تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805340392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره محراب قلم در يزد؛ مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد: برنده‌ترين سلاح امروز، سلاح فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جشنواره محراب قلم در يزد؛ مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد: برنده‌ترين سلاح امروز، سلاح فرهنگي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در جشنواره محراب قلم در يزد تصريح كرد: برنده‌ترين سلاح امروز سلاح فرهنگي است. ايران با در اختيار داشتن امكانات محدود رسانه‌يي در جهان توانست مظلوميت مردم فلسطين را به تمام مردم جهان نشان دهد. فعاليت فرهنگي است كه ما را در اين جهان به موفقيت و پيروزي مي رساند و انقلاب اسلامي ايران اين رويكرد فرهنگي را براي ما به ارمغان آورده و قدرت فرهنگي بر قدرت اتمي فائق آمد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)-منطقه يزد، حجت‌الاسلام عجمين در جشنواره سراسري نشريات تجربي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور به عنوان محراب قلم در يزد و در محل باغ دولت آباد با اشاره به سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي به اثرات و ثمرات اين انقلاب با سه رويكرد كه جهان بشريت را تحت تاثير خود قرار داد، پرداخت.

وي گفت: ‌اولين تاثير انقلاب در جهان بشريت رويكرد به دين بود به طوريكه آنها كه خود را در سراسر جهان انقلابي مي‌پنداشتند دين ستيزي را در دستور كار خود قرار داده اما همان‌ها پس از انقلاب اسلامي ايران و با فروپاشي شوروي به دين روي ‌آوردند و دوباره مساجد در دنيا بازسازي شد و امروز تركيه كه يك كشور لائيك و‌ با رويكر كاملا غير ديني و ضد دين اداره مي‌شود، در برابر مظلوميت غزه چه كرد.

عجمين ادامه داد: اين رويكرد بسيار مهم است و اميدواريم به بركت اين رويكرد زمينه‌اي براي ظهور امام عصر (عج) فراهم آيد.

وي گفت: رويكرد دوم انقلاب رويكرد فرهنگ در برابر سلاح است؛ جنگ غزه جنگي بود كه علي رغم همه تمهيداتي كه به كارگرفته شد تا در زمان كمتر از دو هفته و قبل از اتمام رياست جمهوري بوش كار حماس را تمام كنند، اما همانند ايران اسلامي كه مشت بر سلاح غلبه كرد، در غزه هم خون بر شمشير پيروز شد و سلاح برنده مظلوميت كار خود را كرد و اسرائيل همانند جنگ 33 روزه لبنان با شكستي سخت روبرو شد.

حجت‌الاسلام عجمين بيان كرد: ‌امروز ما مي‌بينيم رويكرد فرهنگ، قلم و رسانه رويكرد مهم در اين جهان است.

وي خطاب به فعالان نشريات در كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد حاضر در جشنواره گفت: اگر شما مسجديان دست به قلم شديد و نشريات خوب و زيبا و به روز را آماده كرديد، اين نشانه اهميت فرهنگ مكتوب است.

وي تصريح كرد: برنده‌ترين سلاح امروز سلاح فرهنگي است. ايران با در اختيار داشتن امكانات محدود رسانه‌يي در جهان توانست مظلوميت مردم فلسطين را به تمام مردم جهان نشان دهد. فعاليت فرهنگي است كه ما را در اين جهان به موفقيت و پيروزي مي رساند و انقلاب اسلامي ايران اين رويكرد فرهنگي را براي ما به ارمغان آورد و قدرت فرهنگي بر قدرت اتمي فائق آمد.

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد اظهار كرد:‌ رويكرد سوم انقلاب ايران رويكرد اخلاقي بود، در زمان قبل از انقلاب فساد و فحشا جامعه را فرا گرفته بود و در همين دارالعباده تعداد مشروب فروشي از كتابفروشي بيشتر بود.

حجت‌الاسلام عجمين تاكيد كرد: محيط مسجد را از فعاليت‌هايي كه نتيجه و خروجي آن تقويت بنيان‌ها و ارزش‌ها و باورهاي ديني است پر كنيم و اين وظيفه تك تك ما از روحانيون، دانشگاهيان و دانش آموزان است.

وي توجه به دانش آموزان مقطع دبستان و حضور آنان در كانون‌هاي فرهنگي، هنري و نشريات آن را به خصوص از كلاس پنجم مورد تاكيد قرار داد و گفت: ‌اگر از دوران ابتدايي فرزندانمان به نشريات كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد وارد شوند ساخته مي‌شوند و زمانيكه به دانشگاه مي‌روند قلمشان كاري و توانمند خواهد شد.

دبيرانجمن روزنامه نگاران مسلمان نيز در جشنواره محراب قلم در يزد گفت: پروژهاي‌هاي عمراني متعددي در جاي جاي كشور ايجاد شده كه به عنوان دستاورد انقلاب اسلامي عنوان مي‌شود و اينكه ميليون‌ها خط تلفن، ‌ده‌ها هزاركيلومتر جاده و ده‌ها واحد مسكوني و... احداث شده است؛ اما اين موارد دستاورد انقلاب اسلامي نيست، دستاورد انقلاب عميق تر و مهمتر از اينهاست چون در بسياري از كشورها هم اين كارها صورت گرفته اما انقلابي در آن نبوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)-منطقه يزد مهدي فضائلي در جشنواره سراسري نشريات تجربي كانون‌هاي فرهنگي وهنري مساجد سراسر كشور در يزد و در محل باغ دولت آباد اظهار كرد: انقلاب اسلامي ايران در مجموع تحولاتي كه در قرن بيستم رخ داد قطعا در زمره مهمترين رويدادهاي اين قرن است. قرن بيستم فراز و فرودهاي بسياري داشت و انقلاب اسلامي ايران در اواخر قرن بيستم منشا تحولات بزرگي شد.

وي گفت: انقلاي اسلامي ايران نگاه‌هاي زيادي را به خود متوجه كرده و مراكز تحقيقاتي پژوهش‌هاي زيادي را در سراسر دنيا با موضوع انقلاب و امام (ره) اجرا كرده‌اند و اين پژوهش‌ها همچنان ادامه دارد.

فضائلي اظهار كرد: بعد از جنگ 33 روزه جنوب لبنان متجاوز از 5 هزار تقاضا از محافل پژوهشي و دانشگاهي سراسر دنيا در مورد شيعه و حزب الله جهت تحقيق ارائه شد.

وي گفت: ما وقتي در مورد دستاوردهاي انقلاب صحبت مي كنيم گاهي اجحاف مي كنيم و سطح بحث را بسيار پايين مي آوريم، اينكه در دوران سي ساله پس از انقلاب در عرصه‌هاي مختلف خدمات بسياري را ارائه كرديم حركت‌هاي ارزشمندي است كه جاي شك و ترديد در آن وجود ندارد اما اينها دستاوردهاي انقلاب نيستند.

وي بيان كرد: دستاورد انقلاب اسلامي چيزهايي است كه اولا به ذات انقلاب برمي‌گردد و ثانيا به توان و عملكرد مسوولان در بخش‌هاي مختلف كشور مربوط نيست و ثالثا مشابه آن اساسا در جاي ديگر پيدا نمي‌شود.

مهدي فضائلي اعتماد به نفس و خودباوري را از محصولات انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: ملتي كه روزگاري دائم تحقير مي شد امروز به بركت انقلاب اسلامي توانسته است كارهاي بزرگي انجام دهد و اين را تجربه كرد كه با وحدت و پيگيري يك آرمان مقدس مي توان حركتهاي بزرگي آفريد.

وي ادامه داد: ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي توجه به علم و توليد آن و خود اتكايي است.

فضائلي اظهار داشت: از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي استقلال است، امروزه هيچ كشوري نمي تواند ادعا كند كه در سرنوشت سياسي كشورمان دخل و تصرفي دارد و اين مسئله كم ارزش و اتفاقي نيست.

وي ادامه داد: يكي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه نظري و فكري است به طوريكه تفكر غالب قبل از انقلاب نفي دين بود، دين را در روابط شخصي افراد خلاصه مي‌كردند و اجازه حضور دين در صحنه جامعه را نمي دادند و اين يك نوع دين ستيزي بود. آنقدر دين ستيزي پيش از انقلاب اسلامي رواج داشت كه كمتر مسلماني بود كه با افتخار مسلمان بودن خود را آشكار كند و در كشورمان ايران در محيط‌هاي مختلف و به خصوص دانشگاه، دانشجويان مسلمان مخفيانه نماز مي‌خواندند.

مديرعامل سابق خبرگزاي فارس تصريح كرد: در چنين وضعيتي نظريه و تئوري حكومت ديني را حضرت امام (ره) ارائه كردند. برخي انديشمندان انقلاب ايران را انقلابي به نام خدا ناميدند؛ چون قبل از انقلاب اسلامي نام خدا در حال فراموشي بود و در حال ريشه كن كردن دين بودند.

فضائلي افزود: امروز جهان اسلام يك هويت واقعي و جدي و تاثير گذار دارد، آنقدر جدي كه هيچ انديشمند، سياستمدار و حتي سران رژيم و دولتمردان آمريكايي نمي توانند اين واقعيت را كتمان كنند كه انقلاب اسلامي صحنه روابط بين‌المللي را تحت تاثير قرار نداده است و انگيزه بسياري از حركت‌ها در سودان، لبنان و فلسطين برگرفته از از انقلاب اسلامي نيست.

وي با اشاره به اين مطلب كه يكي از مهمترين كانون‌هاي شكل گيري انقلاب و مهمترين پايگاههاي انقلاب اسلامي مساجد بودند؛‌ خطاب به فعالان نشريات كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد حاضر در جشنواره گفت: امروز ديگر مساجد نمي‌توانند به رسانه مكتوب كاغذي اكتفا كنند و بايستي وبلاگ‌ها و سايت‌هاي مخصوص مخاطبان خود را راه اندازي كنند.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه بايستي اين باور را داشته باشيم كه هرآنچه نياز داريم از دين قابل دريافت است و دين پاسخگوي همه نيازهاي ماست،‌ اظهار كرد: بايد در زمينه فقه رسانه فعاليت شود و بايد رسانه اسلامي را شناخت و در خصوص روزنامه نگاري اسلامي و ديني كار شود و يكي از كمبودهاي بزرگ ما اين است كه در روزنامه نگاري ديني كار نكرده‌ايم.

معاون فرهنگي و هنري ستاد عالي هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور نيز در جشنواره محراب قلم خطاب به فعالان عرصه نشريات مساجد گفت: اولين نكته اين است كه در مقابل رفتارها و گفتارها و نوشته‌هايمان مسوول هستيم و در روز قيامت از تمام اينها از ما سوال خواهد شد. حتي در خصوص نوشتن يك واو و الف و حتي استفاده از يك عكس در نشريه مسوول خواهيم بود در روز قيامت از شما سوال خواهند كرد كه چرا اين عكس را استفاده كرديد و لذا ما اولين گامي كه بايد در نوشتن نشريه به آن توجه كنيم اين است كه در هر لحظه‌ي نوشتن نشريه ياد روز قيامت باشيم و اينكه زماني بايد پاسخگو باشيم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)-منطقه يزد؛ حجت‌الاسلام علي شاه فضل در جشنواره سراسري نشريات تجربي كانونهاي فرهنگي وهنري مساجد كشور با عنوان محراب قلم در محل باغ دولت آباد با اشاره به اهداف ستاد عالي از برگزاري جشنواره‌هاي اين چنيني گفت: در حال حاضر 5 هزار كانون فرهنگي و هنري در سراسر كشور وجود دارد كه در زمينه‌هاي فرهنگي و هنري همانطور كه از نام آنها مشخص است فعاليت مي‌كنند.

وي گفت: ديدگاه ما اين است كه وظيفه داريم فرهنگ و هنر را در خدمت مساجد قرار دهيم و روحيه دين باوري و مسجد محوري را از طريق فرهنگ و هنر به ساير اقشار جامعه ارسال كنيم.

وي يادآور شد: به همين منظور در سال 87 هفت جشنواره فرهنگي هنري مختلف را جهت فعال شدن كانونها و شناسايي هنرمندان مسجدي طراحي و اجرا كرديم.

شاه فضل گفت: پس از شناسايي هنرمندان مسجدي و با برگزاري دوره‌هاي آموزشي زمينه ارتقا آنان را فراهم مي كنيم تا در آينده نزديك فعال‌ترين افراد در عرصه‌هاي فرهنگي و هنري اهالي مسجد باشند.

وي با يادآوري ايام سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي گفت: مساجد ما پر رنگ ترين نقش را در انقلاب اسلامي داشتند و اگر بخواهيم انقلاب بدون مسجد تحليل كنيم يك تحليل بسيار ناقصي خواهد بود؛ چندي پيش درخدمت يكي از بزرگان نظام بوديم ايشان اظهار مي‌كردند كه بعد از انقلاب نقش مساجد كمرنگ‌تر از قبل است، دليل آن هم شايد انتقال بسياري از فعاليتهايي كه در درون مسجد اتفاق مي افتاد به بيرون از مساجد باشد. دانش آموزان و دانشجويان قبل از انقلاب هر فعاليت ديني و سياسي مي خواستند داشته باشند به دليل جو و اختناقي كه بود مي‌آمدند در مساجد، فعاليت مي‌كردند اما پس از انقلاب فضا به نوعي باز شد و فعاليت‌ها به بيرون از مساجد سوق داده شد و بيرون رفتن آنها از مسجد برابر شد با اينكه يك مقداري از روحيه و حال و هواي ديني از اين فعاليت‌ها گرفته شود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: ما درصدد آن هستيم كه اين فضاها را به مساجد برگردانيم و به اين نقطه برسيم كه مسجد محل صدور بسياري از اتفاقات و الويت ها و آموزشهاي فرهنگي و هنري باشد و حقيقتا هم مسجد بايد به اين نقطه برسد.

وي با اشاره به آيات قرآن گفت: در قرآن آمده است اولين خانه‌اي كه خداوند براي مردم بنا نهاد مسجد بود و اين نشان دهنده اين است كه مردم به مسجد نياز دارند و اگر در سيره پيامبر اسلام (ص) و ساير ائمه بررسي داشته باشيم اكثر مطالب علمي،‌ ديني و فرهنگي از طريق مساجد صادر مي شود.

شاه فضل اظهار اميدواري كرد: از طريق برگزاري جشنواره‌ها در رشته‌هاي مختلف افراد مسجدي را كه مي‌توانند در اين زمينه‌ها فعال شوند شناسايي و زمينه‌ي ارتقاء آگاهي ها و اطلاعات آنان را فراهم كنيم.

وي خطاب به فعالان عرصه نشريات مساجد گفت: اولين نكته اين است كه در مقابل رفتارها و گفتارها ونوشتارهايمان مسوول هستيم و در روز قيامت از تمام اينها از ما سوال خواهد شد. حتي در خصوص نوشتن يك واو و الف و حتي استفاده از يك عكس در نشريه مسوول خواهيم بود در روز قيامت از شما سوال خواهند كرد كه چرا اين عكس را استفاده كرديد و لذا ما اولين گامي كه بايد در نوشتن نشريه به آن توجه كنيم اين است كه در هر لحظه‌ي نوشتن نشريه ياد روز قيامت باشيم و اينكه زماني بايد پاسخگو باشيم.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: تفاوت يك نشريه مسجدي با يك نشريه غير مسجدي در همين جاست كسي كه نشريه غير مسجدي را دارد مي نويسد خيلي به فكر معاد و قيامت نيست و فعلا مي خواهد اهداف دنيايي خود برسد ولي كسي كه نشريه مسجدي را مي‌نويسد اهداف بلند مدت‌تر و الهي را مي‌بيند و اين بايد در نوشتار، عكس و در هر چيزي كه در نشريه است لحاظ شود.

وي خطاب به فعالان در نشريان مساجد تاكيد كرد:‌ شروع كنيم به خودسازي خود در همين نشريات كه اگر در آينده تبديل شديد به يك نشريه كشوري و پر تيراژ در آن لحظه هم اين تقوا را در كلام و نوشتار خود رعايت كنيد و زمان تمرين آن هم الان است.

وي بيان كرد: هدفمند بودن نشريه از ديگر مواردي است كه نشريه مسجدي بايد رعايت كند و اين بدان معناست كه در بلند مدت اهداف مشخص باشد كه كدام قسمت از مشكلات جامعه اطراف خود را حل كنيم و چه رشدي را مي خواهيم درمخاطب ايجاد كنيم. لذا ابتدا هدف نشريه را مشخص مي كنيم و بعد هم مراقبت كنيم تا به اهداف برسيم.

شاه فضل گفت: مستمر بودن نشريات بحث بعدي است. در مسير كارهاي فرهنگي كه ديرتر جواب مي‌دهد ممكن است دلسردي به وجود آيد و ممكن است كار شكني ايجاد شود و موجب تعطيل شدن اين كار شود كه بايستي توجه داشت كه اگر يك كاري با هدف مقدسي و انگيزه لازم انجام شود بايد تا انتهاي راه جلو رفت و بايست توجه داشت كه شيطان در اهداف مقدس وارد مي‌شود و جلو حركت انسان را مي‌گيرد.

وي مورد بعدي را ارزيابي كردن فعاليت‌هاي نشريه عنوان كرد و گفت: يكي از مشكلاتي كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه نگاهي به عقب براي فعاليت خود نداريم.

وي استفاده بيشتر از مطالب آموزشي، پرهيز از سياسي كردن و جناحي شدن نشريات مساجد و پيوند بين مردم و مسولين در نشريه را توصيه كرد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|18|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن