تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815552526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت زندباف در جشنواره سي‌ام فجر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بزرگداشت زندباف در جشنواره سي‌ام فجر
خبرگزاري فارس: يك تهيه‌كننده سينما گفت «حسين زندباف» را يكي از بهترين تدوينگران سينماي ايران معرفي كرد و گفت: زندباف انساني بسيار نيك‌نفس، شريف، متبحر و هميشه خندان است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر اخبار امروز اين ستاد خبري به شرح زير است.

* تسليمي: «حسين زندباف» سينماگري نيك‌نفس، شريف و متبحر است

«سيروس تسليمي» تهيه‌كننده سينما در خصوص بزرگداشت «حسين زندباف» تدوين‌گر سينماي ايران در گفت‌وگو با روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، گفت: «زندباف» يكي از سينماگراني است كه از اوايل انقلاب شروع به كار كرده است و در مقام كارگرداني چندين فيلم را در كارنامه هنري خود داشته است اما در نهايت به طور حرفه‌اي كار تدوين را در پيش گرفت و او هم‌اكنون يكي از بهترين تدوين‌گران سينماي ايران مي‌توان برشمرد. او انساني بسيار نيك نفس، مثبت و هميشه خندان است، با اين كه در بخش صنعتي فيلم مثل تدوين و طراحي صحنه كار مي‌كند اما به كارهاي صنفي علاقه بسيار داشته و در صنف نيز فردي فعال و مثمرثمر بوده است.
اين تهيه‌كننده به توجه مسئولان به ديگر اعضاي فيلم اشاره كرد و اظهار داشت: معمولا بزرگداشت‌ها را براي بازيگر و كارگردانان در نظر مي‌گيرند و كم‌تر به يك فيلم‌نامه‌نويس ويا تدوين‌گر توجه مي‌شود، خوشحالم كه امسال مسئولان جشنواره اين حركت مثبت را انجام داده و به رشته‌هاي ديگر سينما نيز پرداخته‌اند.
«زندباف» تدوين‌گري است حرفه‌اي كه همه نوع فيلمي را تدوين كرده و نقش حياتي در تكامل بسياري از فيلم‌هاي سينمايي ايراني داشته است. در سينمايي صنعتي وقتي كارگردان سر صحنه مي‌رود، بايد حتما طراحي پلان‌ها را انجام داده باشد و تكليف هر كسي را مشخص كند اما در نهايت اين تدوين‌گر است كه بخش عمده از كارگرداني كار را به عهده دارد.
«زندباف» از پس تدوين سوژه‌هاي مختلف تاريخي، اجتماعي و روز برآمده و ريتم فيلم را حفظ كرده اما متاسفانه تدوين‌گرها نيز همانند فيلم‌نامه‌نويسان، كم‌تر شناخته شده‌اند.
تهيه‌كننده «پرنده كوچك خوشبختي» بيان كرد: او از زماني وارد كار تدوين شد كه فيلم به صورت سي و پنج ميلي‌متري و بسيار سخت تهيه مي‌شد. من نيز خود در آن شرايط كار انجام داده‌ام و يادم مي‌آيد براي تدوين يك فيلم بايد باندهاي مختلف صدا را ضبط مي‌كرديم و زحمات بسياري را متحمل مي‌شديم تا تدوين يك فيلم را انجام مي‌داديم اما امروزه ديگر تدوين فيلم‌ها همانند گذشته‌ها نيست و به صورت ديجيتالي صورت مي‌پذيرد كه اين موضوع كار تدوين‌گران را راحت‌تر كرده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: مهم‌تر از همه اين‌ها كه بيان كردم يك سينماگر بايد شريف و مثبت باشد كه «حسين زندباف» اين ويژگي‌ها دارد و اميدوارم در سايه آرامش بتواند آثار ارزشمند سينمايي خود را به همگان عرضه كند.

* معززي‌نيا: اميدوارم جشنواره فجر مقدمه‌ نمايش گسترده‌ فيلم‌هاي سه‌بعدي در ايران باشد

«حسين معززي‌نيا» در گفت‌وگو با روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، ضمن استقبال از حضور فيلم‌هاي سه بعدي در جشنواره امسال، پيشنهاد كرد: نبايد نمايش اين فيلم‌ها به جشنواره و تك‌اجرا محدود شود. بهتر است فيلم‌هاي سه‌بعدي نمايش‌هاي گسترده‌تري داشته باشند تا مردم جامعه كه تماشاگران حوزه‌هاي مختلف سينما هستند، اين سينما را تجربه كنند.
وي ادامه داد: بديهي‌است كه سينماي كشور، وقتي رشد مي‌كند و به يك ديد همه جانبه مي‌رسد كه از تكنولوژي روز سينماي دنيا مطلع باشد و روشن ا‌ست كه ما با وضعيت كيفيتي و تجهيزات‌مان در سينما، براي ساختن فيلم ‌سه‌بعدي هنوز قدري كار داريم، اگر چه دير است كه امروز مي‌خواهيم با اين تكنولوژي آشنا شويم، اما باز هم خوب است.
معززي‌نيا در ادامه افزود: امروزه شرايطي در سينما موجود است كه فيلم‌هايي مثل «آواتار» به واسطه سه‌بعدي بودن در دنيا مطرح شده و خيلي خوب هم مي‌فروشند. تماشاگران هم آگاه‌اند كه فيلم سه‌بعدي چيست؛ ما نيز بايد شرايطي را فراهم كنيم تا هر منتقد، فيلمساز و تماشاگر از قابليت‌هاي اين فناوري سينمايي بهره ببرد و بفهمد كه فيلم‌سه‌بعدي مي‌تواند چه تأثيري روي زيبايي‌شناسي سينما بگذارد.
وي با اشاره به اهميت نظم در جشنواره‌ها گفت: پيش‌بيني كيفيت و نظم در جشنواره فيلم فجر، بنا به تجارب سال‌هاي گذشته، عجيب و سخت است ولي اتفاقاتي مثل ارائه جدول نمايش فيلم‌ها، مشخص شدن شيوه نمايش فيلم‌ها و اين كه بليت‌ها براساس فيلم‌ها فروخته شده‌اند، بسيار خوشايند است.
معززي‌نيا در پايان گفت‌وگو با روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، تصريح كرد: نامنظم بودن، مشكل هميشگي جشنواره فجر بوده در حالي كه تشخص هر جشنواره‌اي در دنيا به منظم بودن آن جشنواره است و جشنواره‌اي كه نظم نداشته باشد، مشكل اساسي دارد. من اميدوارم كه جشنواره امسال، منظم برگزار شود.

* حسين ‌شمقدري: بخش مستند، رونق بيشتري به جشنواره مي‌دهد

«حسين شمقدري» مستند‌ساز‌سينما در گفت‌وگو با روابط‌عمومي جشنواره‌ فيلم فجر، گفت: اضافه شدن بخش مسابقه مستند به جشنواره فيلم فجر، در درجه اول، يك چراغ سبز و دعوت عمومي به همه مستندسازان كشور و ايجاد اميد براي آنهاست كه كارشان ديده مي‌شود و در درجه دوم، فرصتي براي خود جشنواره فجر است.
وي كه خود را تازه‌ وارد عرصه سينما و مستند مي‌داند، امسال با فيلم مستندي به نام «ميراث آلبرتا» در جشنواره فيلم فجر حضور خواهد‌ داشت.
شمقدري 23سال دارد و فارغ‌التحصيل رشته مهندسي مواد از دانشگاه صنعتي شريف است. «ميراث آلبرتا» نيز، فيلمي در مورد شرايط دانشجويان مهاجر بوده و بيشتر عوامل اين فيلم، هم دانشگاهي او هستند.
محمدحسن‌مددي تهيه‌كنندگي محسن‌اخوان، فيلمبرداري مجتبي حسيني و حسن ناظمي نيز پژوهش اين فيلم را به عهده دارند.
اين مستند بلند حكايت از وضعيت دانشجوياني دارد كه براي ادامه تحصيل به كشورهايي چون آمريكا و كانادا كوچ مي‌كنند.
اين كارگردان جوان كه مجموعاً يك‌سال و به‌صورت جسته گريخته براي توليد اين مستند زمان گذاشته، در خصوص فيلمش گفت: سوژه، طوري نبود كه بشود يك‌باره ساخت. ما در اين فيلم به دغدغه‌ها و مشكلاتي كه برخي دانشجويان دارند، پرداختيم؛ گروهي كه بنا به دلايلي ترجيح مي‌دهند خارج از كشور تحصيل كنند و متأسفانه اكثرشان ديگر بر‌نمي‌گردند.
شمقدري كه خود، بازيگر اين مستند است، درباره انگيزه ساخت اين فيلم، افزود: انگيزه اصلي تيم سازنده اين كار، دفاع از جايگاه علم و تحصيل بود و اميدوارم كه اين حرف شنيده شود. متأسفانه سينماگران قدري از دغدغه‌هاي مردم دور شده‌اند وما اميدواريم كه حرف دانشجوها نيز بيشتر در سينما شنيده شود.
وي در خصوص تغييرات جشنواره امسال گفت: همايش «بيداري اسلامي» در سينما و دومين كنفرانس هاليووديسم و سينما، در صورتي كه سينماگران توجه بيشتري به اين مقوله‌ها داشته‌ باشند، بسيار مفيد است. حضور فيلم‌هاي سه‌بعدي نيز براي سينماي ايران مفيد است. فيلمسازان ما بايد از لحاظ تكنيك و بهره‌گيري از تكنولوژي، سطح كارشان را بالا ببرند تا در رقابت با آثار خارجي جذابيت داشته باشند.
انتهاي پيام/ي

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن