تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806918679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنبش حماس امروز پاسخ نهايي به آتش‌بس مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جنبش حماس امروز پاسخ نهايي به آتش‌بس مي‌دهد
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها:‌ هيات حماس كه ديروز براي بررسي مساله آتش‌بس وارد قاهره شده بود، صبح امروز به دمشق رفت تا با مسئولان اين جنبش هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد و قرار است تا ساعاتي ديگر دوباره راهي قاهره شود و پاسخ نهايي درباره آتش‌بس را اعلام كند.

رياست اين هيات را محمودالزهار از رهبران برجسته حماس برعهده دارد و اين در حالي است كه شايعاتي مطرح بود مبني بر اينكه الزهار در جريان جنگ اخير غزه زخمي شده بود. ديگر اعضاي هيات را صلاح بردويل از رهبران حماس و عضو مجلس قانونگذاري فلسطين، نزار عوض‌الله از رهبران حماس و طاهرنونو سخنگوي دولت مردمي فلسطين تشكيل مي‌دهند. همچنين قرار است در بازگشت به قاهره، هياتي ديگر از حماس شامل عمادالعلمي و محمدنصر از اعضاي دفتر سياسي حماس در دمشق، هيات محمودالزهار را همراهي كند. الزهار به شبكه الجزيره گفت: هدف حماس از برقراري آتش‌بس، فرصت براي ترميم ويراني‌هاي غزه است. ‌يكي از رهبران حماس نيز تاكيد كرد كه توافق آتش‌بس به تضمين‌هاي واقعي نياز دارد و بايد واضح و روشن باشد.

ايمن طاها گفت: ما سوالاتي درباره آتش‌بس به طرف مصري ارائه كرده‌ايم كه به لغو محاصره به ميزان 80 درصد مربوط مي‌شود و درباره 20 درصد محاصره توضيح خواسته‌ايم و پاسخ اين سوالات را دريافت خواهيم كرد و اگر پاسخها قانع‌كننده باشد به طور قطع ما به منافع مردم فلسطين علاقمنديم و موضع ما در خصوص آتش‌بس در چارچوب توافق ملي مشخص خواهد شد. در همين حال سخنگوي وزارت خارجه مصر خاطرنشان كرد، نشانه‌هاي جدي درباره امكان دستيابي به توافق بر سر آتش‌بس در چند روز آينده وجود دارد.

حسام‌زكي افزود: هنوز برخي ملاحظات به ويژه از طرف فلسطيني وجود دارد اما به طور جدي براي برطرف كردن هرگونه نگراني تلاش مي‌كنيم تا مسائل روشن شود و بعد از برقراري آتش‌بس، مشكلي در آينده به وجود نيايد.

حملات مجدد

قايق‌هاي جنگي رژيم صهيونيستي بار ديگر سواحل شمال و غرب نوار غزه را هدف قرار دادند و به قايق‌هاي ماهيگيران فلسطيني در اين منطقه خسارت‌هايي وارد كردند.

از سوي ديگر خودروهاي زرهي رژيم صهيونيستي به سوي شرق شهر خان‌يونس در جنوب غزه پيشروي كردند و در حال حاضر در اين منطقه مستقر هستند. ايستگاه‌هاي راديويي غزه اعلام كرده‌اند، بلدوزرهاي اسرائيلي تعداد زيادي از اراضي كشاورزي اين منطقه را تخريب كردند. ‌

از سويي منابع رژيم صهيونيستي از شليك موشك از غزه به جنوب فلسطين اشغالي خبر دادند. اين منابع افزودند: در اين حمله به چند دستگاه خودرو خسارت وارد شد اما كشته يا زخمي نداشت.

خبر ديگر اينكه مركز فلسطيني دفاع از اسيران، از اعدام بي‌رحمانه ده‌ها فلسطيني در جنوب غزه به دست نظاميان رژيم صهيونيستي خبر داد.

اين مركز اعلام كرد كه نظاميان صهيونيست ده‌ها شهروند فلسطيني را در حي‌الزيتون از منازل آنها ربوده و به طور دسته‌جمعي تيرباران كردند.

خبر ديگري به نقل از يك مقام مسئول در غزه حاكي از آن است كه تنها نيروگاه برق در غزه به دليل نبود سوخت كافي، امروز تعطيل مي‌شود. وي افزود: اين نيروگاه حدود 60 درصد برق غزه را تامين مي‌كند.‌

هشدار مشعل‌

رئيس دفتر سياسي حماس از مردم فلسطين خواست خود را براي مقابله با هرگونه اقدام غافلگيركننده‌اي كه ممكن است رژيم صهيونيستي ضد آنها به ويژه پس از انتخابات اين رژيم انجام دهد آماده كنند.

خالد مشعل در سخناني براي فلسطيني‌هاي مقيم سودان در خارطوم گفت: نبرد براي شكستن محاصره نوار غزه و بازگشايي گذرگاهها و بازسازي غزه همچنان ادامه دارد،‌بايد براي اقدامات غافلگيركننده آتي آماده شويم زيرا دشمن در كمين ما است و نتانياهو پس از انتخابات آماده مي‌شود تا در آنچه اولمرت، باراك و ليوني شكست خوردند پيروز شود.قرار است مشعل در اين سفر با عمرالبشير رئيس‌جمهوري سودان و رهبران سياسي اين كشور ديدار كند.خبر ديگر اينكه وزارت جنگ رژيم صهيونيستي آماده اعطاي مجوز براي احداث يك هزار و 400 واحد مسكوني در شهرك واقع در شمال بيت‌المقدس است.براساس اين تصميم، تعداد ساكنان اين شهرك به سه‌هزار تن مي‌رسد.

اظهارات عباس‌

محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در كنفرانس خبري مشترك با عبدالله گل رئيس جمهوري تركيه در آنكارا گفت: مردم فلسطين در مدت سه هفته در معرض وحشيانه‌ترين حملات قرار گرفتند كه در آن هزار و 300 نفر شهيد، پنج‌هزار نفر زخمي و 90 هزار نفر بي‌سرپناه شدند.

محمود عباس گفت: تنها راه پايان دادن به مناقشات فلسطين و رژيم صهيونيستي اين است كه اين رژيم طرح اعراب را بپذيرد.

وي تاكيد كرد: اين طرح بهترين و جامع‌ترين طرح براي پايان دادن به درگيري‌ها و برقراري صلح است و اسرائيل هيچ چاره‌اي جز پذيرش آن ندارد.

عقب‌نشيني از شبعا

ايهود اولمرت نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل از مزارع شبعا عقب‌نشيني خواهد كرد حتي اگر در انتخابات آتي، حزب ليكود به قدرت برسد.

اولمرت اين موضوع را در نامه‌اي به رئيس دوره‌اي اتحاديه اروپا نوشته و افزوده است: ما به وعده‌اي كه آريل شارون نخست وزير سابق قبل از بيماري خود در مورد عقب‌نشيني از كشتزارهاي شبعا داده بود پايبنديم.

وي گفت: تحقق اين موضوع فقط يك شرط دارد و آن اين كه اين منطقه پس از آزادي به دست حزب‌الله نيفتد.نيروهاي اسرائيلي اين منطقه راهبردي را كه 36كيلومتر مربع مساحت دارد، سال 1967 همراه با بلندي‌هاي جولان اشغال كردند و به اين بهانه كه به سوريه تعلق دارد، هنوز از آن خارج نشده‌اند.





يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن