تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران، 17 آبان با بهروزي شروع مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ايران، 17 آبان با بهروزي شروع مي‌كند
ورزش > وزنه‌برداري - هفتاد و نهمين دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان، انتخابي المپيك لندن در حالي امروز با آغاز رقابت‌هاي دسته 69 كيلوگرم در پاريس ادامه مي‌يابد كه سجاد بهروزي به‌عنوان نخستين وزنه‌بردار كشورمان روي تخته مي‌رود

وزنه‌ برداري كه نخستين‌بار با 15سال سن از سوي ايوانف در تركيب تيم ملي در مسابقات جهاني 2005 ظاهر شد و در دسته 56 كيلوگرم با كسب مقام نهم، نويد تولد پديده جديدي را براي وزنه‌برداري ايران داد اما 2 سال محروميت تيم وزنه‌برداري ايران پس از رسوايي دوپينگ 9وزنه‌بردار اردونشين- كه در حضور سرزده نمايندگان وادا و در آستانه مسابقات جهاني دومينيكن گريبان اين ورزش را گرفت و منجر به اخراج ايوانف بلغاري شد - فرصت ادامه درخشش را از بهروزي و بسياري از قهرمانان جوان آن دوره گرفت.

حالا او در شرايطي كه سومين حضورش را در مسابقات جهاني تجربه مي‌كند، مي‌خواهد با خاطره‌اي شيرين، ‌خاطرات تلخ گذشته را به فراموشي بسپارد.

براي مدال به ميدان مي‌روم

بهروزي جدا از 2 سال محروميت، يك سال را هم به خاطر سربازي از دست داده است اما 6 ماه پيش در جريان مسابقات قهرماني كشور از سوي كوروش باقري دوباره به اردوي تيم ملي دعوت و از او خواسته شد تا در دسته 69كيلوگرم وزنه بزند. وي با اشاره به اينكه شايد 6 ماه تمرين براي حضور در مسابقات جهاني كافي نباشد، از كسب مدال نااميد نيست و در اين باره مي‌گويد: تمرين‌هاي سنگيني انجام داده‌ايم. واقعا تمرين‌ها سخت بوده است. همين تمرين‌هاي سخت، حسابي ما را ساخته. درست است كه در سخت‌ترين مسابقه عمرم شركت كرده‌ام اما هدف من هم مدال است. من در تمرين‌ها در يك‌ضرب 150 كيلوگرم زده‌ام و در دوضرب به ركوردهاي 180 تا 185 كيلوگرم هم رسيده‌ام. اگر همين ركوردها را بتوانم تكرار كنم، فكر مي‌كنم درمجموع روي سكو باشم.

گروه دوم ديروز رفتند

ديروز گروه دوم وزنه‌برداران ايران متشكل از 7 وزنه‌بردار كه در ميان آنان نام جورج زالا مربي مجاري و بهداد سليمي قهرمان جهان در سال 2010 ديده مي‌شود نيز راهي پاريس شدند، تا به‌تدريج در روزهاي آينده رقابت‌هاي خود را با حريفان آغاز كنند. 2 روز اول اين پيكارها به كام چيني‌ها بود و مدال طلاي هر دو دسته 56 و 62 كيلوگرم به قهرمانان چيني تعلق گرفت. مسابقات جهاني قبل از المپيك همواره‌ براي تيم‌هاي مدعي قهرماني اهميت زيادي دارد تا جايي كه تيم‌ها به جز انديشه قهرماني، به گرفتن سهميه كامل المپيك فكر مي‌كنند. همين نكته مهم و در عين حال سرنوشت‌ساز بوده كه باعث شده تا كوروش باقري و دستيارانش چندين ماه را با وسواس و دقت صرف انتخاب 6 وزنه‌بردار اصلي كنند. اگرچه در تركيب 8نفره تيم ملي نام اصغر ابراهيمي و نواب نصيرشلال هم ديده مي‌شود ولي امتيازات احتمالي اين دو وزنه‌بردار فقط در كسب عنوان تيمي مسابقات جهاني به‌كار تيم ايران خواهد آمد و تاثيري در گرفتن سهميه المپيك نخواهند داشت.

اميدواري زياد به موفقيت تيمي

ايران با وجود اينكه همواره جزو قدرت‌هاي قديمي و شناخته‌شده وزنه‌برداري جهان محسوب مي‌شود، با وجود داشتن قهرمانان بزرگي در اكثر دوره‌ها هيچ‌گاه در رده تيمي به‌عنوان درخور توجهي دست پيدا نكرده است و مهم‌ترين عنوان تيمي به‌دست آمده از سوي وزنه‌برداري ايران مقام پنجمي مسابقات جهاني ونكوور كانادا درست ‌يك دهه پيش است. اما امروز نسل جديدي از وزنه‌برداران جوان ايراني براي نخستين بار هم داعيه حضور در جمع 3 تيم برتر را دارند و هم نيم نگاهي به قهرماني جهان . البته خيلي‌ها رسيدن به اين اهداف را چندان دور از دسترس شاگردان مستعد كوروش باقري نمي‌دانند‌.

محروميت 7 تيم و مشخص شدن ميزبانان دوره‌ها ي آيند

هدر شروع مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان 7 كشور بلغارستان، عربستان، سيرالئون ، قطر، قبرس، عمان و سريلانكا به دليل عدم اعلام محل تمرينات ورزشكاران خود براي در امان ماندن از آزمايش گرفتن ماموران وادا از مسابقات كنار گذاشته شدند. همچنين در اين دوره از رقابت‌ها ميزبانان مسابقات دوره‌هاي آينده هم معرفي شدند. براساس تصميم فدراسيون جهاني وزنه‌برداري مسابقات سال 2013 در ليماي پرو، 2014 در سن‌پترزبورگ روسيه و 2015 در ورشوي لهستان برگزار خواهد شد.

دوشنبه|ا|16|ا|آبان|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن