تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806746250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تلاش اتحاديه عرب در قالب يك‌قطعنامه پيشنهادي پرونده سوريه به شوراي امنيت رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: با تلاش اتحاديه عرب در قالب يك‌قطعنامه پيشنهادي پرونده سوريه به شوراي امنيت رفت
گروه بين الملل با وجود تلاش‌هاي بين‌المللي براي ممانعت از ارجاع پرونده سوريه در شوراي امنيت، اين شورا در ساعات پاياني روز جمعه نشستي را براي بررسي پيش‌نويس قطعنامه عربي-غربي عليه سوريه برگزار كرد. در اين نشست روسيه مخالفت خود را با هر قطعنامه‌اي كه خواهان كناره‌گيري بشار اسد از قدرت باشد، اعلام كرد.
اين قطعنامه كه از سوي اتحاديه عرب تهيه و تنظيم شده است، از حمايت شديد فرانسه و انگليس برخوردار است، توسط نماينده مراكش به عنوان عضو عرب شوراي امنيت تقديم اين شورا شد.
در اين قطعنامه از بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه خواسته شده تا اختيارات خود را به معاونش واگذار كند، دولت وحدت ملي تشكيل شود و زمينه براي انتخابات رياست‌جمهوري در سوريه فراهم گردد.
ويتالي چوركين، نماينده روسيه در شوراي امنيت كه پائيز مانع تصويب قطعنامه شوراي امنيت عليه سوريه شده بود نيز اعلام كرد كه برخي از بندهاي قطعنامه مذكور قابل قبول نيست اما روسيه آمادگي دارد كه در بررسي اين قطعنامه مشاركت كند. وي در انتقادي شديداللحن گفت: شوراي امنيت به جاي تمركز بر تحريم و منع فروش تسليحات به سوريه، بايد به تسهيل گفت‌وگو ميان طرفين درگيري توجه كند. ويتالي چوركين گفت: قطعنامه پيشنهادي كه به وسيله مراكش به شوراي امنيت ارائه شد، بعضي از خطوط قرمز روسيه را نقض مي‌كند. از سوي ديگر وزير امور خارجه آلمان با اشاره به پيش‌نويس قطعنامه عربي-غربي در خصوص تحولات سوريه اعلام كرد: هم‌اكنون زمان آن فرا رسيده تا شوراي امنيت موضعي آشكار در خصوص تحولات سوريه اتخاذ كند و ما خواهان آن هستيم تا قطعنامه‌اي صادر شود كه خشونت‌ها را محكوم كند.
وي همچنين اعلام كرد كه اتحاديه عرب بزودي شوراي امنيت را از تحولات اخير سوريه و نيز تصميمات خود در اين خصوص مطلع خواهد كرد.
وزارت امور خارجه فرانسه نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد كه از پيش‌نويس قطعنامه عربي-غربي سوريه حمايت مي‌كند و آن را ابزار مهمي براي توقف خشونت‌ها در سوريه مي‌داند.
بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل نيز با درخواست از دولت سوريه براي گوش دادن به خواسته‌هاي ملت اين كشور گفت: جامعه جهاني بايد در قبال سوريه موضعي يكپارچه در پيش بگيرد و ما اميدواريم كه شوراي امنيت در اين خصوص از خود تحرك نشان دهد.
تغيير عقيده هيأت ناظران عربي
محمد احمد مصطفي الدابي، رئيس ناظران اتحاديه عرب كه در گزارش‌هاي خود از آرامي وضعيت در سوريه خبر داده بود، با تأكيد بر اين كه خشونت‌ها در چند روز اخير در سوريه بسيار بالا گرفته، خواهان توقف فوري اين خشونت‌ها شد. الدابي در بيانيه‌اي كه از سوي اتاق عمليات ناظران اتحاديه عرب منتشر شد، مدعي شد كه خشونت‌ها در سوريه به شكل بي‌سابقه‌اي از 24 تا 27 ژانويه بالا گرفته و اين خشونت‌ها بيشتر در حمص، حمائ و ادلب بوده است. وي در اين بيانيه هشدار داده كه وضعيت كنوني سوريه امكان ادامه مأموريت‌ ناظران اتحاديه عرب در سوريه را با مشكل مواجه كرده و در چنين شرايطي نمي‌توان تصميمات كميته وزارتي اتحاديه عرب را اجرا كرد.
در همين حال «جهاد مقدسي»، سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه اعلام كرد: ناظران اتحاديه عرب كه از كشورهاي عضو شوراي همكاري
خليج فارس و تعداد آنها 50 ناظر بوده، از سوريه خارج شدند و اتحاديه عرب بزودي جانشيناني براي آنها اعزام خواهد كرد.
نشست چهار جانبه گروه‌هاي مقاومت منطقه در بيروت
گروه‌هاي بزرگ مقاومت در خاورميانه شامل حزب‌الله و جماعت اسلامي از لبنان و همچنين حماس و جهاد اسلامي از فلسطين نشستي را در بيروت در خصوص مسائل سوريه و مقاومت برگزار كردند.
اين نشست چهارجانبه اختصاص به بررسي آخرين تحولات لبنان و منطقه با هدف تقويت جبهه اسلامي داشت. در اين نشست كه در دفتر جهاد اسلامي در بيروت برگزار شد، بر ضرورت گفت‌وگوها براي رسيدن به روشي سياسي براي خروج از بحران سوريه بر اساس اصلاحاتي كه بشار اسد رئيس جمهور ارائه مي كند، تأكيد شد.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن