تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804665598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخش اول/ حجت‌الاسلام فلاحيان در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بخش اول/ حجت‌الاسلام فلاحيان در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس
خبرگزاري فارس: عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: ايران بايد پيش از سپري شدن ۶ ماه مدنظر اتحاديه اروپا، صدور نفت به اين قاره را رأساً قطع كند تا همه برنامه‌هاي اتحاديه اروپا به هم بريزد.


حجت‌الاسلام علي فلاحيان وزير اسبق اطلاعات در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگاران سياسي خبرگزاري فارس درباره هشدار مقام معظم رهبري مبني بر جلوگيري از تبديل انتخابات به چالش امنيتي براي كشور، اظهار داشت: به طور طبيعي رقبا در انتخابات مسائلي را در روز رأي‌گيري و پس از شمارش آرا براي يكديگر ايجاد مي‌كنند.

اين مقام سابق امنيتي با تأكيد بر حساسيت‌هاي داخلي و خارجي بر انتخابات كشورمان، ادامه داد: كشورهاي خارجي و برخي از افراد در داخل درصددند انتخابات مجلس را دچار مشكل كنند تا حضور و مشاركت مردم كاهش يابد.

وي با بيان اينكه "تلاش براي كاهش حضور مردم در انتخابات و به تبعيت آن القاي رويگرداني مردم از نظام" خط تبليغي دشمن است، يادآور شد: آنها از اين طريق مي‌كوشند در مذاكرات خود با ايران فضاي جديدي ايجاد كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلح نظام تصريح كرد: عده‌اي در داخل مي‌خواهند از طريق انتخابات اقدام به مشكل‌آفريني كنند و اين پروسه سياسي را كمرنگ و بي‌رمق نشان دهند.

* خنثي‌سازي حربه‌هاي انتخاباتي جريان انحرافي نيازمند هوشمندي مردم است

وي با يادآوري اينكه جريان انحرافي در انتخابات به دنبال وارد كردن افراد جريان خود به مجلس نهم است، خاطرنشان كرد: خنثي‌سازي اين مسئله نيازمند هوشياري هيئت‌هاي اجرايي، شوراي نگهبان و مردم است.

فلاحيان درباره هشدارهاي آيت‌الله مصباح درباره خطر جريان انحرافي، تصريح كرد: هر جريان انحرافي توجه انسان را از مقصد منحرف مي‌كند.

وزير اطلاعات دولت هاشمي در ادامه در خصوص احتمال وجود حمايت‌هاي خارجي و داخلي از ناپايداري‌هاي اخير اقتصادي، تصريح كرد: پرونده تخلف 3 هزار ميلياردي مربوط به افراد سودجو داخلي و كساني است كه از منافع خاصي برخوردار هستند.

*‌ ادعاي از بين رفتن 3 هزار ميليارد جاي تعجب دارد

وي اظهار داشت: نكته‌اي كه در پرونده فساد مالي اخير باعث حساسيت بنده در اين زمينه شد، نوع بيان و اطلاع‌رساني درباره اين تخلف مالي و ادعاي از دست رفتن 3 هزار ميليارد بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با توضيح اين موضوع كه فساد 3 هزار ميلياردي تخلف بانكي بوده و اصل مبلغ هنوز موجود است، افزود: متاسفانه افراد آگاه در اين پرونده از روي ناداني يا غرض‌ورزي به گونه‌اي موضوع را مهندسي كردند كه انگار اصل پول از دست رفته است.

وي بر همين اساس گفت: رسانه‌هاي خارجي نيز از اين موضوع استفاده حداكثري كردند كه اين امر براي نظام اسلامي سنگين تمام شد.

فلاحيان با اشاره به تأثيرات رواني اين موضوع تأكيد كرد: در اين شرايط اگر اصل قضيه نيز مطرح شود و مسئولان بر اينكه هيچ پولي از بيت‌المال ضايع نشده، تاكيد كنند باز هم برخي معتقدند كه نظام توان نظارت و مديريت در اين عرصه را ندارد.

* ابعاد تخلف 3 هزار ميلياردي بايد براي مردم روشن شود

وي با بيان اينكه سيستم فعلي نظارت و كنترل بر فضاي بانكي مناسب است، روند رسيدگي به تخلف مالي 3 هزار ميلياردي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: ابعاد اين تخلف بايد براي مردم روشن شود.

"تاثيرگذاري اوليه و مطرح شدن عنوان "اختلاس" از سوي هر فردي كه صورت گرفته است بايد پي‌گيري شود چرا كه اختلاس به اين معنا كه 3 هزار ميليارد از بين رفته، نبوده است."

فلاحيان تصريح كرد: شركت‌هايي كه در تخلف مالي اخير دخيل بوده‌اند حق نداشتند تا آن اندازه ال‌سي باز كنند بنابراين دليل اين امر مشخص نيست و خود آنها متعهد به پرداخت اين مبلغ هستند.

* تخلف 3 هزار ميلياردي جرم اقتصادي است

"اين اندازه ال‌سي باز كردن اشتباه و خلاف بود، بانك‌ها بدون سوال از بانكي‌ كه اين ال‌سي‌ها را باز كرده، ال‌سي‌ها را ديسكونت كردند، بنابراين اگر آنها اصل 3 هزار ميليارد را از بين مي‌بردند ما مي‌توانستيم از واژه «اختلاس» استفاده كنيم در حالي كه بايد آن را «جرم اقتصادي» ناميد."

وي درباره فضاي سياسي كشور در آستانه انتخابات و پس از فتنه 88 تصريح كرد: مشاركت مردم در انتخابات و حضور نامزدهاي انتخاباتي بايد از يكديگر تفكيك شود.

وزير اطلاعات دولت هاشمي با اشاره به نقش شوراي نگهبان و دستگاه‌هاي نظارتي در احراز صلاحيت نامزدهاي مجلس، متذكر شد: منظور از فتنه اين است كه برخي افراد پس از اينكه نظام صحت انتخابات را تاييد كرد و وزارت كشور و شوراي نگهبان كه عدالت آنها در درجه اول مطرح است بر سلامت آن صحه گذاشتند، به‌دليل اينكه نتيجه انتخابات به نفع‌شان نبود، اعتراض خود را به يك درگيري خياباني تبديل كردند.

وي با بيان اينكه به فرض اگر دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي دچار تخلف انتخاباتي شده بودند در آن صورت نيز قانون اين تخلف مشخص بود، ادامه داد: بنابراين عدم پذيرش سازوكار قانوني انتخابات مورد قبول نيست.

* جرم انتخاباتي بايد از تخلف انتخاباتي تفكيك شود

فلاحيان با تأكيد بر اينكه در قانون موضوع رسيدگي به «جرائم انتخاباتي» تصريح شده است، گفت كه اين مسئله با «تخلف انتخاباتي» فرق مي‌كند، يعني ممكن است روند انتخابات از سوي وزارت كشور و شوراي نگهبان به خوبي انجام شود اما برخي از افراد اقداماتي را انجام دهند كه به جرم انتخاباتي منجر شود.

وي با اشاره به اينكه رسيدگي به «جرائم انتخاباتي» وظيفه قوه قضائيه و تاييد صحت انتخابات وظيفه شوراي نگهبان و وزارت كشور است، اضافه كرد: بنابراين فتنه يعني فرد به دليل رأي نياوردن در انتخابات با نظام برخورد كند.

دادستان سابق دادگاه ويژه روحانيت در ادامه گفت‌وگوي خود با فارس درباره موضع هاشمي رفسنجاني نسبت به تحريم انتخابات از سوي فتنه‌گران با توجه به اينكه وي "هاشمي را رئيس هميشگي" خود مي‌داند، اظهار داشت: اين موضوع كه من هاشمي را رئيس هميشگي خود مي‌دانم دروغي است كه يكي از خبرگزاري‌ها ايجاد كرد.

وي با يادآوري اينكه "من هيچ‌گاه خود را به كسي سنجاق نمي‌كنم" خاطرنشان كرد: در حاشيه يكي از جلسات مجلس خبرگان گفتم كه "آقاي هاشمي هميشه رئيس من در خبرگان است" اما اگر در انتخابات اخير مجلس خبرگان نظرم را مي‌پرسيديد مي‌گفتم كه اين موضوع 50، 50 خواهد بود.

* پروژه تحريم انتخابات از سوي فتنه‌گران از حالا شكست‌خورده است

فلاحيان تلاش فتنه‌گران براي عدم حضور در انتخابات را طبق افكارسنجي‌ها پروژه‌اي ناكام دانست و درباره اين موضوع توضيح داد: در انتخابات مجلس، نامزدها طرفداران بسياري دارند و از سويي ديگر به‌دليل منطقه‌اي بودن اين انتخابات و تعدد نامزدها، انتخابات پيش‌رو داراي شور و هيجان خاصي خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه بيگانگان و افراد همراه با آنها در داخل درصددند شور و هيجان انتخابات را از بين ببرند، گفت: ‌انتخابات مجلس نهم داراي دو وجهه است.

* مردم‌سالاري ديني نمايش قدرت جمهوري اسلامي است

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبيين اين دو وجهه انتخابات پيش‌رو اظهار داشت: يكي از وجوه انتخابات، انتخاب افراد با كفايت براي نمايندگي مجلس و وجه ديگر آن نمايش قدرت جمهوري اسلامي از طريق مردم‌سالاري ديني است.

وي با بيان اينكه نمايش قدرت‌ مردم‌سالاري در دنيا يكي از موضوعات مهم است، اضافه كرد: ملت ايران مشكل وابستگي به بيگانگان و ناديده‌ گرفته شدن از سوي حكومت را در دوران رژيم پهلوي تجربه كرد و در عين حال تحريم آمريكا و جنگ بر ما تحميل شد از اين نظر جمهوري اسلامي به عنوان الگويي براي كشورهاي اسلامي مطرح است.

* جمهوري اسلامي مردمي‌ترين نظام در جهان است

فلاحيان با يادآوري برگزاري 30 انتخابات در 32 سال گذشته، جمهوري اسلامي را مردمي‌ترين نظام در جهان دانست و گفت كه الگوگيري كشورهاي مسلمان منطقه از ايران طبيعي است.

وي همچنين با اشاره به الگوگيري كشورهاي مسلمان منطقه اسلامي از «نظام ولايت‌فقيه»، متذكر شد: آن دسته از كشورهاي منطقه كه مانند ايران پيش از انقلاب زيردست رژيم‌هاي وابسته به آمريكا بودند از جمهوري اسلامي در بعد سياسي، علمي و نظامي الگو گرفته‌اند.

* آخرين تحليل آمريكا از رويارويي با ايران، عدم جنگ فيزيكي است

اين مقام سابق امنيتي با بيان اينكه جمهوري اسلامي 32 سال برابر سلطه آمريكا مقاومت كرده است، به منازعه اخير تنگه هرمز بين ايران و آمريكا اشاره كرد و يادآور شد: آخرين تحليل آمريكا از رويارويي با ايران، عدم جنگ فيزيكي است از اين‌رو پس از هشدار ايران به ناو هفتم ايران در خليج‌فارس براي ترك منطقه، آنها اقدام به اين كار كردند.

وي ادامه داد: ترس مردم آمريكا، راه‌اندازي مجدد جنگ از سوي دولت‌شان است از اين‌رو آنها به اوباما اجازه ندادند حتي يك يگان پياده در ليبي وارد كند و فقط اجازه حضور تحت عنوان ناتو در حريم هوايي را دادند.

فلاحيان با تاكيد بر اينكه امام (ره) الگو شدن انقلاب اسلامي را در حالي مطرح مي‌كردند كه برخي از افراد اين موضوع را باور نداشتند، گفت: آنها امام (ره) را پيرمرد روشندلي مي‌دانستند كه مي‌خواهد با دعا اين امر را محقق كند.

وي با اشاره به فرمايشات امام راحل مبني بر اينكه صدام، مبارك و ساير ديكتاتورها بايد از حكومت كنار بروند، ادامه داد: پذيرش اين سخنان امام (ره) در آن زمان غيرقابل باور بود اما اكنون اين اتفاق عملي شده است.

* ملت ايران بايد قدر نفوذ معنوي جمهوري اسلامي در منطقه را بداند

وزير اسبق اطلاعات با تأكيد بر اينكه ملت ايران بايد قدر نفوذ معنوي جمهوري اسلامي در منطقه را بداند، تصريح كرد: كسي منكر مشكلات اقتصادي و سياسي در كشور نيست، اما توجه به پيروزي انقلاب اسلامي در جهان بسيار مهم است.

وي بر همين اساس حضور مردم در انتخابات را مهم ارزيابي كرد و توضيح داد: مشاركت و حضور بالاي مردم در انتخابات نشان مي‌دهد كه ما در يك مبارزه گسترده در تمام ابعاد با استكبار جهاني هستيم.

* مطرح شدن سخنان امام از سوي ران‌پل جمهوري‌خواه نشانگر پيروزي انقلاب اسلامي است

فلاحيان با بيان اينكه مبارزه‌اي كه حضرت امام (ره) با استكبار آغاز كرد امروز جواب داده است، تأكيد كرد: مبارزه انقلاب اسلامي با اردوگاه نظام سلطه آنقدر به نفع انقلاب بوده كه يكي از كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا در تبليغات خود سخنان امام خميني(ره) را مطرح كرده است.

وي توضيح داد: "ران‌پل" كه يك كانديداي جمهوري‌خواه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا محسوب مي‌شود، معتقد است كه پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در خارج بايد جمع‌آوري شود همان‌طور كه امام (ره) مي‌فرمودند "آمريكا گرگي است كه به جان ملت‌ها افتاده است."

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه عذرخواهي آمريكا از ايران به دليل نقش داشتن در كودتاي 28 مرداد همواره يكي از درخواست‌هاي كشورمان بوده است گفت كه ران‌پل‌ نيز معتقد به عذرخواهي از ايران است.

وي ادامه داد: لغو تحريم‌ها و بي‌توجهي به اسرائيل از مواضع ديگر اين نامزد جمهوري‌خواه است در حالي كه جمهوري‌خواهان آمريكا سياست‌مداراني زياده‌طلب و قدرت‌طلب بوده و كارخانه‌هاي اصلي اسلحه‌سازي متعلق به آنهاست.

فلاحيان با تأكيد بر اينكه صرفاً مطرح شدن چنين اظهاراتي از سوي يك نامزد جمهوري‌خواه آمريكايي حائز اهميت است، افزود: امام (ره) فرمودند كه آمريكا و استكبار پوشالي هستند اما كسي اين موضوع را درك نمي‌كرد.

وي با اشاره به مواضع ران‌پل در كتابش كه در نقد برداشته شدن پشتوانه پول است، خاطرنشان كرد: وي برداشتن طلا از پشتوانه پول و ايجاد پول‌هاي كاغذي را آغاز شكست نظام خود مي‌داند، چرا كه ثروتمندان اروپايي با گرفتن اعتبار، كار بدون پشتوانه انجام مي‌دهند.

* قوه قضائيه به اشرافي‌گري مسئولان رسيدگي كند

فلاحيان در ادامه اين گفت‌گوي تفصيلي با فارس در پاسخ به علت تردد مصلحي وزير اطلاعات با خودروي پرايد گفت كه اظهارنظر درباره اين موضوعات را نمي‌پسندند و آنچه كه براي وي مهم است خط امام(ره) و رهبري و مبارزه اين خط با استكبار جهاني و دفاع از مستضعفين جهان است.

خبرنگاران فارس از وي پرسيدند با توجه به اينكه استكبارستيزي و اشرافي‌ستيزي دو روي سكه خط امامي بودن است، نظر شما درباره اشرافي‌گري مسئولان چيست؟ گفت: كسي درباره مواضع ضداشرافي امام (ره) حرفي ندارد و مقام معظم رهبري نيز همين خط را دنبال مي‌كند بنابراين فرمايشات اين بزرگواران به معناي عدم فريب خوردن زرق و برق دنياست.

وي با بيان اينكه رسالت امروز ما نجات مستضعفين جهان است، خاطرنشان كرد: اگر مسئولي مشكل اشرافيت دارد قوه قضائيه بايد به كار وي رسيدگي كند.

* حرف زدن درباره اشرافي‌گري مسئولان نظام را حرام مي‌دانم

وقتي خبرنگار فارس به فلاحيان گفت كه شمال شهر تهران به "خوابگاه مسئولان" تبديل شده است، در حالي كه محل كار آنها مركز و پايين شهر است، وي متذكر شد: حرف زدن درباره اشرافي‌گري مسئولان نظام را حرام مي‌دانم و معتقدم اين مسائل بايد به صورت خصوصي و فقط با خودشان مطرح شود.

وزير اطلاعات دولت هاشمي يادآور شد: هر حرفي كه موجب تضعيف مسئولان نظام و خوراك خبري رسانه‌هاي خارجي شود اشتباه است.

* تمام مستضعفان جهان نداي عدالت‌طلبي امام (ره) و مقام معظم رهبري را لبيك گفته‌اند

فلاحيان تأكيد كرد: تمام مستضعفان جهان حتي در كشورهاي غني اروپايي و آمريكا امروز به‌ پا خواسته و نداي عدالت‌طلبي امام (ره) و مقام معظم رهبري را لبيك گفته‌اند.

وي با بيان اينكه مردم ايران در كشوري زندگي مي‌كنند كه اكنون منشأ تحولات جهان شده و اساس ثروت، قدرت و زورگويي استكبار را بر هم زده است، خاطرنشان كرد: مردم بايد نسبت به انتخابات پيش‌رو نگاه كلان داشته باشند و آن را به "حماسه حضور" تبديل كنند.

اين مقام سابق امنيتي تصريح كرد: حضور و مشاركت حداكثري مردم در انتخابات اسفندماه باعث دلگرمي و اشتياق دوستداران نظام جمهوري اسلامي و يأس دشمنان خواهد شد.

* تحريم‌كنندگان انتخابات به مصالح انقلاب توجه ندارند

وي معتقد است كسي كه انتخابات را تحريم مي‌كند به مصالح انقلاب اسلامي در جهان توجه ندارد.

* ضد انقلاب ملي‌گرا به مقاومت ايران افتخار مي‌كنند

فلاحيان ادامه داد: ضدانقلاب خارج‌نشين و ايرانياني كه با جمهوري اسلامي خصومت دارند در عين حال به مقاومت و قدرت ايران به عنوان يك ملي‌گرا افتخار مي‌كنند.

وي به اظهارات مجتهدزاده از ضدانقلاب‌هاي خارج‌نشين اشاره كرد و گفت: وي در مصاحبه با يكي از رسانه‌هاي خارجي عنوان كرد كه عربستان نمي‌تواند نفت ايران را جايگزين كند چرا كه از مقدار و كيفيت نفت ايران برخوردار نيست.

فلاحيان با اشاره به اينكه خريدن يا نخريدن نفت ايران امروز به يك جنجال جهاني تبديل شده است تأكيد كرد كه اين امر نيز نشان دهنده تاثيرگذاري جمهوري اسلامي در جهان است.

"تنها كشوري كه در صورت تحريم نفت ايران مي‌تواند نفت جايگزين كند روسيه است چرا كه نفت آنها مشابه نفت ماست حتي شايد در جنجال‌هاي تحريم نفتي ايران، روسيه نيز نقش داشته باشد."

* ‌قطع صادرات نفت ايران قبل از اجراي تحريم نفتي

وزير اسبق اطلاعات در واكنش به تصميم اتحاديه اروپا براي تحريم نفت ايران كه قرار است از تيرماه سال آينده اجرايي شود، پيشنهاد توقف صادرات نفت كشورمان را مطرح كرد.

وي تصريح كرد: آنها بيش از اين گفته بودند اگر بخواهيم براي نفت ايران جايگزين پيدا كنيم، ۶ماه وقت لازم است و اگر قبل از اين مدت نفت ايران را تحريم كنيم، قيمت نفت به شدت بالا رفته و برنامه‌هاي ما به هم مي‌ريزد.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: تحليل ما اين بود كه روسيه تنها كشوري است كه مي‌تواند نفت مشابه ايران را براي اروپاييان تأمين كند.

فلاحيان افزود: احتمال اين هم بود كه اين هياهو و جنجال را روس‌ها برپا كرده باشند تا بتوانند نفت خود را به جاي ايران بفروشند.

وي ادامه داد: اكنون كه اتحاديه اروپا تصميم به تحريم نفت ايران گرفته اعلام كرده ۶ماه فرصت مي‌خواهد تا جايگزين براي نفت ايران و تأمين نيازهايشان پيدا كنند.

"بهترين راه اين است كه ما قبل از پايان ۶ماه و اجرايي شدن طرح تحريم نفتي، خودمان صادرات نفت را متوقف كنيم تا قيمت نفت بالا برود و برنامه‌هاي اروپايي‌ها كه با توافق آمريكا تصميم به تحريم نفتي كشورمان گرفتند، به هم بريزد".

فلاحيان در عين حال متذكر شد كه شايد طي اين ۶ماه مشكلات كشورمان با اروپاييان حل شود.

وزير اسبق اطلاعات در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران مي‌تواند با انسداد تنگه هرمز پاسخ تحريم‌ها را بدهد، گفت: وقتي فشارها به كشورمان زياد شود، مي‌توانيم در تنگه هرمز در جهت كاهش اين فشارها استفاده كنيم و انسداد تنگه يكي از گزينه‌هاست.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه مسئولان جمهوري اسلامي با روند بيداري اسلامي همراه بوده‌اند اما در عين حال نقاط ابهامي نيز داشته‌اند، گفت: برخي خيال مي‌كردند اين موج بيداري در خاورميانه را آمريكا ايجاد كرده است در حالي كه آنها هيچ‌گاه حكومتي كه خودشان پرورش داده‌اند را ساقط نمي‌كنند.

رئيس پيشين سازمان بازرسي ويژه نيروهاي مسلح درباره ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان كه با امضاي سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) انجام مي‌گيرد، گفت: هدف موساد از اين ترورها ايجاد ترس و ارعاب بين دانشمندان براي عدم همكاري آنها با پرونده هسته‌اي و عدم ورود دانشجويان به رشته‌هاي هسته‌اي است.

وزير اسبق اطلاعات درباره سطح، ميزان فراگيري و خطرات جنگ نرمي كه عليه جمهوري اسلامي از سوي استكبار وجود دارد، اظهار داشت: بنده پس از جنگ تحميلي به موضوع "جنگ فرهنگي" عليه كشورمان اشاره كردم.

وي گفت: پروفسور "كورت‌" در نظريه‌اي كه مطرح كرد گفت طبقه سه (متوسط) در ايران كودتا مي‌كند و در واقع منظور او از طبقه سه، افرادي بودند كه نه از حاكميت و نه از قشر مردم عادي بودند بلكه فارغ‌التحصيلان حوزوي و دانشگاهي محسوب مي‌شوند.

" اين پرفسور معتقد بود هر كس كه حوزه نفوذ دارد بايد روي افكارش كار شود و تمام مباحث موردنظرمان نيز بايد به صورت كتاب در دانشگاه تكثير شود، رسانه و گفت‌وگوي تلويزيوني و راديويي بايد رواج يابد تا افكار عمومي تغيير كند."

فلاحيان با بيان اينكه نظام استكبار بر روي جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي، هزينه‌ زيادي صرف كرده است، اظهار داشت: آنها متوجه نبودند كه امام (ره) فرمود كه سرمايه‌داري نيز به سرنوشت سوسياليسم مبتلا مي‌شود.

وي با بيان اينكه اكثر فارغ‌التحصيلان نظام سرمايه‌داري بايد كارمند آن ساختار شوند، گفت: اتفاق جالب در اين‌باره كاري بود كه نيكسون انجام داد و طلا را از پشتوانه پول خارج كرد لذا آنها توانستند اوراق بهادار بدون پشتوانه چاپ كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نرخ بيكاري در كشور‌هاي اروپايي، ادامه داد: 47 ميليون نفر در آمريكا زير خط فقر قرار دارند در حالي كه فقراي آنها كارتن خواب هستند و فقر آنها در حدي است كه در روز شكرگزاري اوباما به آنها يك وعده ناهار داد.

وي تأكيد كرد: نظام آمريكا از درون پوسيده است و نمي‌تواند منافع ملت‌ها را برآورده كند چرا كه با توجه به اهتمام ويژه آنها به منافع مادي، چنين ساختاري محكوم به فناست.

* وضعيت يارانه‌ها در كشور مثبت است

وي با تأكيد بر اينكه اكثر شاخص‌هاي رشد در كشورمان مثبت است به طور مثال به درصد دانشجويان كشور اشاره كرد و گفت: ما در كشور 4 ميليون دانشجو داريم كه در هيچ جاي دنيا اينگونه نيست و در تمام دنيا نهايتا 10 تا 30 درصد از فارغ‌التحصيلان دبيرستان به دانشگاه ورود پيدا مي‌كنند.

فلاحيان وضعيت يارانه‌ها را در كشور مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت:‌ در بخش اقتصادي ما 8 درصد رشد داشته‌ايم و در حال حاضر نيز نرخ آن 3/2 درصد و مثبت است.

وي با اشاره به تعداد بالاي فارغ‌التحصيلان حزب‌اللهي از دانشگاه‌ها به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر رويش‌هاي انقلاب اشاره كرد و گفت: مردم امروز انديشه اسلامي دارند.

فلاحيان يادآور شد: عراق و افغانستان علي‌رغم حضور آمريكا در اين كشورها از نظر فرهنگي تحت تاثير انقلاب اسلامي هستند و اين امر مورد تأييد همه است.
ادامه دارد...
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن