تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806869943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اوباما:/كامل/ ما آماده‌ي گفت‌وگو با ايران هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون اوباما:/كامل/ ما آماده‌ي گفت‌وگو با ايران هستيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران در جهان

بوستون گلوب گزارش داد كه معاون رييس‌جمهور آمريكا روز گذشته به سمت ايران و روسيه دست دوستي دراز كرد و علاوه بر آن به متحدان اروپايي واشنگتن اطمينان داد كه دولت باراك اوباما با آن‌ها همانند همتاي خود رفتار خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه‌ي بوستون گلوب در ادامه‌ي اين گزارش نوشت: جو بايدن، معاون رييس‌جمهور آمريكا روز شنبه در كنفرانس امنيت بين‌المللي (در مونيخ) خطاب به سران كشورهاي جهان گفت كه در صورتي كه تهران به درخواست‌ها براي پايان دادن به برنامه‌هاي هسته‌يي‌اش توجه كرده و سياست‌هايش در خاورميانه را تغيير دهد كاخ سفيد آماده است با دولت ايران تعامل داشته باشد.

او گفت: اين كاملا آشكار است، ما آماده‌ي گفت‌وگو هستيم.

اما وي با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه‌ي هسته‌يي ايران و حمايت تهران از تروريسم افزود كه ايران با يك انتخاب رو‌به‌رو است: اگر به مسير فعلي خود ادامه دهيد با فشار و انزوا روبه‌رو خواهيد شد، اگر برنامه‌ي هسته‌يي‌ غيرقانوني‌تان را كنار بگذارد و از حمايت تروريست دست بكشيد با مشوق‌هاي هدفمند روبه‌رو خواهيد شد.

بايدن گفت كه آمريكا براي جلوگيري از خطرات دست روي دست گذاشتن و ريسك وقوع جنگ، سعي خواهد كرد در تعامل با ايران به نحو بازدارنده عمل كند.

معاون رييس‌جمهور آمريكا علاوه بر آن گفت كه كاخ سفيد شروعي تازه با كرملين كه تحت رياست جمهوري ولاديمير پوتين (رييس‌جمهور پيشين روسيه) شاهد تير‌گي روزافزون روابط با دولت جورج بوش (رييس‌جمهور پيشين آمريكا) بوده است را خواستار است.

بايدن در عين حال تاكيد كرد كه آمريكا به توسعه‌ي سيستم‌هاي دفاع موشكي‌اش (در اروپاي شرقي) كه آن را با ادعاي دفاع از اروپا در برابر موشك‌هاي ايراني به پيش برده است، ادامه خواهد داد.

به گزارش شبكه‌ي تلويزيوني بلومبرگ بايدن در تداوم "موضع جديد" باراك اوباما، رييس‌جمهور آمريكا در زمينه‌ي تعامل با دشمنان واشنگتن از جمله ايران هيچ‌گونه اشاره‌اي به اقدام نظامي عليه تهران كه دولت پيشين آمريكا از آن به عنوان آخرين راه‌حل در برابر ايران ياد مي‌كرد، نكرد.

مركل با بيان اين كه "ما راه حل ديپلماتيك را خواستاريم" افزود: فكر مي‌كنم دولت جديد آمريكا ظرف ماه‌هاي آينده رويكردش در قبال ايران را به روشني بيان مي‌كند. ما آماده‌ايم در اين مسير به همراه يكديگر قدم برداريم اما در عين حال اگر پيشرفتي حاصل نشود براي اعمال تحريم‌هاي سخت‌تر آماده‌ايم.

فرانك والتر اشتاين‌ماير، وزير امور خارجه آلمان نيز گفت كه ايران بايد از تغيير اخير در دولت آمريكا براي يافتن راه‌حلي براي پرسش‌ها و نگراني‌ها درمورد برنامه هسته‌يي اين كشور به روشي صلح‌آميز بهره بگيرد.

اشتاين‌ماير در كنفرانس امنيتي مونيخ اظهار كرد: برداشت من از واشنگتن اين است كه دولت آمريكا پس از تعليقي بلند مدت، اكنون قصد دارد براي ورود به گفت‌وگوي مستقيم با ايران آماده شود.

وي مدعي شد: بگذاريد روشن بگويم كه موضوع منع كردن كشوري از حقش براي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي نيست؛ بلكه جلوگيري از پوشش فعاليت صلح‌آميز براي استفاده در جهت تقويت يك برنامه نظامي است.

در آستانه اين كنفرانس علي لاريجاني، رييس مجلس گفت كه نقطه نظرات ايران را به مونيخ مي‌آورد.

اشتاين‌ماير هم‌چنين خاطرنشان كرد كه تمركز بر موضوع كنترل اشاعه هسته‌يي نبايد منحصرا به ايران محدود شود.

ولفگانگ ايشينگر، رييس كنفرانس و سفير پيشين آلمان در انگليس و آمريكا در زمان افتتاح اين كنفرانس گفت: مسايل منع اشاعه كنترل تسليحات و خلع سلاح شايسته توجه بيش‌تري نسبت به توجهي است كه در سال‌هاي گذشته به آن‌ها شده است.

ديويد ميليبند، وزير امور خارجه انگليس كه يكي از 350 سياستمدار ارشد حاضر در اين كنفرانس است نيز تاكيد كرد كه ايران بايد با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همكاري كند.

وي با ناديده گرفتن فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي ايران گفت: ايران در صورتي كه به مسووليت‌هايش عمل كند، مي‌تواند از حقوقش تحت معاهده منع اشاعه تسليحات هسته‌يي برخوردار شود.

هم‌چنين براساس گزارش خبرگزاري آلمان، هنري كيسينجر، وزير امور خارجه پيشين آمريكا كه در كنفرانس مونيخ حضور دارد گفت: تلاش‌هاي ديپلماتيك بايد بر اين پرسش‌ها متمركز باشد كه برنامه هسته‌يي ايران تا چه اندازه پيشرفته است؛ با چه سرعتي توسعه مي‌يابد؛ چه تركيبي از پيشنهادات و تهديدها بيش‌ترين نفوذ را خواهد داشت و غرب در صورت شكست ديپلماسي چه اقدامي مي‌تواند انجام دهد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن