تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815487433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي اماكن متبركه براي پذيرايي از 10 ميليون زائر در روزهاي پاياني ماه صفر


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: آمادگي اماكن متبركه براي پذيرايي از 10 ميليون زائر در روزهاي پاياني ماه صفر
مشهد- خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: معاون اماكن متبركه و امور زائرين آستان قدس رضوي در جمع خبرنگاران گفت: خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوي براي تشرف 10 ميليون زائر در ايام پاياني ماه صفر آمادگي كامل دارند و از ساعت 17روز شنبه اول بهمن‌ماه لغايت ساعت 24 روز سه شنبه 4 بهمن‌ماه وضعيت ويژه خدمت رساني به زائران در حرم مطهر رضوي اعلام شده است.
استقبال و پذيرايي از زائران پياده در 31 ايستگاه صلواتي
محمود ممتاز خاطرنشان كرد: براي استقبال، اسكان و پذيرايي از زائران پياده كه از اقصي‌نقاط كشور به حرم مطهر رضوي مشرف مي‌شوند، نيز برنامه‌ريزي ويژه‌اي صورت گرفته است.
وي افزود‍:31 ايستگاه صلواتي شامل11 ايستگاه برون شهري،17 ايستگاه درون شهري و 3 واحد سيار خدمات فني به همين منظور آماده و تجهيز شده است.
ممتاز تصريح كرد: در مجموع يكصد هزار مترمربع زمين و 250هزار متر مربع فضاي سرپوشيده براي اسكان و پذيرايي از يكصدهزار زائر پياده توسط خدمه و خدمتگزاران حرم مطهر رضوي در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به خدمات رفاهي ويژه نظير ماساژ، استحمام،خدمات بهداشتي و درماني به زائران پياده تصريح كرد: سيصد و 50 هزار وعده غذايي شامل صبحانه، ناهار، شام و ميان وعده غذايي نيز از سوي خدمتگزاران براي زائران حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) تدارك ديده شده است.
پذيرايي با غذاي متبرك
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي خاطرنشان كرد: موقوفه‌هاي مرحوم مهدي‌قلي خان نوايي و مرحوم غراب به منظور پذيرايي از زائران حرم مطهر در اين ايام اختصاص دارند كه به همين منظور 25هزار بن غذاي متبرك مهمانسراي حضرت رضا(ع) در طول مسيرهاي منتهي به مشهدالرضا(ع) توسط خدام بارگاه منور رضوي توزيع خواهد شد و همچنين از هيئات‌نمونه در روزهاي تاسوعا و عاشورا و اربعين حسيني و هئيات شهرستاني سال گذشته در رواق كوثر پذيرايي مي‌شود.
وي ادامه داد: بيش از 3000 هيات مذهبي در دهه آخر صفر به مشهد مقدس عزيمت مي‌نمايند و با حضور در مقبره شيخ محمد عارف مجوز برگزاري مراسم عزاداري در اماكن متبركه را دريافت مي‌كنند و به اين هيئات نيز تعدادي غذاي متبرك تحويل مي‌گردد.
برگزاري مراسم خطبه‌خواني و شام غريبان شهادت حضرت رضا(ع)
ممتاز بيان داشت: مراسم خطبه خواني شب شهادت حضرت رضا(ع) در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي و با حضور مقامات كشوري و لشكري و خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران و خادمان حرم مطهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
وي افزود: اين مراسم با سخنراني و ذكر مصيبت سيدالشهدا(ع) آغاز خواهد شد و خدام بارگاه منور رضوي در دور تا دور صحن انقلاب اسلامي و ايوان نقاره خانه با در دست داشتن لاله و شمع‌هاي افروخته و به حالت خضوع براي عرض تسليت به ساحت ملكوتي حضرت رضا(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) مي‌ايستند و خطبه خوانده مي‌شود.
وي ادامه داد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده، مراسم شام غريبان حضرت رضا(ع) نيز با حضور تمام خادمان بارگاه منور رضوي با حضور و تجمع در محل سازمان مركزي آستان قدس رضوي انجام مي‌شود.
افزايش35 درصدي خدمات به سالمندان و بيماران
وي برنامه ريزي جهت حفظ امنيت،نظم،غبارروبي وحفظ بهداشت اماكن متبركه، را از ديگر خدمات اين معاونت براي ايام سوگواري آخر ماه صفر برشمرد و افزود:با افزايش12 خودروي زائربر جديد 35 درصد رشد در بخش ارائه خدمت به سالمندان و بيماران و در بخش فوريتهاي پزشكي نيز با تجهيز20 پايگاه و ارائه خدمات 11 دستگاه آمبولانس 120درصد رشد در ارائه خدمات خواهيم داشت.

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن