تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815156507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان صورت گرفت :افتتاح دفتر صدور رواديد وزارت امور خارجه


واضح آرشیو وب فارسی:موج: در فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي اصفهان صورت گرفت :افتتاح دفتر صدور رواديد وزارت امور خارجه
خبرگزاري موج - معاون مدير كل كنسولي و مسئول دفاتر وزارت امور خارجه در استان ها در آيين افتتاح دفتر صدور رواديد 15 روزه در اصفهان با ابراز خرسندي از گام هاي برداشته شده درخصوص رونق صنعت گردشگري ابراز اميدواري كرد تسهيل صدور رواديد و كاهش زمان آن گامي در راستاي رونق صنعت گردشگري كشور باشد .


به گزارش موج از اصفهان، مهندس زينتي با بيان اينكه جذب توريست يكي از برنامه هاي مهم وزارت امور خارجه مي باشد كه جلسات و راهكارهاي متعددي نيز در خصوص رونق اين صنعت در كشور ارائه شده گفت: در جلسات بررسي و ارائه زمينه هاي توجه به اين مهم مسئولان وزارت امور خارجه به اين نتيجه رسيدند كه براي گسترش اين صنعت مي بايست موانع و مشكلات موجود را رفع و با بكارگيري از سيستم ها و تجهيزات پيشرفته زيرساخت هاي آن را در كشور فراهم نمود.
وي با اشاره به اهميت صدور رواديد و مراحل آن در جذب گردشگران خارجي به كشور از اتخاذ رويكردي جديد در زمينه صدور رواديد سخن گفت و اظهار داشت: تفكر ايجاد شده درجهت تسهيل صدور رواديد و كاهش زمان آن با راه اندازي دفاتر صدور رواديد در فرودگاه هاي بين المللي استوار شده است.
زينتي در رابطه با دفاتر صدور رواديد 15 روزه تصريح كرد: اين دفاتر كه با كمي تأخير در اصفهان براي نخستين بار كليد مي خورد درفرودگاه شهرهايي چون بوشهر، قشم، كيش ، مشهد و تبريز تأسيس شده كه نخستين گام وزارت امور خارجه براي رونق اين عرصه با بهره گيري از دو سيستم صدور رواديد در فرودگاه هاي بين المللي مي باشد.
وي درخصوص 2 سيستم اجرايي كنوني صدور رواديد در فرودگاه هاي ياد شده اظهار داشت: در يك سيستم از روند سنتي و در سيستم ديگر از شبكه اينترنتي براي صدور رواديد اتباع خارجي استفاده مي شود به طوري كه فرد با مراجعه به فرودگاه و درخواست رواديد در كوتاه ترين زمان و با بررسي از سوي وزارت امور خارجه رواديد ايراني دريافت مي كند كه مي تواند با استفاده از آن در كشور رفت و آمد داشته باشد و تنها يكسري محدوديت هاي قانوني در اين رابطه وجود دارد.
معاون مدير كل كنسولي و مسئول دفاتر وزارت امور خارجه در استان ها تأسيس دفتر صدور رواديد در اصفهان را گرچه دير هنگام اما مفيد ارزيابي و ابراز اميدواري كرد: با ظرفيت هاي عظيم گردشگري موجود در اصفهان صنعت جذب توريست رونق و راه اندازي اين دفتر در پيشبرد همكاري هاي استان با كشورهاي خارجي مؤثر باشد.
وي زمان مورد نياز براي صدور رواديد از طريق سيستم اينترنتي را15 تا 20 دقيقه اعلام و خاطرنشان كرد: صدور رواديد از طريق اين دفاتر شرايط ويژه اي ندارد و با هر پروازي قابل قبول است و اين دفاتر شبانه روزي پاسخگوي تقاضاي صدور رواديد در كوتاه ترين زمان خواهند بود.
زينتي با اشاره به تأكيد مسئولين كشور در جهت فراگير شدن سيستم موجود از عملياتي شدن مراحل اين طرح خبر داد و گفت: اين دفاتر در فرودگاه هاي داراي پرواز خارجي راه اندازي مي شوند بنابراين با نيازسنجي و درنظرگرفتن قابليت هاي فرودگاه ها در اين زمينه اقدام مي كنيم و در ديگر فرودگاه ها نيز تلاش مي كنيم تا فرد متقاضي رواديد ، برگشت به كشورش نداشته باشد.
وي ملاك راه اندازي دفاتر صدور رواديد 15 روزه را پروازهاي خارجي فرودگاه، اعلام تقاضا و همكاري مسئولان استان و فرودگاه برشمرد و ادامه داد: دستورالعمل اين طرح به سازمان هواپيمايي كشور و دفاتر گردشگري ابلاغ شده و در عين حال متقاضي مي بايست با گذرنامه داراي اعتبار 6 ماهه وهزينه صدور رواديد تحت عنوان توريست و يا كارشناس به كشور مراجعه نمايد .
معاون مدير كل كنسولي و مسئول دفاتر وزارت امور خارجه در استان هاخبرنگاران را از مزاياي صدور رواديد در دفاتر فرودگاهي مستثني دانست و بر اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سوي آنان تأكيد يادآوري كرد: اين سيستم براي توريست و كارشناسان خارجي مي باشد و گذرنامه هاي سياسي و خدمتي مشمول اين سيستم نيستند.
وي از انگليس، آمريكا، كانادا، افغانستان،سومالي، پاكستان، عراق را از كشورهايي بيان كرد كه براي ورود به كشور ايران مي بايست از طريق دفاتر نمايندگي وزارت امورخارجه اقدام به اخذ رواديد نمايند و ادامه داد: هزينه صدور رواديد درحال حاضر 50 يورو مي باشد و تمديد اين رواديد بيش از 15 روز تا 2 هفته به عهده نيروي انتظامي است.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن