تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815593102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا: وحدت رويه قضايي در رسيدگي به امور آب‌هاي زيرزميني ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا: وحدت رويه قضايي در رسيدگي به امور آب‌هاي زيرزميني ضروري است
در حالي كه سرانه آب تجديدپذير كشور در سال ۱۳۴۰، پنج هزار متر مكعب بوده، اين مقدار در سال ۱۳۸۵ به ۱۷۵۰ متر مكعب رسيده كه به معني نزديك شدن به مرحله تنش آبي است.
ايلنا: معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، خواستار وحدت رويه قضايي در رسيدگي به امور آب‌هاي زيرزميني در كشور شد.

به گزارش ايلنا، محمدرضا عطارزاده در نشست هم انديشي وزارت نيرو با قضات كميسيون‌هاي رسيدگي به امور آب‌هاي زيرزميني، گفت: اگر قضات كمك كنند كه احكام صادره در رسيدگي به امور آب‌هاي زيرزميني نزديك به هم باشد، پايه محكمي براي اجراي بهتر قانون تعيين تكليف چاه‌هاي فعال فاقد پروانه بهره برداري در كشور گذاشته مي‌شود.

معاون امور آب و آبفاي وزارت نيرو در ادامه افزود: برگزاري اين گونه نشست‌ها و افزايش تعاملات وزارت نيرو با دستگاه قضايي، گام موثري براي رسيدن به اين وحدت رويه است.

عطارزاده سپس با تأكيد بر اهميت آموزش همگاني درباره آب، گفت: در اين زمينه مي‌توانيم از ساخت برنامه‌هاي ويژه تلويزيوني نيز بهره بگيريم چراكه هر كجا مردم و مسئولان را آموزش داده‌ايم، به نتايج خوبي رسيده‌ايم.

وي افزود: با توجه به تنوع مسايل و مشكلاتي كه در بخش آب كشور وجود دارد، وزارت نيرو نيازمند كمك و همكاري تمامي دستگاه‌هاي كشور براي مديريت آب كشور است و البته اين توانمندي در گذشته و حال كشور موجود است.

اين مقام مسئول در ادامه به تشريح وضعيت منابع آب در ايران و جهان پرداخت و گفت: در حالي كه سرانه آب تجديدپذير كشور در سال ۱۳۴۰، پنج هزار متر مكعب بوده، اين مقدار در سال ۱۳۸۵ به ۱۷۵۰ متر مكعب رسيده كه به معني نزديك شدن به مرحله تنش آبي است.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا سپس گفت: كشور ما در مديريت آب پيشينه درخشاني دارد و وجود نمونه‌هايي مانند طومار شيخ بهايي و صد‌ها سازه تاريخي بي‌نظير در نقاط مختلف ايران، بيانگر اين موضوع است.

عطارزاده در ادامه تصريح كرد: اما امروز به جايي رسيده‌ايم كه ادامه روش‌هاي نادرست و اسراف آميز پيشين در مصرف آب به ويژه در بخش كشاورزي، مشكلات زيادي را بر مملكت تحميل مي‌كند و بايد ارتقاي بهره وري آب و كاهش مصرف را به صورت جدي در دستور كار قرار دهيم.

وي به مصوبه شوراي عالي آب به رياست رييس جمهوري مبني بر اعطاي تسهيلات به كشاورزان براي تغيير شيوه آبياري اشاره كرد و گفت: تنها در صورت تغيير شيوه آبياري كنوني است كه مي‌توان منابع راهبردي و حياتي آب زيرزميني كشور را براي نسل‌هاي آينده كشور حفظ كرد.

اين مقام مسئول افزود: منابع حياتي آب زيرزميني در شرايط خشكسالي به داد كشور رسيده‌اند و از دست دادن آن‌ها، يك خسارت جبران ناپذير است.

در آغاز اين نشست، مشاور وزير نيرو و مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران گفت: حدود ۶۰ درصد از استحصال آب كشور از منابع آب زيرزميني است كه در سال‌هاي كم باران، حتي به ۷۰ درصد هم رسيده است.

مهندس «محمد حاج رسولي‌ها» افزود: در حالي كه در بعضي از محدوده‌هاي مطالعاتي كشور، حتي تا دو متر افت سطح آب داشته‌ايم، اما آن حساسيتي كه بايد نسبت به اين موضوع در سطح رسانه‌ها و عموم مردم وجود داشته باشد، ديده نمي‌شود.

حاج رسولي‌ها با اشاره به بحث‌هايي كه درباره افت سطح آب درياچه اروميه در كشور ايجاد شد، گفت: سطح آب اين درياچه در ۱۰ سال گذشته، حدود ۲ متر و ۸۵ سانتي متر افت كرده كه ميانگين سالانه آن ۲۸ سانتي متر است. حال اين مقدار را مقايسه كنيد با افت سطح آب‌هاي زيرزميني كشور كه خيلي بيشتر از درياچه اروميه است.

وي در ادامه خواستار توجه همگاني و عزم عمومي براي مقابله با تخلف در برداشت از آب‌هاي زيرزميني شد.

در ادامه اين هم انديشي، دكتر «غلامرضا مدنيان» مديركل دفتر حقوقي و مهندس «جواد ميبدي» مديركل دفتر حفاظت و بهره برداري از منابع آب و امور مشتركان شركت مديريت منابع آب ايران، به تشريح قانون تعيين تكليف چاه‌هاي فعال فاقد پروانه بهره برداري و نيز مسايل مربوط به آب‌هاي زيرزميني پرداختند.

اين نشست با طرح ديدگاه‌هاي تني چند از قضات حاضر در نشست و پرسش پاسخ به كار خود پايان داد.
پايان پيام

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن