تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ملل از عراق خواست مجازات اعدام را فورا تعليق كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سازمان ملل از عراق خواست مجازات اعدام را فورا تعليق كند
تهران - كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه اعلام كرد از شنيدن خبر اعدام 34 نفر در عراق شوكه شده و اين كشور بايد هرچه زودتر مجازات اعدام را تعليق كند.


به گزارش خبرگزاري فرانسه از ژنو ، خانم ناوي پيلاري گفت : از نقصان شفافيت در خصوص اعدام هاي انجام شده در عراق ، از جمله اعدام دو زن ، به جرم هاي مختلف در پنجشنبه گذشته شوكه شده است.

حيدر السعدي سخنگوي وزارت دادگستري عراق بدون اداي توضيحات بيشتر در گفت و گو با خبرگزاري فرانسه در بغداد ، انجام اين اعدام ها را تاييد كرد.

پيلاري كه يك قاضي ارشد دادگاه از آفريقاي جنوبي است،افزود:حتي اگر با بالاترين وسواس و دقت استاندارهاي محاكمه عادلانه رعايت شده باشد، اجراي اين تعداد از مجازات اعدام در يك روز وحشتناك است.

به گفته وي نقضان شفافيت در اقدامات دادگاه موجب بروز نگراني در باره روند و منصفانه بودن محاكمات است و طيف گسترده جرايمي كه در عراق براي آنها مجازات اعدام تحميل شده است ، آمار واقعا تعجب برانگيزي است.

طبق برآورد سازمان ملل متحد، افزون بر 1200 نفر از سال 2004 ميلادي در عراق به مرگ محكوم شده اند ولي اين سازمان آمار فراگير و گسترده اعدام ها ي انجام شده را در اختيار ندارد.

بنابر اعلام سازمان ملل ، از 16 نوامبر تاكنون دست كم 63 مورد اعدام در عراق انجام شده است و مجازات اعدام درباره 48 نوع جرم از جمله در بعضي موارد تخريب اموال عمومي ، اجرا مي شود.

1682

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30779413

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن