تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815687072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مالكي : وزراي نفت ودفاع عراق بزودي عازم پاريس مي شوند/كنفرانس خبري


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مالكي : وزراي نفت ودفاع عراق بزودي عازم پاريس مي شوند/كنفرانس خبري
تهران / واحد مركزي خبر / 1387/11/22
00:00:00.21
نوري المالكي نخست وزير عراق در كنفرانس خبري مشترك با نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در بغداد از گسترش روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف و سفر قريب الوقوع وزراي دفاع و نفت عراق به پاريس خبر داد .
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر ؛ نوري المالكي ابتدا با خوشامد گويي به رئيس جمهور فرانسه و ابراز خرسندي از اين سفر گفت : ما معتقديم سفرساركوزي در زمان مناسبي صورت گرفت و از وي به خاطر مواضعش در قبال ملت عراق و كاهش درد و رنج ملت عراق كه از ان اگاهي دارد ؛ تقدير مي كنيم .
مالكي افزود : گفتگوهاي ما با رئيس جمهور فرانسه در فضايي بسيار مثبت از تفاهم و تمايل مشترك دو كشور براي گسترش روابط مثبت انجام شد .
وي خاطرنشان كرد : عراق كه امروزه براي بازسازي ،ساخت و ساز، خدمات رساني و توسعه تلاش مي كند نيازمند تلاش دوستان و شركتهاي داراي تجربه و شايستگي است و به تجربه كشورهاي دوست به منظور فراهم كردن بهترين فرصتها در كوتاه ترين زمان ممكن نياز دارد. افقهاي همكاري مورد بحث بسيار گسترده بود و صرفا به يك زاويه يا بعد مشخص مانند امنيت يا نفت و سرمايه گذاري منحصر نشد بلكه در تمامي زمينه هايي كه شركتهاي فرانسوي تجربه و امكان مشاركت دارند ؛ بحث و تبادل نظر شد . به منظور اجراي اين تمايل ، بزودي هياتي از شركتهاي فرانسوي كه خواستار فعاليت در عراق هستند ؛ به اين كشور سفر خواهند كرد ضمن انكه وزراي دفاع و نفت عراق نيز بزودي عازم فرانسه خواهند شد تا درباره همكاريهاي نفتي و امنيتي گفتگو كنند . مالكي افزود : به منظور توسعه دايره روابط ،كشور دوست فرانسه ، به ساخت سفارتي در سطح مطلوب در بغداد مبادرت خواهد كرد و دو كنسولگري در شهرهاي اربيل و بصره راه اندازي خواهد كرد تا شركتهاي فرانسوي و بازرگانان بتوانند در زمينه هايي كه ممكن است فرصتهاي بازسازي ،سرمايه گذاري وخدمات را ايجاد كند ؛فعاليت نمايند .
نخست وزير عراق تصريح كرد : ما همچنين درباره دستيابي به توافق در زمينه هاي سياسي نيز بحث و رايزني كرديم زيرا فرانسه در دوران رئيس جمهور ساركوزي بدهيهاي عراق را به ميزان هشتاد درصد بخشود و اكنون نيز امادگي انرا دارد كه براي رهايي از قطعنامه ها و تحريمهايي كه به سبب جنگها و ماجراجوييها و حمله به كويت و به طور كلي به سبب تهديد امنيت و صلح بين المللي عليه اين كشور اعمال شد ؛ در كنار عراق بايستد.
نوري المالكي گفت : با صدور قطعنامه سازمان ملل مبني بر پايان يافتن اين وضع و تاكيد بر اينكه عراق كشوري است كه دنبال صلح و روابط و حل مشكلات به روش قانوني و مسالمت بوده است ؛ ناگزير تمامي قطعنامه ها و تحريمهايي كه عراق و ملت اين كشور را دچار خستگي و فرسودگي كرد ، بايد پايان يابند و اميد ما اين است كه كشور فرانسه و شخص نيكلا ساركوزي ، همراه و كمك حال ما براي رهايي از اين تحريمها و بازگشت به وضع طبيعي به عنوان يك كشور ثروتمند ، مهم و بزرگ در منطقه باشند . بار ديگر از اين سفر ساركوزي كه انرا به عنوان اولين سفر يك رئيس جمهور فرانسوي و اولين رئيس جمهور اروپايي خارج از ائتلاف ، به عراق سفري تاريخي مي دانيم ؛ تقدير و تشكر مي كنيم و به او خوشامد مي گوييم .
00:03:51.12

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن