تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806790367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در مراسم افتتاح پتروشيمي جم : ايران در طراحي و ساخت كارخانه پتروشيمي توان ورود به بازارهاي جهاني را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس جمهور در مراسم افتتاح پتروشيمي جم : ايران در طراحي و ساخت كارخانه پتروشيمي توان ورود به بازارهاي جهاني را دارد
رئيس جمهور با اشاره به فعاليت چشمگير ايران در عرصه ساخت و نصب كارخانه هاي پتروشيمي و توليدات متعدد در اين كارخانه ها گفت : ايران علاوه بر در اختيار داشتن بخشي از بازار توليدات پتروشيمي در منطقه و جهان مي تواند وارد بازار طراحي و ساخت كارخانه هاي پتروشيمي در جهان نيز شود.
به گزارش خبرگزاري فارس محمود احمدي نژاد كه ديروز براي افتتاح پروژه هاي پتروشيمي به عسلويه سفر كرده بود در جمع تلاشگران پتروشيمي عسلويه گفت : كاري كه امروز در بخش هاي گوناگون صنعت نفت و پتروشيمي در حال انجام است حقيقتا افتخارآميز است و حتي با سال هاي قبل قابل مقايسه نيست .
وي سرعت حركت به سمت قله ها در اين عرصه با استناد به آمار روزافزون دانست و با بيان اينكه در ساير بخش هاي كشور نيز سرعت فعاليت ها همين طور است افزود : همين امسال فقط در كارگاه هاي متوسط و بزرگ 27 هزار ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد كه اين رقم در سال قبل حدود 14 هزار ميليارد تومان و سال قبل از آن حدود 7 هزار ميليارد تومان بود .
احمدي نژاد احداث 2 هزار و 200 كيلومتر خط لوله فشار بالاي گاز توسط متخصصان كشورمان را كاري دانست كه تا پيش از اين غيرقابل باور بود و گفت : در زمستان كم سابقه سال گذشته كه در آن بعضي استان ها دچار مشكل شدند در عرض يك سال با همتي بلند مسئولان ذيربط كارهاي مورد نياز را انجام دادند و اين فعاليت ها و سرعت حركت ملت ايران در جهت رسيدن به قله ها اين اميد را در ما تقويت مي كند كه ايران مي تواند زودتر از سال 1404 اهداف سند چشم انداز را محقق كند و بر بام جهان بنشيند .
رئيس جمهور 25 درصد بازار منطقه و تقريبا 2 درصد بازار جهان را در بخش پتروشيمي در اختيار ايران دانست و اظهار داشت : ايران در طراحي ساخت نصب و توليد كارخانه پتروشيمي مي تواند وارد بازارهاي منطقه و جهان شود.
وي صنعت نفت را در بالاترين جايگاه در بين صنايع مختلف كشور دانست و افزود : اين پيشرفت محصول تلاش و فداكاري فعالان عرصه صنعت نفت است و صنعت نفت اگر با همه ظرفيت فعال شود مي تواند مشكل بيكاري را برطرف كند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش مراسم افتتاح پروژه ها را مراسمي سمبليك دانست و تاكيد كرد : بارها گفته ام هر پروژه اي در هر روزي كه آماده شد بايد وارد مدار شود و ما هم كه به سفرهاي مختلف مي رويم براي خداقوت و بوسيدن دست خدمتگذاران به حضور فعالان پروژه هاي مختلف خواهيم رسيد.
احمدي نژاد در پاسخ به پيشنهاد وزير نفت دستور داد كه از مردم منطقه عسلويه حق اشتراك گاز اخذ نشود.
رئيس جمهور پس از سخنراني در مجتمع پتروشيمي جم براي دقايقي در جمع كارگران اين كارخانه نيز حضور يافت و ضمن پاسخ به ابراز احساسات آنها در جريان گوشه اي از مشكلات آنها قرار گرفت .
در همين حال همزمان با مجتمع پتروشيمي جم 49 طرح عمراني و عام المنفعه ديگر با حضور رئيس جمهور در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي به بهره برداري رسيد.
بنابراين گزارش براي اجراي اين طرح ها 100 ميليارد ريال هزينه شده است .
احداث سد تاخيري جا به جايي خط 132 كيلو ولت عسلويه طرح مهار و دفع سيلاب ساخت جاده و تكميل فضاي سبز از جمله اين طرح هاست .
وزير نفت نيز در اين مراسم گفت : پتروشيمي نماد تفكر دولت در اجراي فرمان رهبري در امر خصوصي سازي است .
غلام حسين نوذري در مراسم افتتاح و بهره برداري از پتروشيمي جم و شركت فرساشيمي در عسلويه با اشاره به اجراي پروژه هاي پتروشيمي در كشور گفت : ما امروز هيچ نگاه و اميدي به شركت هاي عمدتا گران فروش خارجي نداريم و همگام با توسعه منطقه و بحث پتروشيمي عمران و آباداني عسلويه را نيز مدنظر قرار داده ايم .
وي با اشاره به اجراي پروژه پالايشگاه پارسيان در سال گذشته گفت : سال گذشته اين پروژه با ظرفيت 80 ميليون متر مكعب كه 75 ميليون متر مكعب آن در دولت نهم راه اندازي شده بود به بهره برداري رسيد و خط ششم انتقال گاز نيز به طول 500 كيلومتر انجام شده كه بزودي گازرساني به استان بوشهر و استان خوزستان نيز آغاز مي شود.
او با بيان اين كه نزديك به 1200 كيلومتر خط لوله فشار قوي گاز در كشور ايجاد شده است گفت : اين مساله باعث افزايش ظرفيت خطوط گازرساني به 810 ميليون متر مكعب شده است ; ضمن اين كه سبب شده امسال قطعي گاز نداشته باشيم .
وي از راه اندازي پتروشيمي مهر و مرواريد در فروردين و ارديبهشت سال آينده خبر داد كه تمام تلاش ها براي تامين منابع مالي آن در حال انجام است .
به گفته وزير نفت كار ساخت راه آهن شيراز ـ بوشهر ـ عسلويه اجرا و بخش عمده سرمايه گذاري هاي توسعه اي در منطقه از منابع وزارت نفت تامين شده است .

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن