تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست «حريم» در جشنواره فيلم فجر؛خطيبي: مضمون «حريم» بر سرنوشت و تقدير تأكيد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست «حريم» در جشنواره فيلم فجر؛خطيبي: مضمون «حريم» بر سرنوشت و تقدير تأكيد مي‌كند
خبرگزاري فارس: كارگردان فيلم «حريم» گفت: قصد داستان فيلم من فقط ترساندن نبود بلكه يك منطق داشت و تاكيد من بر روي سرنوشت بود و اينكه تقريبا همه چيز در اين دنيا از قبل تعيين شده است.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست مطبوعاتي فيلم «حريم» با حضور سيدرضا خطيبي سرابي (كارگردان)، محمد احمدي (تهيه‌كننده و مدير فيلمبرداري)، شيرين بينا (بازيگر)، مهدي ديلمي ( طراحي صحنه و لباس)، يعقوب غفاري ( مدير برنامه‌ريزي) و رامتين شهبازي(منتقد و مجري جلسه) برگزار شد.
بنابراين گزارش، در ابتداي اين نشست خطيبي درباره مشكلات طرح موضوع موجودات ماورايي در سينماي ايران، گفت: فكر نمي‌كنم براي ساختن چنين فيلم‌هايي مشكل خاصي وجود داشته باشد فقط كافي است كه اين امر در ژانر تخيلي جاي بگيرد چون در واقع يك تخيل است و امر واقعي نيست.
وي همچنين با اشاره به همكاري گروهش براي توليد اين فيلم گفت:به لحاظ اجرايي خوشبختانه گروه كار خودشان را به نحو احسن انجام دادند و در مورد اجرا مشكل خاصي وجود نداشت.
محمد احمدي تهيه‌كننده اين پروژه سينمايي درباره همكاري خود گفت: من هميشه به عنوان تهيه‌كننده و كارگردان همكاري دوست دارم ژانرهاي جديدي را تجربه كنم و وقتي آقاي خطيبي پيشنهاد اين همكاري را به من دادند به دليل اين كه ژانر وحشت كمتر در سينماي ما تجربه شده است و فيلمنامه آن بسيار تصويري بود و ايشان راغب بودند كه تجربه‌هاي نويي در اين فيلم انجام دهند، بسيار راغب به همكاري با اين پروژه شدم و مي‌توانم بگويم نوگرايي يكي از دلايلي بود كه اين پروژه را توليد كرديم.
خطيبي دلايل خود را درباره كارگرداني اين فيلم ابراز داشت و گفت: اين فيلمنامه داستان خيلي خوبي داشت و فكر مي‌كنم با توجه به ساختارهايي كه داشت ما در ايران توانايي ساخت چنين داستاني را داشتيم و ترجيح داديم چنين فيلمي را بسازيم.
«محمد احمدي» در ادامه افزود: من به عنوان تهيه‌كننده به طور كلي هميشه سعي مي‌كنم تا آنجايي كه ممكن است در كارهاي كارگردان دخالت نكنم و تلاش كنم كه ذهنيت او شكل بگيرد، چون معتقدم هرگز هيچكس به اندازه كارگردان نمي‌داند كه چه مي‌خواهد و نتيجه كار چه مي‌شود من وظيفه‌ام اين است كه آنچه كه كارگردان مي‌خواهد را براي او فراهم كنم.
«خطيبي» هدف از ساخت اين فيلم را ترساندن صرف مخاطب ندانست و گفت: ما بيشتر دوست داشتيم كه فيلمي بسازيم كه در آن خوف وجود داشته باشد و تماشاگر تا حدودي بداند كه چه اتفاقي مي‌افتد و به نظرم اين دلهره بسيار جالب‌تر از آن است كه تماشاگر براي يك لحظه دچار ترس شود. من مخاطب را آماده مي‌كنم كه در طول مدت فيلم دچار ترس و دلهره شود.
«محمد احمدي» در مورد فيلمبرداري اين پروژه گفت: ما از كرين بيشتر به خاطر ايجاد خوف و ترس در دل فيلم استفاده كرديم و نماهايي كه از بالا گرفته مي‌شد، بيشتر معرف شخصيت‌ها و موجوداتي بود كه آدم‌هاي فيلم را زير نظر داشتند و فكر مي‌كنم كه اگر بيشتر تكرار مي‌شد، اين مفهوم را بهتر به مخاطب القاء مي‌كرد.
«خطيبي‌سرابي» در مورد مضمون فيلمنامه «حريم» گفت: قصد داستان فيلم من فقط ترساندن نبود بلكه يك منطق داشت و تاكيد من بر روي سرنوشت بود و اينكه تقريبا همه چيز از قبل تعيين شده است. ما دراين داستان نمي‌دانيم اما موجودات ديگر همه چيز را مي‌دانند آنها پسربچه را 40 سال قبل مي‌فرستند تا بازگردد و از روح آنها حفاظت كند و همه اين‌ها به مسئله تقدير برمي‌گردد.
علويان در مورد صداگذاري فيلم گفت: طي جلساتي كه با كارگردان و موزيسين فيلم داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه بايد به يك كد مشترك برسيم كه هرجا آدم‌هاي ذهني در فيلم حضور پيدا كردند با صدا مخاطب حضورشان را حس كند.
وي افزود از آنجايي كه اين فيلم‌ها در سينماي ما نو و جديد است، سعي كرده‌ايم براي اين كه به نظر تقليد از صداي خارجي نيايد براي خودمان صداهايي را ايجاد كنيم و دست به كارهاي نويي بزنيم. ما به خاطر اين كه در زمينه ساخت صدا تجربه‌مان كم است كمتر از اين صداها داريم و به همين خاطر در اين عرصه نياز به تجربه و تمرين بسيار داريم.
احمدي در پاسخ به اين سوال كه برخي از اتفاقات فيلم مي‌توانست با فلاش بك به تصوير كشيده شود گفت: ما اين فلاش‌بك‌ها را فيلمبرداري كرديم و در تدوين از آنها استفاده نشد وگرنه طبق دكوپاژ آقاي خطيبي تمام فلاش‌بك‌ها به تصوير كشيده شده بود.
من به عنوان فيلمبردار هميشه خود را موظف به تصوير كشيدن ذهنيت كارگردان مي‌دانم و تمام تلاشم را كردم كه طبق ميزانسن و دكوپاژ كارگردان پيش بروم و به ذهنيت او نزديك بشوم.
«مهدي ديلمي» طراح صحنه و لباس فيلم درباره استفاده از لوكيشن جنگل و استفاده از لباس‌هايي كه به طور روزمره مورد استفاده قرار مي‌گيرد، گفت: در تحليل اوليه ما قرار نبود كه فيلم فقط به تر سبپردازد و روي جنگل ترسناك مانور بدهيم. اين عوامل فقط چاشني فيلم بود چون ما با فيلمي پليس طرف هستيم.
وي افزود: بيشتر ماورايي بودن فضا مد نظر بود و ما به ترس هم تلنگر مي‌زديم. شايد اين سئوال به وجود بيايد كه موجودات ماورايي با آدم‌هاي معمولي فرقي ندارند. در فيلم هم به اين سوال پاسخ داده شد كه اين موجودات ماورايي در ظاهر هيچ فرقي با ما ندارند و فقط دوست دارند كسي به حريم‌شان نزديك شود.
ديلمي در ادامه گفت: ما سعي كرده‌ايم كه در پوشش آدم‌ها يكدستي را حفظ كنيم چرا كه تصور ما از موجودات ماورايي مهم است و اين بستگي به تخيل هر كس دارد. من فكر مي‌كنم حتي در انتخاب لوكيشن‌ها نيز سعي كرده‌ايم بسيار راحت عمل كنيم چرا كه ممكن است در فضاي زيباي يك جنگل نيز موجودات ماورايي ترسناكي ديد.
خطيبي در مورد مخاطب فيلم خود گفت: هر كس مي‌تواند مخاطب اين فيلم باشد، چون داستان فيلم داستان عميقي نيست و اين سبك فيلم معمولا جنبه تفريحي دارد.
محمد احمدي نيز در اين باره گفت: فيلم «حريم» قطعا قرار نيست كه مخاطب خاصي داشته باشد اما از آنجايي كه فيلمي سنگين‌تر و داستاني‌تر است مخاطب عامي كه فيلم‌هاي خاص‌تر مي‌بيند اين فيلم را دوست خواهد داشت.
وي افزود: من به عنوان سينماگر، فيلمي را دوست دارم كه با مردم صادق باشد و فيلم «حريم» نيز به هر دليل نمي‌خواهد مخاطب را به سينما بياورد.
انتهاي پيام/ا

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن