تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815221713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش و پرورش خبرداد: تغيير كتاب‌هاي درسي در يك پروسه شش ساله


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير آموزش و پرورش خبرداد: تغيير كتاب‌هاي درسي در يك پروسه شش ساله


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

وزير آموزش وپرورش با اشاره به تغيير كتاب‌هاي درسي در راستاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اين تغيير را در پنج محور علم‌آموزي، ايمان، تفكر، عمل و اخلاق دانست و گفت: اين پنج محور شامل چهار عرصه ارتباطي انسان با خدا، با خودش، با خلق و با خلقت است.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» ايسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي در نشست هم‌انديشي اعضاي كميته همكاري‌هاي آموزش وپرورش و حوزه علميه استان سمنان هم‌چنين اعضاي شوراي آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق دهگانه اين استان در مجتمع رفاهي فرهنگي سمنان در شهر مقدس مشهد اظهار كرد: ملاك اصلي تغيير كتب درسي، رويكرد قرآني است.

وي ادامه داد: تغيير كتاب‌هاي درسي طي شش سال آينده اتفاق خواهد افتاد اما آغاز اين روند از مهر سال 91 مي‌باشد.

وزير آموزش وپرورش افزود: بايد هر روز به دنبال فعاليت‌هاي فرهنگي جديد باشيم تا اتفاقات ميمون و مباركي در كشور اتفاق افتد.

پشتوانه سند تحول بنيادين مباني علمي است

وزير آموزش و پرورش همچنين در كارگاه آموزشي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در جمع مديران مدارس مشهد گفت: پشتوانه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر اساس مباني علمي است.

به گزارش ايسنا، وي اظهار كرد: زيباترين جملات را خداوند جايي به كار مي‌برد كه ويژگي‌هاي معلم در آن بيان شده است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه سند تحول بنيادين را يكي از محكمترين اسناد جمهوري اسلامي در طول تاريخ دانست و افزود: مباني نظري سند تحول بنيادين در حال توزيع در بين مديران مدارس سراسر كشور است.

وي به رتبه اول توليد علم در منطقه از سوي كشورمان در سال 1404 اشاره كرد و افزود: در نقشه جامع علمي كشور، جايگاه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و فناوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ديگر نهادها تعيين شده است.

وي افزود: از 54 اقدام ملي نقشه جامع علمي كشور 28 اقدام در حوزه آموزش و پرورش تعيين و مشخص شده است.

حاجي بابايي با بيان اينكه همه اسناد ملي و فرادستي در حوزه آموزشي پرورشي در نظام جمهوري اسلامي ايران با هم، همترازي دارند، افزود : با سرعت و دقت به سمت جلو حركت مي‌كنيم. وي خاط نشان كرد: ارتقاء جايگاه و مرجعيت علمي معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران در سند تحول بنيادين لحاظ شده است.

وزيرآموزش و پرورش همچنين با بيان اينكه كليد واژه تحول بنيادين آموزش و پرورش معلم است، اظهار كرد: اين سند مانند نمايشگاهي زيبا با نگاه به سندهاي بالادستي نقشه جامع علمي كشور تعريف شده است.

وي گفت: 30 بند اين سند را مباني ارزش‌هاي اسلامي و اعتقادي تشكيل مي‌دهد كه در نظام تعليم وتربيت 1404 با ويژگي‌هاي اسلامي تعريف شده است.

وي با شاره به تعريف شدن 15 ويژگي سند تحول بنيادين در چشم انداز 1404 خاطر نشان كرد: سند تحول بنيادين افتخارآميز و تاريخي است كه همه چيز در آن لحاظ شده است.

حاجي بابايي به پنج مقوله علم، ايمان، تفكر، عمل و اخلاق در تاليف كتب درسي اشاره و اظهار كرد: كتب درس بايد دانش آموزان را در عرصه ارتباط با خدا، خود، خلق و خلقت رهنمون سازد.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه مدرسه بايد پژوهشگاه باشد، افزود: دانش آموز پژوهنده، معلم و مدرسه پژوهنده مي‌خواهد لذا همه بايد دانش آموزان را به سمت پژوهش سوق دهيم.

وي در خاتمه به جايگاه خانواده در نظام تعليم و تربيت اشاره كرد و گفت: خانواده نقش كليدي در نظام تعليم و تربيت دارد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|4|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن