تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه دست برادري و همكاري به هم داده بودند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: همه دست برادري و همكاري به هم داده بودند
روزها انقلاب روزهاي وحدت بود و انسجام.همه دست برادري و همكاري شان را به هم داده بودند و براي رسيدن به بهار پيروزي با عشق فرياد آزادي سر مي دادند.در واقع عامل اصلي موفقيت ما همين حس همكاري و همياري مردم با هم بود.و اميدوارم اين حس تا ظهور آقا امام زمان(عج) تداوم يابد.


باشگاه جواني برنا/ شايد نامش را نشنيده باشي اما آن روزها شهره آفاق بود و كوچه و خيابانهاي شهر شاهد رشادت هاي وصف ناشدني اش بودند.اگر امروز در گوشه اي زندگاني فروتنانه خود را سپري مي كند،روزگاري سينه اش را سپري امن براي آسايش من و تو قرار داد تا امروز با خيالي آسوده كنجي لم دهيم و چاي داغ بنوشيم و به حكايتهاي دليرانه اش گوش سپاريم.
نام اش را بر زبان زمزمه كنيم و از صبر و شجاعت اش پند گيريم."محمود عاشوري" همان راوي نام آشناي شبهاي پرهياهوي انقلاب است كه حال سالهاست كه از جواني پر جنب و جوش اش مي گذرد. او امروز براي من و تو ازشور و شوق آن روزگارانش دم مي زند.كارشناس علوم معارف اسلامي و بازنشسته آموزش و پرورش است و در روزهاي پاياني رژيم ننگين پهلوي دانشجوي دانشگاه شيراز بوده كه در پي شدت گرفتن مبارزات مردم ،كاخ آمال و آرزوهاي جواني اش را به فراموشي مي سپارد و به جمع مبارزان مي پيوندد...

روزهاي قبل از انقلاب اسلامي چند ساله بوديد؟

تقريبا 20 سال داشتم

در آن سن و سال كم چطور در جريان انقلاب قرار گرفتيد؟

من عمو زاده شهيد عاشوري بودم و ايشان در سالهاي پاياني حكومت ننگين پهلوي از روحانيون مبارز و شجاع استان بوشهر بودند كه نقش بسيار قابل توجهي در ارشاد و بيداري مردم داشتند و من نيز از طريق ايشان وارد صحنه مبارزات سياسي عليه طاغوت شدم.

از چه سالي مبارزات سياسيتان را آغاز كرديد؟

من از سال 1351 با شركت در كلاسها و جلسات شهيد عاشوري با نحوه مبارزه و مخالفت ها آشنا شدم و در خدمت ايشان فعاليتهاي سياسي خود را آغاز كردم.شهيد عاشوري به عنوان قطب اصلي مبارزات مردم بوشهر رهنمودهاي مفيدي را به جوانان انقلابي بوشهر عرضه مي كردند و شور و هيجان انقلابي را در روح مردم پرورش مي دادند.

وظيفه اصلي شما چه بود؟

من به همراه چند تن از دوستان و همسالانم به چاپ و تكثير اعلاميه و اوامر محرمانه رهبر كبير انقلاب اسلامي مي پرداختيم و آن را مخفيانه در ميان مردم منتشر مي كرديم.

آيا در پي فعاليتهاي ضد رژيم دستگير يا شكنجه هم شديد؟

نزديك بود دستگير شوم اما با زيركي از صحنه گريختم.قبل از پيروزي مبارزات مردم مسلمان ايران در بهمن 57،نماز عيد فطر آخرين رمضان قبل از انقلاب را برگزار كرديم و شهيد عاشوري پس از اتمام نماز به سخنراني پرداختند،پس از آن مردم با شعار مرگ بر شاه شروع به تظاهرات كردند كه سربازان نظامي شاه به سمت مردم حمله ور شده و تعدادي از آنان را به شهادت رسانيدند.من كه تعدادي اعلاميه در دست داشتم به همراه دوستان به كوچه و پس كوچه ها متواري شدم و خود را از حلقه حصاري نظاميان نجات دادم.

از ميان دوستان شما كه در بطن مبارزات قرار داشتند، كسي هم به شهادت رسيد؟

بله.تعداد كثيري در اين راه به شهادت رسيدند و جان خود را سپر گلوله هاي گارد شاهنشاهي كردند تا به آزادي برسند.اما در ميان آنها شهادت شهيد عاشوري همه را متأثر كرد.زيرا همانطور كه گفتم ايشان قطب اصلي و بنيادي مبارزات بوشهر بودند.

چطور به شهادت رسيدند؟

در سال 57 و پس از يك سخنراني در نماز جماعت،نيروي نظامي رژيم به منزل ايشان هجوم بردند و ايشان را به شهادت رسانيدند.

ابتكار عمل شما در محور مبارزات چه بود؟

به همراه دوستان،مردم را از دستورات شهيد عاشوري آگاه مي كرديم و در مواقع برگزاري تظاهرات آنان را به سمت گلزار شهدا هدايت مي كرديم.

برخورد خانواده شما با مبارزات شما چگونه بود؟

آنها مشوق اصلي من در مبارزات بودند و حتي حضور فعالي در تظاهرات و راهپيمايي ها داشتند در واقع به بركت وجود آنها بود كه من مشتاقانه وقايع انقلاب را دنبال مي كردم.

چه خاطره خوشي از آن روزها در ذهنتان به يادگار سپرده ايد؟

شيرين ترين خاطره ام از زمان انقلاب ورود حضرت امام در روز 12 بهمن پس از 15سال به وطن بود و استقبال مردم از رهبر و پيشواي معظم شان و شعارهايي زيبايي كه در زمان انقلاب توسط مردم ساخته مي شد كه هنوز صدايش در گوش ام است.

پس از گذشت سي سال از انقلاب چه تعريفي از انقلاب داريد؟

آن روزها روزهاي وحدت بود و انسجام.همه دست برادري و همكاري شان را به هم داده بودند و براي رسيدن به بهار پيروزي با عشق فرياد آزادي سر مي دادند.در واقع عامل اصلي موفقيت ما همين حس همكاري و همياري مردم با هم بود.و اميدوارم اين حس تا ظهور آقا امام زمان(عج) تداوم يابد.

پس براي انقلاب ارزش و قيمت بالايي قائل ايد؟

صد در صد.انقلاب از خون شهدا ريشه گرفت و با فداكاري امام راحل و مردم ستم ديده به نهالي سبز تبديل شد و امروز با گذشت سي سال از عمر آن با خدمتگزاري مردم و مسئولان به درختي تنومند تفسير مي شود.

شما با ديد يك جوان انقلابي،نسل امروزه جامعه را چطور تفسير مي كنيد؟

جامعه امروز ما افتخار اش حضور جواناني شايسته و گرانقدر است كه در عرصه هاي مختلف توانايي ها و لياقت هاي خود را اثبات كرده اند و اين از وظايف ماست كه به عنوان راهنما و پشتيبان نيازهاي آنان همچون ازدواج،شغل و مسكن را تأمين كنيم و در جهت شكوفايي استعدادهاي خدادايشان گام برداريم تا شاهد تجلي آنان در زمينه علم و دانش باشيم.

فكر مي كنيد كه جامعه ما در مورد ارشاد جوانان چقدر موفق بوده است؟

تلاش هاي بسياري از سوي همگان صورت گرفته و خدا را شكر كه موفقيتهايي هم در پي خود داشته است.اما اين تلاشها نبايد متوقف شود يا از ياد برده شود و در واقع بايد به عنوان هدف اصلي و نهايي در دستور كار مسئولان دلسوز نظام قرار گيرد تا فردايي بهتر از امروز را به كشور هديه دهد.

به نظر شما تفاوت هاي نسل امروز با نسل انقلاب در چيست؟

در زمان انقلاب امكانات محدودي در اختيار جوانان بود و ما به خصوص در مورد دانشگاه با محدوديت هاي بسياري مواجه بوديم و در نتيجه سطح آگاهي جامعه رشد چنداني نداشت،اما امروزه با گسترش دانشگاهها و رشد علم و دانش و تولد تكنولوژي هايي همچون اينترنت و افزايش شبكه هاي تلويزيوني و راديويي،سطح اطلاعات بسيار تغيير كرده و به طبع اينها نمي توان جوان عصر امروز را با دوران انقلاب مقايسه كرد.

ديدگاه فرزندان تان به نسل انقلاب چگونه است؟

من شش فرزند دارم كه همگي پس از انقلاب متولد شده اند و به حمد الله با مطالعه كتابهاي متعدد و استفاده از سايتهاي مختلف با فرهنگ انقلاب به خوبي آشنا هستند و اميدوارم كه ادامه دهنده راه شهداي انقلاب باشند.

نقش شما در آشنايي فرزندانتان با وقايع انقلاب چه بوده؟

از خاطرات گذشته ام برايشان مي گويم و از فعاليتهايي كه در آن زمان انجام داده ام.گاه كتابهايي را براي مطالعه بيشتر به آنها معرفي مي كنم.و آنها را به حضور در محافل مذهبي تشويق مي كنم و الحمدالله آنها نيز تا به حال پذيرفته اند.

آنهايي كه انقلاب كردند درحال حاضر كم توقع اند و آنهايي كه آن زمان نبودند حال پرتوقع " نظرتان درباره اين جمله چيست؟

آن زمان هم امكانات كم بود هم توقعات پايين.امكان تحصيل وجود نداشت و اگر هم بود براي گروه خاصي تدارك ديده مي شد.معمولأ براي يافتن شغل خودمان به جستجو مي پرداختيم و امكانات رفاهي و تفريحي جامعه در حد صفر بود.اما امروز شرايط تغيير كرده و جوانان از خانواده ها و جامعه انتظارات بسياري دارند كه البته همان طور كه عرض كردم اين به اقتضاي زمانه باز مي گردد.

شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن