تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815504635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط معاون آموزشي دانشگاه/ تفاوت دوره‌ مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي و كارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي كشور تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: توسط معاون آموزشي دانشگاه/ تفاوت دوره‌ مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي و كارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي كشور تشريح شد
رجبعلي برزويي گفت: اين دانشگاه به هيچ‌وجه نمي‌خواهد اقدامي مشابه اقدامات دانشگاه‌هاي ديگر داشته باشد.


به گزارش سرويس دانشگاه برنا رجبعلي برزويي معاون آموزشي دانشگاه از توجه جدي به آموزش‌هاي مهارت و فناوري در سطوح آموزش عالي تكميلي براي رسيدن به اهداف نقشه جامع علمي كشور خبر داد و گفت: تحولات سريع حوزه‌هاي شغلي و ظهور فناوري‌هاي نوين، تخصصي شدن مشاغل و اهميت ارتقاء نيروي انساني در كارآمدي فرآيند مديريت فناوري، شرايطي را پديد آورده است كه نيل به اهداف نقشه جامع علمي كشور و سند چشم انداز بيست ساله نيازمند توجه جدي به آموزش‌هاي مهارت و فناوري در سطوح آموزش عالي تكميلي است.

وي تأكيد كرد آموزش‌هاي مهارت و فناوري همانگونه كه در نظام آموزشي مهارت و فناوري آورده شده است آموزش‌هايي با اهداف ارتقاء و انتقال دانش كار و فناوري، به هنگام كردن مهارت‌هاي شغلي و افزايش بهره‌وري است.

برزويي با اشاره به برگزاري دوره‌مهندسي فناوري ارشد توسط دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: بين دوره مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي و دوره‌هاي كارشناسي ارشد ساير دانشگاه‌هاي كشور تفاوت زيادي وجود دارد و اين دانشگاه به هيچ وجه نمي‌خواهد همانند دانشگاه‌هاي ديگر عمل كند.

وي ضمن مقايسه دوره‌هاي مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي و دوره‌هاي كارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي كشور خاطرنشان كرد: بر اساس آيين‌نامه دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته هدف از تدوين اين آيين‌نامه از سه شيوه آموزشي ـ پژوهشي، آموزشي و پژوهشي تقويت و توسعه دوره‌هاي تحصيلات تكميلي، ارتقاء كيفيت تنوع بخشي به شيوه‌هاي نوين، ارائه آموزش، پاسخ گويي مناسب به افزايش تقاضا براي ورود به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي، تقويت و ارتقاي سطح كيفي و كمي اين دوره‌ها و همسان سازي آن با برنامه‌هاي توسعه و ديگر اسناد راهبردي كشور است تا با بهره مندي از آن در تربيت متخصص و پژوهشگران ماهر و برجسته در سطح كشور بكوشيم.

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي ادامه داد: اين در حالي است كه براساس آيين‌نامه، دوره مهندسي فناوري ارشد مجموعه‌اي از قابليت و توانمندي‌هايي است كه لازمه دست‌يافتن به آنها برخورداري از تجربيات در حوزه‌هاي نظري، عملي و كلينيكي در سطوح پيچيده، تخصصي و كاربردي است، اين دوره‌ها دانشجو را براي ايفاي نقش كارآمد در حوزه‌هاي انتقال، پياده سازي، مستند سازي، بهينه سازي فناوري و از طرفي امكان سنجي، نصب، راه اندازي، مديريت و بهره‌وري در حوزه اجرا آماده مي‌سازد.

وي شناسايي و پرورش قابليت‌هاي خاص افراد در حوزه‌هاي حرفه‌اي و مهارتي، پاسخگويي به نيازهاي فناوري حوزه‌هاي شغلي پيچيده در سطوح عالي، توانمند سازي نيروي انساني و ارتقاي فناوري حوزه‌هاي شغلي، نهادينه كردن اجراي آموزش عالي در حوزه‌هاي مهارتي با محوريت محيط كار، برقراري ارتباط ساختار يافته بين اجزاء و مولفه‌هاي آموزش، فناوري و كسب و كار، غني سازي حوزه‌هاي شغلي از طريق تربيت نيروي انساني فناور، اعتبار بخشي به تجربيات فني، باليني و تخصصي در حوزه‌هاي شغلي و هماهنگ و سازگار كردن ارتقاء شغلي و ارتقاء تحصيلي را از اهداف نظام مهندسي فناوري ارشد برشمرد.

برزويي توانايي انتقال اطلاعات و تدريس، توانايي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي، توانايي برنامه‌ريزي كلان و نظارت و كنترل اجراي برنامه‌ها، توانايي تهيه و تدوين استانداردها، دستورالعمل‌ها و راه‌كارها، توانايي كارآفريني، خلق و راه‌اندازي عرصه‌هاي جديد كسب و كار، توانايي حل مساله و ارائه روش و توانايي هدايت كار گروهي را از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي مشترك فارغ‌التحصيلان نظام فناوري ارشد اعلام كرد.

به گفته معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي توانايي تعيين استانداردها و ابزارهاي لازم براي مقايسه، انتخاب و ارزش گذاري فناوري مورد نظر، توانايي انتقال فناوري با توجه به شرايط و ضوابط موجود، توانايي بومي سازي و تطبيق فناوري‌ها با شرايط محيطي، اقتصادي و فرهنگي كشور، توانايي مستندسازي و پياده سازي فناوري از روش‌هاي مختلف، توانايي بهينه سازي فناوري با افزايش كارايي و اثربخشي آن و ارتقاي فناوري‌هاي سنتي با تبديل آن به فناوري‌هاي نوين، توانايي تجاري سازي تحقيقات در حوزه فناوري و اقتصادي كردن آن، توانايي سياستگذاري، برنامه‌ريزي و ارائه راهبرد در حوزه مديريت فناوري و توانايي بكارگيري و بهره برداري از فناوري درفضاي كسب و كار را از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي تخصصي فارغ‌التحصيلان نظام فناوري ارشد برشمرد.

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي برنامه آموزشي دوره مهندسي فناوري ارشد را در تعامل ميان دانشگاه و دستگاه متقاضي و پس از اعلام نياز دستگاه متقاضي به دانشگاه در قالب طرح پيشنهادي و تصويب آن در شورا طراحي و اجراء بيان كرد.
وي با بيان اينكه بر اساس اين آئين‌نامه كارشناسي ارشد ناپيوسته شيوه آموزشي پژوهشي دوره‌اي است كه محتواي برنامه‌هاي آن مشتمل بر واحد‌هاي درسي و پايان نامه است، خاطرنشان كرد: دوره‌هاي مهندسي فناوري ارشد مبتني بر نظام واحدي است.

برزويي گفت: مجموع واحدهاي هر دوره مهندسي فناوري ارشد بين 30 تا 32 واحد و طول مدت دوره حداكثر 5/2 سال و مشتمل بر 5 نيمسال تحصيلي است.
وي درباره تدوين برنامه‌هاي درسي اين دوره گفت: تدوين هر برنامه درسي توسط كميته برنامه‌ريزي متشكل از نماينده دستگاه متقاضي (متخصص حوزه شغلي موردنظر)، نماينده دانشگاه (متخصص برنامه‌ريزي درسي) و 2 تا 3 نفر از متخصصان حوزه به تشخيص دانشگاه انجام مي‌پذيرد.

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي داشتن حداقل 3 سال تجربه و سابقه كار فني (صنعتي) و تخصصي مرتبط را از شرايط پذيرش دانشجو در اين دوره اعلام كرد و گفت: داشتن مدرك كارشناسي مرتبط، پذيرش متناسب با ميزان نياز و لحاظ اولويت، حسب چارچوب سياست‌هاي دانشگاه با توافق دستگاه بهره‌بردار و انجام مصاحبه حضوري از شرايط پذيرش دانشجو و انتخاب ورودي در دوره‌هاي مهندسي فناوري ارشد است.

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن