تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806846207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبر داد:افزايش 2 برابري ظرفيت صادرات برق ايران به پاكستانخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبر داد:افزايش 2 برابري ظرفيت صادرات برق ايران به پاكستانخبرگزاري موج -


۹ بهمن ۱۳۹۰ (۱۴:۲۹ب.ظ)

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبر داد:

افزايش 2 برابري ظرفيت صادرات برق ايران به پاكستان
خبرگزاري موج - معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از افزايش دو برابري ظرفيت صادرات برق جمهوري اسلامي ايران به كشور پاكستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه خبري وزارت نيرو، محمد بهزاد اظهار داشت: افزايش دو برابري ظرفيت انتقال برق ايران به كشور پاكستان يكي از سه هزار و 500 پروژه جديد صنعت برق است كه همزمان با آيين هاي پاسداشت سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
وي با بيان آنكه پاكستان براي افزايش صادرات برق ايران به اين كشور تا ميزان دستكم 1000 مگاوات ابراز علاقه كرده است، افزود: در زمان حاضر ظرفيت صادرات برق ايران به پاكستان 35 مگاوات است كه در ايام دهه فجر امسال به 70 مگاوات افزايش خواهد يافت.
وي اظهار داشت: براي افزايش ظرفيت صادرات برق كشورمان به پاكستان خط 230 كيلوولت بين ايران و پاكستان در دست اجراست كه هم اكنون دكل هاي آن در خاك ايران در دست نصب قرار دارد كه عمليات اجرايي آن تا نوروز 91 به پايان خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: به محض آنكه عمليات اجرايي اين خط انتقال در خاك پاكستان نيز به پايان برسد، ظرفيت انتقال برق ايران به پاكستان تا 170 مگاوات افزايش خواهد يافت.
بهزاد با بيان اينكه ظرف دو سال آينده، پاكستان به بيش از يكهزار مگاوات برق وارداتي احتياج خواهد داشت، گفت: بنا داريم با ساخت نيروگاهي 1500 مگاواتي در زاهدان و نيز احداث 700 كيلومتر خط انتقال HVDC از طريق زاهدان به كويته پاكستان، امكان صادرات يكهزار مگاوات برق به پاكستان را فراهم كنيم كه پيش بيني مي شود بخش گازي اين نيروگاه ظرف دو تا سه سال آينده وارد مدار شود.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در ادامه درخصوص صاردات برق ايران به افغانستان گفت: بتازگي ظرفيت انتقال برق ايران به اين كشور را با احداث پستي جديد در يكي از نقاط مرزي از 10 مگاوات به 20 مگاوات افزايش داده ايم.
وي همپنين درباره صادرات برق به كشور تركيه گفت: در زمان حاضر بيش از 200 مگاوات برق به تركيه صادر مي شود كه اين ميزان در سال آينده به 400 مگاوات افزايش خواهد يافت.
به گفته بهزاد، احداث 10 هزار مگاوات نيروگاه توسط بخش خصوصي دو كشور نيز در دست برنامه است كه با احداث شش هزار مگاوات آن در خاك ايران، مي توان دو هزار مگاوات از برق توليدي را به تركيه صادر كرد.
بهزاد سپس با اشاره به برنامه هاي ايران براي توسعه تبادل برق با ساير كشورها، گفت: در نظر داريم تا ازطريق كشور هاي آذربايجان و گرجستان با روسيه و از طريق عراق و سوريه با لبنان ارتباط الكتريكي برقرار كنيم ضمن آنكه در عراق و سوريه نيز نيروگاه در دست احداث داريم.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي بيان كرد: به منظور برقراري ارتباط الكتريكي با كشورهاي قطر، امارات و عمان مطالعات احداث كابل زير دريايي با همكاري يك مشاور بين المللي براي تبادل 1500 تا 2000 مگاوات در دست انجام است كه به مراحل پاياني نزديك مي شود.
وي در ادامه درباره صادرات برق به كشور هندوستان گفت: هندي ها بسيار علاقه مند هستند كه بين پنج هزار تا شش هزار مگاوات برق از ايران دريافت كنند كه اين امر، با احداث نيروگاه هاي جديد در جنوب شرقي كشور امكانپذير است.
وي اضافه كرد: به زودي وزيراني از هندوستان به همين منظور به ايران خواهند آمد.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با بيان آنكه صادرات برق ايران به تدريج در حال افزايش است، بيان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 30 درصد انتقال انرژي (صادرات برق) ايران به كشورهاي ديگر در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است.
بهزاد تاكيد كرد: به غير از سه ماهه تابستان، 15 هزار مگاوات ذخيره در شبكه برق كشور داريم كه به طور معمول 50 درصد آن در حال تعمير قرار دارد و 50 درصد ديگر براي صادرات آماده است به گونه اي كه هم اكنون افزون بر يكهزار و 100 مگاوات برق تنها به كشور عراق صادر مي شود.
بهره برداري از 3500 پروژه جديد صنعت برق در دهه فجر امسال
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي سپس از آغاز بهره برداري از سه هزار و 500 طرح و پروژه صنعت برق با اعتباري افزون بر 24 هزار ميليارد ريال در ايام دهه فجر امسال خبر داد.
وي اظهار داشت: در ايام دهه فجر امسال، سه هزار و 500 طرح و پروژه صنعت برق با اعتباري افزون بر 24 هزار ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي افزود: سه طرح نيروگاهي با مجموع ظرفيت يكهزار و 780 مگاوات شامل نيروگاه خصوصي سيكل تركيبي زواره اصفهان با ظرفيت 484 مگاوات، بخش گاز نيروگاه خصوصي سيكل تركيبي حافظ در شيراز با ظرفيت 648 مگاوات و بخش گاز نيروگاه زاگرس در كرمانشاه با ظرفيت 648 مگاوات از جمله طرح هاي مهمي هستند كه بهره برداري از آنها در ايام دهه فجر امسال آغاز مي شود.
به گفته وي، براي اجراي اين سه طرح نيروگاهي اعتباري افزون بر 18 هزار و 280 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي تامين برق مسكن مهر در نقاط مختلف كشور به ويژه واحدهاي آماده واگذاري به متقاضيان با اعتبار 839 ميليارد ريال را از ديگر پروژه هاي آماده بهره برداري خواند و افزود: خط 400 كيلوولت نيروگاه جنوب اصفهان به شهر سورمق در شهرستان مباركه به طول 208 كيلومتر، خط 400 كيلوولت نيروگاه گتوند به پست مهزيار اهواز به طول 130 كيلومتر، پست 400 به 63 كيلوولت و خطوط 400 و 63 كيلوولت مربوطه در شهرستان قيدار استان زنجان و پست 400 به 63 كيلوولت اناران ساوه و خطوط انشعابي آن در شهرستان ساوه استان مركزي از ديگر پروژه هايي است كه بهره برداري از آنها در ايام دهه فجر امسال آغاز مي شود.
به گفته وي، در اين ايام همچنين بهره برداري از طرح هاي توسعه و افزايش پست 400 كيلوولت چهلستون در مباركه اصفهان، بهره برداري از نخستين مخزن بتوني مربوط به سوخت گازوييل در استان سيستان و بلوچستان به ظرفيت 60 ميليون ليتر، برق رساني به 310 روستا با حدود پنج هزار خانوار جمعيت، بهره برداري از شش واحد توربين باد 660 كيلوواتي در استان هاي اصفهان، اردبيل و گيلان، بهره برداري از نخستين پست برق بادي كشور در استان گيلان، چاه زمين گرمايي جهت توليد برق از گرماي زمين در مشگين شهر اردبيل و بهره برداري از 170 مگاوات نيروگاه توليد پراكنده عمدتا به گرايش توليد همزمان برق و حرارت آغاز مي شود.
بهزاد در ادامه در خصوص طرح ها و پروژه هايي كه عمليات اجرايي آنها در دهه فجر امسال آغاز مي شود، گفت: عمليات اجرايي سه طرح نيروگاهي با ظرفيت 1616 مگاوات شامل نيروگاه سيكل تركيبي يزد 2 با 484 مگاوات ظرفيت، فاز يك نيروگاه خصوصي سيكل تركيبي دالاهو در استان كرمانشاه با ظرفيت 484 مگاوات و بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي هرمزگان (گنو) با ظرفيت 648 مگاوات در اين ايام آغاز مي شود.
وي اظهار داشت: افزون بر اين، اجراي بيش از 100 طرح و پروژه صنعت برق در سراسر كشور با اعتباري افزون بر 14 هزار ميليارد ريال همزمان با آيين هاي پاسداشت سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي آغاز مي شود.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن