تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813141540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد چاپلوسي محور عمده مورد بررسي در هفته نامه هاي تاجيكستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نقد چاپلوسي محور عمده مورد بررسي در هفته نامه هاي تاجيكستان
دوشنبه - اعتراض "امامعلي رحمان" رييس جمهوري تاجيكستان به افزايش چاپلوسي و تملق مسوولان و مقامات دولتي و نقد آن، مهمترين محور مورد بررسي هفته هاي اين كشور در هفته گذشته بود.


به گزارش ايرنا، هفته نامه "اس.اس.اس.آر" در مقاله اي تحت عنوان "خوب شد رحمان مانع افزايش چاپلوسي شد" اين سووال را طرح كرده كه "چه كسي به چاپلوسي نياز دارد، شما يا رييس جمهوري؟" و در پاسخ گفته است "مطمئن باشيد رحمان به لحاظ جايگاه خود در كشور به اين خوش رقصي ها نياز ندارد".

هفته نامه "آزادگان" نيز در مقاله اي با عنوان "جناب عالي (رييس جمهوري) مي آيد، پول بياوريد"، به نقل از كارشناسان مسائل سياسي نوشته، اگر رييس جمهوري واقعا از اين كار (چاپلوسي) خوشش نمي آيد، پس چرا بصورت جدي به نهادهاي دولتي دستور نمي دهد از اين كار پرهيز كنند و يا چرا سفرهاي خود به ديگر نقاط كشور را بدون اطلاع و اعلام قبلي انجام نمي دهد تا مسوولان محلي مجبور نباشند هزينه هاي زيادي را صرف آماده سازي مقدمات سفر وي كنند.

هفته نامه "ملت" نيز در مقاله خود تحت عنوان "پرزيدنت در ميان دو آتش"، دستور امامعلي رحمان رييس جمهوري را درباره ضرورت منع چاپلوسي جسارت آميز خوانده و سووال كرده است: آيا با توجه به آنكه رحمان نامزد انتخابات 2013 رياست جمهوري اين كشور شده است، به تملق گويي بيشتر نياز ندارد.

اين هفته نامه افزوده است: بايد از رحمان پرسيد چرا حالا به ياد مقابله با اين عادت زشت مسوولان و مقامات افتاده است.

هفته نامه ملت نقش رسانه هاي دولتي را در افزايش مدح و ثنا از رييس جمهوري بسيار زياد دانسته و اضافه كرده: چاپلوسي و تملق و شيوه خوشامدگويي به عنوان معيار زندگي مسوولان ما تبديل شده، بطوري كه آنها اين اخلاق زشت و ناپسند خود را حتي به ديگر اقشار جامعه نيز تسري داده اند.

اين نشريه نوشته: رييس جمهوري از چاپلوسان و متملقان درخواست كرده كه امسال ثناگويي را كنار بگذارند اما براي ما هنوز روشن نيست كه آيا اين افراد مي توانند به آساني اين اخلاق ناپسند را كه با خون و پوست آنها آلوده شده، از خود دور كنند و به زندگي راستين و واقعي روي بياورند.

ملت پرسيده است: اگر ما نتوانيم اين بار هم تملق و مديحه سرايي را از ذهن و زبان خود دور و آن را ترك كنيم، آيا مي توانيم ملتي سربلند و مغرور باشيم و زندگي سازنده اي را بگذرانيم.

هفته نامه "فرژ" نيز با طرح اين سووال كه "چاپلوس و متملق شماره يك رييس جمهوري كيست؟"، به نقل از "جاويد مقيم" روزنامه نگار تاجيك نوشته است: منصب داران مختلف از جمله چاپلوسان رييس جمهوري هستند اما بايد گفت تا زماني كه فساد وجود دارد و تملق گويي باعث مسووليت گرفتن و يا ماندن بر سر پستي مي شود، از بين رفتن اين اخلاق ناپسند كار آساني نيست.

"عثمان صالح" كارشناس مسائل سياسي نيز بر اين باور است كه خوشامدگويي يك نوع احترام است اما بهره گيري از اين اخلاق به فرهنگ و روحيات انساني مردم هر شهر بستگي دارد كه چطور مي توانند به رهبرشان احترام بگذارند.

وي ادامه داد: البته اين احترام گذاشتن در برخي موارد از حد و اندازه خود خارج شده و به تملق تبديل مي شود.

هفته نامه "نگاه" نيز پرسيده است: چرا رييس جمهوري در پنج سال گذشته كه رسانه هاي مستقل كشور درباره سفرهاي پرهزينه و بي فايده او كه همه آنها با چاپلوسي و تملق مسوولان همراه بود، برخورد و اعتراضي نكرده است؟

اين نشريه ادامه داده: آيا عادات متملقانه و ناپسند برخي از مسوولان در مقابل امامعلي رحمان اخلاقي جديد است كه ايشان تازه به فكر برخورد با آن افتاده است؟ برخي ديگر معتقدند كه مشكل ترويج مدح و ستايش از رييس جمهوري بيش از همه به انواع فساد موجود در حاكميت برمي گردد.

نگاه اضافه كرده است: مگر بارها درباره ترك اين اخلاق ناپسند توسط رييس جمهوري و كارشناسان تذكر داده نشده، چرا كسي به اين درخواست عمل نمي كند، آيا جز اين است كه عده اي از اين اقدام سود مي برند.

آساق**ه.ص**1558**1479

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30785969

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن