تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815441838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا مشاور رئيس جمهور: ايران كشوري تاثيرگذار در عرصه بين المللي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا مشاور رئيس جمهور: ايران كشوري تاثيرگذار در عرصه بين المللي است
مشاور رييس جمهوري ومدير عامل شركت انتشارات علمي و فرهنگي اعلام كرد: ايران اكنون با گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي به كشوري فعال و تاثيرگذار در عرصه بين المللي تبديل شده است.


"علي زارعي نجفدري" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا، با بيان اين مطلب گفت: ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در رديف يكي از كشورهاي عقب مانده و دست چندم قرار داشت اما اينك به مرتبه اي رسيده است كه حضورش در مسايل منطقه اي محوريت پيدا كرده است.
وي اظهار داشت: تمامي تحليلگران سياسي و انديشمندان نيز اذعان دارند كه اگر در مسايل منطقه اي بخواهند كاري انجام دهند بايد با نظر ايران باشد.
مدير عامل شركت انتشارات علمي و فرهنگي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، افزود: استقلال در تصميم سازي، تصميم گيري، اجرا و نظارت از ديگر دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران از بهمن 57 تاكنون است.
وي ادامه داد: بسياري از كشورهايي كه اعلام استقلال كرده اند تنها از برخي جنبه ها به استقلال رسيده اند در حالي كه نظام جمهوري اسلامي ايران در تمامي زمينه ها اعم از تصميم گيري و تصميم سازي بدون كمك گرفتن از بيگانگان عمل مي كند.
زارعي نجفدري خاطرنشان كرد: ايران اكنون اين توانايي را دارد كه بر اجراي تصميمات خود نظارت كامل داشته باشد.
وي اظهارداشت: در گذشته استراتژي ايران توسط ديگران تعيين مي شد، لذا اين كشور عمق استراتژي خارج از مرز نداشت اما نظام جمهوري اسلامي ايران عمق استراتژي را در خارج از كشور گسترش داد.
وي يادآورشد: اكنون وقتي رييس جمهور ايران در دانشگاه كلمبيا، آمريكا را به چالش مي كشاند اين در واقع همان گسترش عمق استراتژي ايران در آمريكا و خارج از مرزهاي كشور است.
وي افزود: آن هنگام كه در جنگ 33 روزه لبنان، برغم اينكه آنان با پايمردي و استقامت خود بر رژيم صهيونيستي پيروز شدند عده اي بر اين عقيده بودند كه ايران، حزب الله را به سمت موفقيت سوق داده است اين مسايل ناشي از گسترش استراتژي معنوي ايران در داخل خاورميانه است.
مشاور رييس جمهوري، حفظ و اقتدار ژئوپولتيك سياسي را از ديگر دستاوردهاي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود:‌ هر كشوري در مقابله با هجمه هاي مختلف، ژئوپولتيك سياسي خود را تغيير مي دهد، اين در حالي است كه ايران برغم تمامي مشكلات اين استراتژي را كاملا حفظ كرده است.
زارعي نجفدري، هويت يابي در زمينه هاي فرهنگي، علمي، سياسي و امنيتي را ديگر دستاورد ايران پس از 30 سال برشمرد و افزود: اين مساله را مي توان به وضوح در سطح بين المللي مشاهده كرد و تفاوت آن را با قبل از پيروزي انقلاب اسلامي دريافت.
وي، از ايجاد فضاي باز سياسي در داخل به عنوان ديگر رهاورد ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي نام برد و خاطرنشان كرد: اين فضاي باز سياسي براي هر جامعه هزينه هاي بسياري به دنبال دارد اما نظام جمهوري اسلامي ايران به دليل اهميت اين مساله با تقبل كردن تمامي هزينه ها، فضاي باز سياسي را به وجود آورد.
زارعي نجفدري، با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب به دهه "عدالت و پيشرفت" از سوي مقام معظم رهبري اظهارداشت : هر تحول بنيادي و انقلابي در جامعه در سطوح مختلف نياز به گذراندن مراحلي دارد كه "تحول" در ساختار و شاكله ،يكي از اين مراحل است.
وي، به "تثبيت" و "توسعه و پيشرفت" به عنوان ديگر مراحل بنيادي در جامعه در حال دگرگون و انقلاب اشاره كرد و افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران در سه دهه گذشته به ويژه در 15 سال اول انقلاب مرحله "تحول" را با پرداخت هزينه هاي بسيار بالا پشت سر گذاشت و موقعيت خود را به عنوان يكي از نظام هاي مقتدر در داخل و خارج از كشور تثبيت كرد.
مشاور رييس جمهوري اظهار داشت: ايران اكنون بايد به مرحله سوم كه همانا "توسعه و پيشرفت" است بيانديشد، البته بايد توجه داشت كه اين توسعه و پيشرفت، به استراتژي و راهبردي فراگير و عام نياز دارد.
مديرعامل شركت انتشارات علمي و فرهنگي، با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري راهبرد توسعه و پيشرفت نظام را "عدالت" عنوان كرده اند، گفت: براي رسيدن به اين عدالت و پيشرفت همزمان بايد دو كار كرد، نخست اينكه همواره به اصول و مباني بيانديشيم و ديگر آنكه مديران و مسئولان را براي خيز برداشتن به سمت توسعه و پيشرفت آماده سازيم.
1918

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن