تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روش هاي نگه داري طولاني مدت مواد غذايي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: روش هاي نگه داري طولاني مدت مواد غذايي
براي نگه داري مواد غذايي خام يا پخته به مدت طولاني، بايد موارد خاصي را رعايت كرد. در اين مطلب به نقل از سايت «تبيان» به روش هاي نگه داري بعضي از اين مواد غذايي اشاره مي كنيم.

نان- نان را به قطعات منظم برش بزنيد و در داخل كيسه پلاستيكي قرار دهيد و در فريزر بگذاريد. در موقع نياز هم به مقدار لازم نان را از فريزر خارج كنيد و ۱۰ دقيقه در داخل سفره قرار دهيد. همچنين مي توانيد آن را با حرارت كم گرم كنيد.

زرشك- زرشك را در بسته هاي پلاستيكي داخل فريزر بگذاريد تا تازه بماند.

كشك ساييده شده - كشك از جمله لبنياتي است كه در هر خانه و آشپزخانه اي به كار مي آيد. اما كشك، ماده اي نيست كه بتوان آن را بدون اين كه فاسد شود، نگهداري كرد. اگر مي خواهيد هميشه كشك سالم در خانه داشته باشيد، كشك ساييده شده را در كيسه هاي نايلوني ضخيم بريزيد و پس از اين كه سر آن را بستيد، در فريزر قرار دهيد و هر وقت به كشك احتياج داشتيد، به اندازه نياز، آن را چند ساعت قبل از مصرف بيرون بياوريد.

كشك ساييده را مي توانيد داخل ظرف هاي مخصوص جايخي بريزيد و داخل فريزر بگذاريد تا يخ ببندد. سپس آن ها را از قالب جدا كنيد و داخل كيسه فريزر بگذاريد و در فريزر نگهداري و در موقع نياز از آن استفاده كنيد.

چاي عطري- چاي را در داخل ظرف "در بسته" نگهداري كنيد و اگر از پاكت چاي استفاده مي كنيد، سر پاكت را ببنديد و داخل كيسه پلاستيكي قرار دهيد. سپس در كيسه را محكم گره بزنيد تا عطر چاي باقي بماند.

شيريني تر - شيريني ها را در ظرف هاي پلاستيكي كنار هم بچينيد و در آن ها را ببنديد و در فريزر نگهداري كنيد.

شيريني خشك - براي اين كه شيريني خشك را مدتي نگهداري كنيد، بايد از گذاشتن آن ها در جاي مرطوب خودداري كنيد. اگر چند عدد برنج در جعبه شيريني بريزيد، باعث ترد ماندن شيريني هم مي شود.

لوبيا سبز - نگه داشتن لوبيا سبز خام يا نيم پز در فريزر تندي زننده اي به آن مي دهد. براي رفع اين مشكل لوبيا را كاملا بپزيد و سپس فريز كنيد.اگر لوبيا سبز خريده ايد و براي نگهداري از آن در فريزر جا نداريد، لوبياها را پاك كنيد، خرد كنيد و در يك شيشه دهان گشاد بريزيد و روي آن ها نمك و آب سرد بريزيد. به طوري كه همه لوبياها در آب نمك قرار بگيرد. با اين روش تا مدتي لوبيا سالم خواهد ماند.

بيسكويت - براي نگهداري بيسكويت، داخل جعبه آن چند حبه قند بيندازيد. هيچ گاه بيسكويت را داخل يخچال، پاكت پلاستيكي يا قوطي غيرقابل نفوذ قرار ندهيد تا ترد و تازه بماند.

كيك ميوه اي - اگر قسمتي از كيك را خورده ايد و مي خواهيد بقيه آن را نگهداري كنيد، چند قاچ سيب كنار آن بگذاريد و با جعبه داخل يخچال قرار دهيد.

رب گوجه فرنگي - براي اين كه رب گوجه فرنگي تا مدت ها تازه و خوش رنگ باقي بماند، هنگامي كه رب را در ظرف مي ريزيد، روي آن كمي روغن بريزيد تا هوا به رب نرسد؛ بعد ظرف را در يخچال قرار دهيد.اگر از رب گوجه فرنگي موجود در بازار استفاده مي كنيد، پس از باز كردن در قوطي تمام محتويات آن را خالي كنيد و رب گوجه را در ظرف هاي سفالي نگهداري كنيد؛ زيرا آب اضافي آن جذب ظرف مي شود و هرگز خراب نمي شود. رب گوجه را در مكان خنك يا داخل يخچال نگه داريد.

هويج - قبل از گذاشتن هويج در يخچال، سر هويج را ببريد تا خشك و پلاسيده نشود. همچنين مي توانيد هويج را در ظرفي قرار دهيد و روي آن شن نرم و خشك بريزيد؛ به طوري كه هويج ها از هم فاصله داشته باشد. دقت كنيد كه شن خشك بماند.

سير - بوته هاي سير را بسته بندي و فريز كنيد. هنگام مصرف، پوست آن را جدا كنيد و قبل از اين كه يخ آن باز شود، خرد كنيد.

بلال - پوست بلال تازه را بكنيد و با يك مسواك خيس از بالا به پايين آن را مسواك كنيد تا همه رشته ها از ميان دانه هاي بلال خارج شود. دانه ها را به كمك چاقو جدا و بخار پز كنيد. سپس آن را بسته بندي كنيد و در فريزر قرار دهيد.در هنگام پختن دانه هاي بلال با آب، از اضافه كردن نمك خودداري كنيد! زيرا نمك باعث سفت شدن آن مي شود.

ميوه ها

انگور- براي نگهداري انگور از خاك اره استفاده كنيد. خاك اره ها را خوب بشوييد تا گرد و خاك آن گرفته شود. بعد، آن ها را خشك و خوب نرم كنيد. انگور را در ظروف دردار قرار دهيد. سپس روي انگور را خاك اره بپاشيد. بايد به اندازه يك بند انگشت روي انگورها خاك اره ريخته شود. بعد، در ظرف را ببنديد. انگورها را مي توانيد در كيسه بگذاريد و آويزان كنيد.

موز - براي نگهداري موز، آن را در يخچال نگذاريد. اگر موزي كه خريداري كرده ايد، بيش از حد رسيده است و فعلا به آن نياز نداريد، آن را در فريزر قرار دهيد. البته در اين صورت فقط مي توانيد براي درست كردن شيرموز از آن استفاده كنيد.

انار - براي اين كه بتوانيد انار را در مدت زمان طولاني تري نگهداري كنيد، پوست آن را با روغن نباتي چرب كنيد و در جاي خشك و خنك و به دور از نور آفتاب قرار دهيد.

جمعه|ا|30|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن