تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814720615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه اقتصادي
ايران در پاكستان نيروگاه بادي مي‌سازد

مديرعامل صانير گفت: شركت صانير به نمايندگي از كشورمان يك نيروگاه بادي 50 مگاواتي به صورت BOO (ساخت، مالكيت و بهره‌برداري) را با همكاري يك شركت خصوصي پاكستاني در اين كشور احداث مي‌كند.

به گزارش روابط عمومي صانير، رضا عبادزاده گفت: علاوه بر احداث نيروگاه بادي 50 مگاواتي به صورت BOO توسط صانير در پاكستان، اين شركت طي قرارداد 50 ميليون دلاري در زمينه احداث پست برق 132/220 كيلوولت در ايالت بلوچستان و خط انتقال برق دو مداره 220 كيلوولت شهرهاي در ايالت پنجاب به به طول 120 كيلومتر را در دست اجرا دارد كه تيرماه جاري در يك مناقصه بين‌المللي برنده شده و تأمين مالي آن توسط يك بانك ژاپني انجام مي‌شود.

مديرعامل شركت صانير افزود: همچنين ايران شبكه برق در بندر گوادر پاكستان را نيز توسعه خواهد داد، از سوي ديگر وزارت نيرو جمهوري اسلامي ايران و وزارت برق پاكستان توافقاتي را انجام داده‌اند كه صدور و انتقال 100 مگاوات برق از طريق مرز چابهار به بندر گوادر پاكستان صورت گيرد.وي تصريح كرد: ارزش اين قرارداد 51 ميليون يورو(65 ميليون دلار) است.

كاهش بهاي سيمكارت اپراتور دوم‌

بهاي سيمكارت اپراتور دوم (ايرانسل) از امروز تا 14 اسفند به همراه يك سيمكارت اعتباري ديگر (به صورت هديه) به 7 هزار تومان كاهش يافت.‌

به گزارش روابط عمومي ايرانسل ،اين سيمكارت‌ها به همراه 2 هزار تومان اعتبار اوليه و يك سيمكارت اعتباري ديگر به متقاضيان عرضه مي‌شود.

مكاتبه براي رفع ابهام حقوقي تشكيل شوراي پول و اعتبار

رئيس كل بانك مركزي گفت: مصوبه مجمع براي احياي شوراي پول و اعتبار داراي ابهام حقوقي است و بانك مركزي براي رفع اين ابهام مكاتباتي انجام داده است.

دكتر محمود بهمني در گفتگو با فارس كه پرسيد شوراي پول و اعتبار بالاخره كي در بانك مركزي تشكيل جلسه خواهد داد، اظهار داشت: هم اكنون نيز جلسات شوراي پول و اعتبار در كميسيون اقتصادي دولت تشكيل و تصميم‌گيريهاي لازم انجام مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: مجمع تشخيص مصلحت نظام در ماده واحده‌اي كه براي احياي شوراي پول و اعتبار از تصويب گذراند، اشاره‌ كرده بود جلسات شوراي پول و اعتبار
بهمني گفت: تعبير عبارت
رئيس كل بانك مركزي اضافه كرد: به دليل اين ابهام حقوقي مكاتبات لازم را انجام داديم و ابهام موجود در حال برطرف شدن است.

الزام برداشت سهم بخش غيردولتي از سود پس از تصويب مجامع سالانه‌

برداشت سهم بخش غيردولتي از سود 40 درصدي ابرازي شركت‌ها براساس مصوبه هيات وزيران پس از تصويب مجامع سالا‌نه شركت‌ها خواهد بود.

به گزارش فارس، برداشت پيش از موعد و قبل از برگزاري مجمع سالا‌نه شركت‌ها خصوصا شركت‌هاي مشمول اصل 44 موجب شد تا هيأت وزيران مصوبه‌اي را در اين رابطه تهيه و ابلاغ كند.

براساس اين گزارش، هيأت وزيران در جلسه 2 بهمن 87 و بنابر پيشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد اصل 138 قانون اساسي تصويب كرده شركت‌هايي كه قسمتي از سهام‌ آنها متعلق به بخش غيردولتي است به تناسب ميزان سهم بخش مذكور مشمول پرداخت 40 درصد سود ابرازي (سود ويژه) موضوع بند 12 ماده واحده قانون بودجه 87 كل كشور به حساب درآمد عمومي نبوده و سهم بخش غيردولتي از 40 درصد سود ابزاري (سود ويژه) پس از تصويب مجامع عمومي به سهامداران بخش غيردولتي قابل پرداخت است.





يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن