تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815222032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سمينارهاي ژاك لسل در سي امين جشنواره تئاتر فجر برگزار نمي‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سمينارهاي "ژاك لسل" در سي امين جشنواره تئاتر فجر برگزار نمي‏شود
تهران - سمينارهاي "مديريت تئاتر چيست؟" و "ميزانسن چيست؟" كه قرار بود با حضور "ژاك لسل" هنرمند برجسته فرانسوي 10 و 11 بهمن‏ماه درتهران برگزار شود، به دليل بيماري تنفسي وي لغو شد.


به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، "ژاك لسل"، طي نامه‏اي به مسئولان دبيرخانه اين دوره از جشنواره؛ ضمن عذرخواهي گفت: پزشكان، وضعيت تنفسي مرا بد تشخيص داده‏اند و اين موضوع، امكان سفر به ايران را از من گرفته است. بايد به شما بگويم نمي‏توانم به كشور تاريخي ايران سفر كنم. من اكنون دانشجوياني در ايران دارم؛ آنها حتماً خيلي خوب درباره وضعيت من خبر دارند، اما هنوز به آينده اميدوارم.

"ژاك لسل"، كارگردان نامدار فرانسوي و مدير سابق "كمدي فرانسز"، علاوه بر برگزاري سمينارهاي "مديريت تئاتر چيست؟" و "ميزانسن چيست؟" قرار بود كه از اعضاي هيات داوران بخش بين الملل سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر باشد كه به دليل حاد شدن بيماري از حضور در جمع هيات داوران نيز باز ماند.

** نمايش فرانسوي "موسم باد و باران" در جشنواره تئاتر فجر به صحنه مي رود

گروه (Au Cul du Loup) نمايش گروهي "موسم باد و باران" را با بازي "دومينيك مونتِين"، "هنري اُگيه" و "كوئنتين اُگيه" در سي امين جشنواره تئاتر فجر به صحنه خواهد برد.

اين نمايش با تكنيك تئاتر اشيا، تركيبي نوآورانه، از تئاتر و موسيقي، آواز و حركت و شگفتي هاي صوتي و بصري است كه عناصر اجرايي آن را بازسازي و ابداع مي كند.

اين نمايش روايتگر جزيره اي خيالي است كه سه شخصيت در جستجوي زندگي، با شوخ طبعي در برابر تغييرات موسمي هوا و صنعتي شدن مبارزه مي كنند.

** اجراي نمايش "سيدروماك" محمودرضا رحيمي در پنجمين روز جشنواره تئاتر فجر

نمايش "سيدروماك" محمودرضا رحيمي، در فجر استاني سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، فردا (يكشنبه 9 بهمن ماه) در كرمانشاه به روي صحنه مي رود.

به گزارش پايگاه رسمي اطلاع رساني سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر؛ در پنجمين روز از جشنواره سي ام تئاتر فجر، بخش هاي فجر استاني، راديو تئاتر، نمايشنامه خواني، كارگاه هاي آموزشي و همچنين اجراهاي نمايش هاي آييني، 20 برنامه برگزار خواهد شد.

بر همين اساس در بخش فجر استاني سي امين جشنواره تئاتر فجر، فردا (يكشنبه 9 بهمن ماه) نمايش "شاهزاده ي اندوه" به نويسندگي محمد چرمشير و كارگرداني محمد عاقبتي در تئاتر شهر كرج استان البرز به صحنه خواهد رفت.

همچنين كارگاه "تئاتر شورايي مبتني بر تئاتر آگوستو بوآل" با حضور علي ظفر قهرماني نژاد با حضور هنرمندان اين استان برپا مي شود.

استان لرستان نيز ميزبان نمايش "اي قاصد سلطان غريبان مطلب آب" به نويسندگي و كارگرداني محسن رنجبر در تالار شهيد آويني شهر خرم آباد خواهد بود.

در استان خراسان شمالي نمايش "ماه مهر از سال شصت" نوشته محمدباقر نباتي مقدم و كارگرداني علي برجي به صحنه خواهد رفت.

استان گلستان نيز در پنجمين روز جشنواره سي ام تئاتر فجر، در تالار فخرالدين اسعد گرگاني ميزبان نمايش هاي "افسانه هاي نو" به نويسندگي داود كيانيان و كارگرداني حسن دادشكر و "خيمه شب بازي بارگاه سليم خان" به كارگرداني سياوش ستاري است.

همچنين كارگاه آموزشي "بدن در سايه ها" هنرمند يوناني يورگاس نانوريس و كارگاه "اصول و مباني كارگرداني و بازي دهندگي نمايش عروسكي با استادي حسن دادشكر در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

اما در بخش "راديو تئاتر" دو نمايش راديويي در تالار استاد انتظامي خانه هنرمندان ايران اجرا مي شود. بر همين اساس از ساعت 15 نمايش "قله هاي كبود" به نويسندگي آزاده نظري نسب و كارگرداني زهرا اسماعيلي از چهارمحال و بختياري اجرا مي شود. همچنين از ساعت 18 نمايش "بربط و خنجر" به نويسندگي شهلا خداداي و كارگرداني صفا آقاجاني اجرا خواهد شد.

در بخش "نمايشنامه خوانيگ سي امين جشنواره تئاتر فجر و در تالار كنفرانس مجموعه تئاتر شهر؛ يكشنبه، 9 بهمن ماه از ساعت 15 و 30 دقيقه نمايشنامه "خشت خام خانه" نوشته علي اصغري با كارگرداني زري كريمي و از ساعت 17 و 30 دقيقه نمايشنامه "آخرين حكايت فرهاد" به نويسندگي مهدي ميرباقري و كارگرداني حسين ميرباقري با حضورعلاقمندان خوانش مي شوند.

اما در بخش كارگاه هاي آموزشي، روز يكشنبه كارگاه "ارتباط تنفس و تصور" "پاتريك راميو" در پلاتو تماشاخانه سنگلج از ساعت 9 تا 13 و كارگاه "ميزان سن، افسانه شخصي اجراگر" "رابينسون ساويتسكي" نيز در كارگاه نمايش تئاتر شهر از ساعت 9 تا 13 برگزار مي شود.

همچنين نمايشگاه عكس نمايش "مرگ و زندگي مارينا آبراموويچ" به كارگرداني "رابرت ويلسون" با عكاسي اميد هاشمي همه روزه از ساعت 16 تا 21 در سالن انتظار تماشاخانه ايرانشهر ميزبان علاقمندان است.

در بخش اجراي نمايش هاي "آييني" نيز، نمايش "خورتاب" به نويسندگي محمدعلي صادقي حسني و كارگرداني رضا جوشني از لاهيجان ساعت 11 در محوطه كاخ گلستان اجرا خواهد شد. همچنين در محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 16 نمايش "هيكل" نوشته علي ذاكري و كارگرداني حسين محمد حسيني از قشم و از ساعت 16 و 45 دقيقه نمايش "خورتاب" از لاهيجان اجرا مي شوند.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از پنجم 5 تا 22 بهمن سال جاري به دبيري رحمت اميني برگزار مي‌شود.

فراهنگ**ا.خ**1588

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30785042

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن