تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان: بيشتر زيرميزي‌ها در رشته‌هاي جراحي وارتوپدي گرفته مي‌شود تأمين اجتماعي 36 و خدمات درماني25 ميلياردتومان به دانشگاه بدهكارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان: بيشتر زيرميزي‌ها در رشته‌هاي جراحي وارتوپدي گرفته مي‌شود تأمين اجتماعي 36 و خدمات درماني25 ميلياردتومان به دانشگاه بدهكارند


خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: استان‌ها

رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: حفظ حقوق، حرمت و چگونگي برخورد با بيمار يكي از چالش‌هاي نظام سلامت و از مسايل فرهنگي زمان‌بر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، دكتر شاهين شيراني، رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان عصر روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه در اولين نشست خبري خود با بيان اينكه قسمت عمده‌اي از درآمدهاي بيمارستاني توسط پرداخت شركت‌هاي بيمه‌گر تأمين مي‌شود، افزود: بيمه تأمين اجتماعي با 36 ميليارد تومان بدهي از شش ماه گذشته تاكنون هيچ پرداختي به دانشگاه علوم پزشكي نداشته است، همچنين بيمه خدمات درماني نيز 25 ميليارد تومان به اين دانشگاه بدهكار است.

شيراني با اشاره به اينكه بيمارستان‌ها پل ارتباطي مردم و نظام سلامت هستند، اظهار كرد: نبود نيروي انساني در بخش اورژانس نخستين مشكل مطرح شده در اين بخش است و قابل توجيه نيست، بنابراين تقويت بخش اورژانس از اولويت‌هاي نظام سلامت است.

وي با اشاره به نوسانات اخير نرخ دلار در كشور افزود: تجهيزات پزشكي كشور توسط هيئت امناي صرفه‌جويي ارزي انجام مي‌شود و تاكنون موج افزايش قيمت ارز در كشور در بخش تجهيزات پزشكي تاثيرگذار نبوده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان بيان كرد: تعرفه‌ها در بخش دولتي توسط هيئت وزيران و در بخش خصوصي در سيستم نظام پزشكي تعيين مي‌شود و با هرگونه تخلف پزشكان در اين بخش به شدت برخورد خواهد شد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به بحث زيرميزي گفت: بيشتر زيرميزي‌ها در رشته‌هاي جراحي و ارتوپدي از بيماران اخذ مي‌شود.

شيراني با بيان اينكه شكايت بيماران تنها ملاك برخورد با پزشك خاطي است، ادامه داد: در صورت شكايت بيمار از پزشك در خصوص دريافت زيرميزي تنها به جريمه و بازگرداندن پول به بيمار اكتفا نمي‌كنيم و برخورد با پزشك متخلف بسيار قاطع است.

وي ادامه داد: اكثريت جامعه پزشكي توسط خطاي برخي از پزشكان زير سؤال برده مي‌شود و مشكل دريافت زيرميزي تنها در برخي از رشته‌هاي پزشكي مطرح مي‌شود.

شيراني اضافه كرد: شكايت بيماران توسط كميسيون ماده 11 نظام پزشكي بررسي مي‌شود و در صورت اثبات، مراحل قانوني آن شامل جريمه مالي پزشك و بازگرداندن مبلغ اخذ شده به بيمار است و در صورتي كه پزشك از اعضاي هيئت علمي بيمارستان باشد جلوي ارتقاي آن گرفته خواهد شد.

وي با بيان اينكه در سال جاري به تمام شكايت‌هاي مربوط به زيرميزي رسيدگي شده است، تصريح كرد: برخي بيماران از ارايه شكايت خودداري مي‌كنند و بدون شكايت از پزشك، امكان پيگيري و يا برخورد با پزشك متخلف وجود ندارد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با بيان اينكه برخوردهاي قاطع با برخي از پزشكان موجب شده بسياري از افراد حساب كار خودشان را بكنند، تصريح كرد: براي مقابله با اين پديده با استاندار و برخي اعضاي ذي نفوذ در خصوص ايجاد تنش و اعتراض برخي از پزشكان مبني بر شكسته شدن حرمتشان مشورت كردم و رضايت تمام اين افراد در مقابله با اين مشكل را جلب كردم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان:

خريد تجهيزات پزشكي بر اساس نرخ ارز دولتي انجام مي‌شود

همچنين مجتبي رحيمي، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به اينكه واحدهاي حاكميت باليني در تمام بيمارستان‌هاي تحت نظارت علوم پزشكي مستقر شده‌اند، گفت: هدف حاكميت باليني افزايش كيفيت خدمات در حوزه بيمارستان‌هاست كه اجراي كامل آن موجب افزايش رضايت مندي بيماران خواهد شد.

مجتبي رحيمي با بيان اينكه تعرفه‌هاي نظام سلامت با توجه به شرايط كشور تعيين شده است، اظهار كرد: هزينه بيمارستان‌ها به طور كامل در اين تعرفه‌ها لحاظ نشده است و با وجود تلاش‌هايي كه براي اصلاح اين تعرفه‌ها انجام گرفته، اصلاح آن به طور كامل انجام نشده است.

وي ادامه داد: عدم تناسب ميان تعرفه‌هاي تعيين شده توسط وزرات بهداشت و هزينه‌هاي بيمارستاني در مراكز درماني دولتي بيشتر محسوس است؛ چرا كه تعرفه اين بيمارستان‌ها بر اساس تعرفه‌هاي دولتي تعيين شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به اينكه خريد تجهيزات پزشكي بر اساس نرخ ارز دولتي انجام مي‌شود، گفت: گرچه تغييرات نرخ ارز تاثيرگذار است اما نوسانات بازار آزاد تاثير چنداني در اين بخش نداشته و تنها خريد نقدي تجهيزات پزشكي مشكلاتي ايجاد كرده است.

معاون بهداشتي دانشگاه:

نقشه سلامت استان بر اساس الگوي بيماري‌هاي استان طراحي شده است

در ادامه اين نشست معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با بيان اينكه نقشه سلامت استان بر اساس الگوي بيماري‌هاي استان طراحي شده است، گفت: تمام دستگاه‌هاي دولتي كه مستقيم و غيرمستقيم با سلامت در ارتباط هستند و تمام كارشناسان مي‌توانند نظرات خود را تا 25 بهمن براي تكميل نقشه سلامت استان ارايه كنند.

كمال حيدري ادامه داد: تاكنون همكاري دستگاه‌هايي كه نقشه سلامت به آنها ارايه شده كمتر از انتظار دانشگاه علوم پزشكي اصفهان بوده است.

وي با بيان اينكه عملياتي شدن اين نقشه بسيار بااهميت است، افزود: بيماري‌هاي قلبي عروقي، حوادث ترافيكي، سرطان، سلامت روان و سلامت مادر و كودك پنج محور اصلي اين نقشه هستند كه پس از بررسي در كارگروه‌هاي تشكيل شده تبديل به برنامه راهبردي پنج ساله استان در بخش سلامت خواهد شد.

معاون غذا و داروي دانشگاه:

براي واردات داروهاي مورد نياز از ارز دولتي استفاده مي‌شود

همچنين معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: مسايل مرتبط با دارو در استان تابع نوسانات كشوري است.

غلامحسين صادقيان با اشاره به اينكه با توجه به الگوي مصرف دارويي در استان تنها مشكلاتي در خصوص داروهاي بيماران ام اس به دليل عدم پوشش بيمه داروهاي خارجي وجود دارد، اظهار كرد: با توجه به سياست‌هاي دولت در خصوص حمايت از توليدكنندگان داخلي داروهاي خارجي شامل پوشش بيمه نمي‌شود.

وي ادامه داد: براي واردات داروهاي مورد نياز از ارز دولتي استفاده مي‌شود و سعي شده تغيير قيمت‌ها چندان محسوس نباشد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن