بس، قاهره را ترك كرد و براي رايزني درباره پيشنهاد رژيم صهيونيستي مبني بر چگونگي بازگشايي گذرگاههاي نوار غزه به دمشق رفت.

در اين حال، موسي ابومرزوق، معاون رئيس دفتر سياسي حماس پيش از اين امكان دستيابي به توافق درباره آتش‌بس در روز جاري را بعيد دانسته بود.

اين در حاليست كه، يك عضو هيات اعزامي حماس به قاهره با اشاره به تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي براي تحميل شروط خود بر مردم و مقاومت فلسطين تاكيد كرد، امضاي هيچ توافقنامه‌اي درباره آتش‌بس، بدون پايان محاصره غزه و باز شدن گذرگاه‌ها امكانپذير نيست.

به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، ، درباره محور مذاكرات هيات حماس با مقام‌هاي مصري گفت: ما در دو روز گذشته مذاكرات طولاني با مسئولان سازمان اطلاعات مصر براي دستيابي به توافق درباره آتش‌بسي كه بتواند محاصره را پايان دهد گذرگاه‌ها را به روي مردم ما باز كند، انجام داديم، اما متاسفانه در تمام ساعات اين گفتگوها و تلاش‌هاي دو روز گذشته، دائما با لجاجت اشغالگران از طريق تلاششان براي تحميل شروط خود بر مردم ما براي انعقاد توافقنامه آتش‌بس روبرو شديم.

از سويي، رئيس سازمان اطلاعات مصر از جنبش حماس خواست از جمعه آينده آتش‌بس اعلام كند.

به گزارش العربيه، منابع مصري به اين شبكه گفتند: عمر سليمان، رئيس سازمان اطلاعات اين كشور از حماس خواسته است كه از جمعه آينده به مدت بيش از يك سال آتش‌بس اعلام كند.

از طرفي، موسي ابومرزوق، معاون رئيس دفتر سياسي جنبش حماس به تلويزيون الجزيره گفت: اسرائيلي‌ها براي گشودن گذرگاه‌ها و بازسازي نوار غزه لجبازي مي‌كنند.

حمله به كشتي كمك‌رساني‌

تلويزيون الجزيره گفت: قايق‌هاي جنگي رژيم صهيونيستي بمب‌هاي منور بر روي كشتي لبناني كه به سوي غزه در حركت است، شليك كردند و تهديد كردند كه آن را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش ايرنا، خبرنگار الجزيره كه جزو سرنشينان اين كشتي است، گفت: اين كشتي بندر لارنكا را در قبرس به سوي غزه ترك كرد.

وي افزود: دو قايق جنگي اسرائيلي مانع از ادامه حركت كشتي لبناني شدند. هدف از ارسال اين كشتي تلاش براي شكستن محاصره نوار غزه اعلام شده است.

‌انتقاد يونيسف‌

سازمان ملل متحد اعلام كرد، موانعي كه رژيم صهيونيستي در برابر انتقال كمك‌هاي بشردوستانه به غزه ايجاد مي‌كند، تلاش‌هاي بين‌المللي را براي كاستن از شدت بحران انساني در اين منطقه با مانع مواجه مي‌كند.

به گزارش رويترز، صندوق كودكان سازمان ملل متحد با انتشار بيانيه‌اي در خصوص بحران غزه اعلام كرد: انتقال كمك‌هاي بشردوستانه به غزه همچنان ناپيوسته است و بايد اجازه داده شود كمك‌ها هر روز بدون هيچ مانعي وارد غزه شوند.

اظهارات بان‌كي‌مون‌

دبيركل سازمان ملل متحد بازگشايي همه گذرگاههاي نوار غزه را به روي كمك‌هاي بشردوستانه خواستار شد.

به گزارش العربيه، بان‌كي‌مون در مصاحبه اختصاصي با اين شبكه، از طرف‌ها در غزه خواست براي برقراري آتش‌بس به مدت طولاني بيشتر تلاش كنند.

وي همچنين خواستار بازگشايي‌ همه گذرگاهها به روي كمك‌هاي بشردوستانه شد و از همه آژانس‌هاي كمك‌رساني وابسته به سازمان ملل متحد خواست ارائه كمك‌هاي بشردوستانه را فعال كنند.

درخواست قطر

، نخست‌وزير قطر، در ديدار با رجب طيب اردوغان خواهان برپايي كنفرانس بين‌المللي با حمايت تركيه براي بازسازي غزه شد.

به گزارش ايرنا به نقل از آناتولي، بن‌جاسم در اين ديدار از تركيه به دليل حساسيت نسبت به صلح و آرامش منطقه و مساله غزه تشكر كرد.

وي با اشاره به اين كه قطر در آينده نزديك‌ خواهان برپايي يك كنفرانس بين‌المللي براي بازسازي غزه است، خواستار حمايت تركيه از برپايي اين كنفرانس شد.

بر پايه اين گزارش، اردوغان نيز در اين ديدار بر ادامه تلاش‌هاي تركيه به برقراري صلح در منطقه تاكيد كرد و گفت: تركيه از تشكيل كنفرانس بين‌المللي بازسازي غزه حمايت مي‌كند و آنچه را كه در اين راستا برعهده‌اش گذاشته شود، انجام خواهد داد.

موضع مصر

رئيس جمهوري مصر در سخناني به مناسبت روز پليس در مصر اظهار داشت كه كشورش به توافقنامه آمريكا و اسرائيل در خصوص متوقف ساختن قاچاق سلاح به نوار غزه پايبند نيست.

به گزارش ايسنا، حسني مبارك، رئيس جمهوري مصر تاكيد كرد: قاچاق كالاها به غزه در نتيجه محاصره اين منطقه از سوي اسرائيل صورت مي‌گيرد و كانال‌هايي كه اسرائيل مدعي شده براي قاچاق سلاح از آن استفاده مي‌شود براي قاچاق كالاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وي مخالفت كشورش را با هرگونه حضور نيروهاي خارجي در مرزهاي مصر و غزه اعلام كرد و عنوان داشت: ما توانايي حمايت از مرزهايمان را داريم و هرگز حضور نيروهاي خارجي را نمي‌پذيريم و همچنين به اين اصل پايبنديم كه هرگونه تدابير امنيتي مشترك اسرائيل و جامعه بين‌المللي بايد بدور از خاك مصر صورت گيرد.

ترور فرمانده‌

شبكه تلويزيوني الجزيره قطر در خبري كوتاه اعلام كرد: نيروهاي اسرائيلي فرمانده گردان‌هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين را در جنوب جنين ترور كردند.

به گزارش ايرنا، اين شبكه خبري افزود: نيروهاي اسرائيلي با حمله به منزل مسكوني علاء ابوالرب در شهرك به سمت وي تيراندازي و او را ترور كردند.

در اين باره توضيح بيشتري ارائه نشده است.





پنجشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن