تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815615925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابي داوطلبان دکتري بر اساس مصاحبه و سوابق توسط دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:پرتال دانشگاهی کشور:
ارزيابي داوطلبان دکتري بر اساس مصاحبه و سوابق توسط دانشگاهها
معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بعد از آزمون نيمه متمرکز دکتري در مرحله بعدي دانشگاه و استاد بر اساس مصاحبه و سوابق داوطلبان را ارزيابي مي کنند.
به گزارش خبرگزاري مهر، حسين نادري منش افزود: آزمون نيمه متمرکز دکترا با توجه به شعار اصلي وزارت علوم در ابتداي دولت دهم مبني بر ارتقاي کيفي و دو اصل عدالت محوري و اصلاح الگوي مصرف، بررسي و تدوين شده است.
وي گفت: اين آزمون همچنين براي ايجاد شانس مساوي دانشجويان در قبولي، با ارزيابي از سيستم هاي آموزشي ورود و غربالگري خارج از کشور بررسي شده است.
وي با تاکيد بر اينکه وزارت علوم به دنبال حفظيات فرد نيست و غربالگري عام بر اساس توانمندي هاي عمومي و معدل براي معرفي بهترين ها به دانشگاه است، گفت: در اين روش يک آزمون زبان برگزار مي شود که تست استعدادهاي فرد است و دو عنوان درس که عمومي و معمولا در حد مقاطع کارشناسي است.
معاون آموزش وزارت علوم با تاکيد بر اينکه سنجش بيشتر کشورهاي دنيا بر اساس سوابق علمي افراد است، افزود: به دليل اينکه سوابق علمي افراد از سيستمهاي مختلفي مي آيد، غربالگري در کنار سوابق قرار مي گيرد تا آن را تراز کند و اين علمي و تخصصي است.
وي در اين خصوص افزود: با اين روش با خطاي کمتري بهترين هاي مجموعه وارد سيستم آموزشي مي شوند و بعد از اين مرحله اوليه، دانشگاه و استاد بر اساس مصاحبه و سوابق آنها را ارزيابي مي کند و سپس اولويت با دانشجو است که دانشگاه خود را انتخاب کند.
نادري منش گفت: پيش از اين هر دانشگاه آزمون جداگانه اي برگزار مي کرد و بيش از 50 درصد از ورودي ها از خود آن دانشگاه بودند که اين باعث اعتراضات دانشجويان ديگر دانشگاه ها مي شد.
وي اظهار داشت: در کميته اي نظرات و اعتراضات دانشجويان درباره آزمون دکتري از طريق ايميل مورد بررسي قرار مي گيرد و در چارچوب آئين نامه اصلاح مي شود چرا که وزارت علوم پويا و با برنامه حرکت مي کند.
معاون آموزشي وزير علوم در پايان با بيان اينکه تشکلهاي دانشجويي از اين آزمون حمايت کردند، گفت: کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي و کميسيون مشورتي شوراي انقلاب فرهنگي اين طرح را تاييد و تشخيص دادند که در شرايط موجود اين بهترين روش برگزاري آزمون دکترا است.

1389/11/06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرتال دانشگاهی کشور]
[مشاهده در: www.unp.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن