تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806580158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/سي سال توسعه بهداشت و درمان در ايران/ رييس كل سازمان نظام پزشكي خبر داد: رشد ‌٧٥درصدي پوشش واكسيناسيون كودكان دركشور ‌١٥سال افزايش اميد به زندگي طي‌٣٠ سال


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /سي سال توسعه بهداشت و درمان در ايران/ رييس كل سازمان نظام پزشكي خبر داد: رشد ‌٧٥درصدي پوشش واكسيناسيون كودكان دركشور ‌١٥سال افزايش اميد به زندگي طي‌٣٠ سال


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

رييس كل سازمان نظام پزشكي با تاكيد بر آن كه مفهوم سلامت در سياست گذاري‌هاي كشور بايد به عنوان يكي از اولويت‌هاي پنجگانه قرار گيرد و با بيان اين كه در حال حاضر به ازاي هر هزار نفر يك و نيم پزشك و حدود 25/0 درصد دندانپزشك در كشور فعاليت دارند، گفت: تعداد بيمارستانها از 574 در سال 57 به حدود 800 بيمارستان در حال حاضر افزايش يافته است كه به طور متوسط سالانه حدود 15 بيمارستان به بهره برداري رسيده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر صدر در پنجمين همايش بين‌المللي جراحان دهان فك و صورت با تاكيد بر آن كه امروز نيازهاي اساسي كشور در داخل قابل تامين است، ‌حوزه سلامت و پزشكي را از افتخارات نظام دانست و گفت: در سال 57 حوزه سلامت به لحاظ كمي و كيفي بسيار با وضعيت امروز متفاوت بود. در سال 57 حدود 12 تا 14 هزار پزشك در كشور فعاليت داشتند. اين در حالي است كه امروز حدود 110 هزار پزشك در كشور به ارائه خدمت مي‌پردازند كه از اين تعداد حدود 30 هزار نفر را متخصصان و فوق تخصصان و 80 هزار نفر را پزشك عمومي تشكيل مي‌دهند. همچنين حدود 22 هزار و 500 دندانپزشك نيز در كشور به ارائه خدمت مي‌پردازند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر در ايران به ازاي هر هزار نفر جمعيت يك و نيم پزشك و 25/0 درصد دندانپزشك فعاليت دارند، گفت: ‌در سال 57 حدود پنج تا شش هزار پزشك خارجي در كشور فعاليت مي‌كردند كه برخي از اين پزشكان از برقراري ارتباطي سالم با بيمار ناتوان بودند. در حال حاضر در تمامي حوزه‌هاي پزشكي مشكلات كمي و كيفي برطرف شده است. امروز نزديك به 150 تا 160 نفر جراح دهان و فك و صورت در كشور فعاليت دارند كه اين تعداد در سال 57 كمتر از10 نفر بود. همچنين از نظر كيفي حوزه سلامت امروز در عرصه‌هاي تشخيص و درمان هم تراز پيشرفته‌ترين مراكز دنيا هستيم.

رييس سازمان نظام پزشكي گفت: در سال 57 در هر سال 11 هزار بيمار براي اقدامات درماني به خارج از كشور اعزام مي‌شدند و به اين ترتيب نزديك به 600 ميليون دلار ارز از كشور خارج مي‌شد. اين در حالي است كه امروز كمتر از 10 بيمار به دليل بهره‌گيري از فن‌آوري‌هاي جديد به خارج از كشور اعزام مي‌شوند. همچنين ارز خارج شده از كشور به اين منظور به صفر تقليل يافته است.

وي دستاوردهاي حوزه پزشكي و سلامت را در گروه افتخارات كشور عنوان كرد و گفت:‌ هر سال با ارائه دستاوردها همزمان با دهه فجر، بخش عمده‌اي از اين دستاوردها مربوط به روشهاي نوين درماني و داروهاي جديد است. همچنين طي چند سال گذشته استقرار شبكه بهداشت در داخل كشور سبب دستيابي به خدمات بهداشتي در اقصي نقاط كشور شده است.

وي گفت: در سال 57 واكسيناسيون كودكان زير پنج سال حدود 20 درصد انجام مي‌شد اين در حالي است كه در حال حاضر پوشش واكسيناسيون كودكان زير 5 سال كشور به بيش از 95 درصد رسيده است. اين امر از جمله آمارهاي قابل قبول سازمان جهاني بهداشت است. يكي از شاخص‌هاي 150 گانه توسعه يافتگي WHO مرگ و مير نوزادان است. در سال 57 مرگ و مير نوزادان كمتر از يك سال حدود 129 نوزاد قبل از تولد بود. اين در حالي است كه اكنون اين آمار در كشور به كمتر از 28 نوزاد در هر هزار نفر رسيده است.

دكتر صدر در ادامه با مقايسه تعداد بيمارستان‌ها در سال 57 تا امروز گفت: در سال 57 تعداد بيمارستان‌ها 574 بيمارستان با 56 هزار تخت فعال بود كه در حال حاضر حدود 800 بيمارستان با 120 هزار تخت فعال به ارائه خدمت مي‌پردازند. به اين ترتيب به طور متوسط هر سال حدود 15 بيمارستان به بهره برداري رسيده است. اين در حالي است كه با همه دستاوردها و پيشرفت‌هاي حاصل شده باز هم مشكلات و محدوديت‌هايي وجود دارد.

وي تاكيد كرد: مفهوم سلامت در سياست گذاريهاي كشور بايد در گروه يكي از اولويت‌هاي پنجگانه قرار گيرد و به امر سلامت نبايد به عنوان امري هزينه‌بر نگاه شود. در صورتي كه اين نگاه اصلاح شود در آغاز دهه چهارم انقلاب از جهشي برخوردار خواهيم بود. امروز بيماريهاي واگير كنترل شده و جاي خود را به بيماريهاي غير واگير داده است و مسائلي مانند بيماريهاي قلبي، ديابت، مطرح هستند.

رييس سازمان نظام پزشكي در ادامه افزود: با افزايش ميانگين عمر توجه به سلامت و بهداشت دهان و دندان اهميت ويژه‌اي يافته است. زماني خدمات دندانپزشكي به عنوان خدمات لوكس در نظر گرفته مي‌شد و پوشش بيمه‌اي به آن تعلق نمي‌گرفت. اين در حالي است كه در حال حاضر بخشي از خدمات دندانپزشكي تحت پوشش بيمه قرار دارد و براي ارتقاي پوشش بيمه‌اي در حوزه دندانپزشكي پيگيري مي‌شود؛ چرا كه سلامت دهان و دندان ارتباط مستقيمي با ديگر دستگاه‌هاي حياتي بدن دارد.

وي گفت: از آنجا كه آمار تصادفات و مشكلات ناشي از تروما در ايران بالاست نقش جراحان دهان فك و صورت در اين زمينه بسيار اهميت دارد. همچنين امروز زيبايي صورت در كشور ما از اولويت‌هاي زيبايي از سوي مردم است. به اين ترتيب لازم است كه به اين حوزه توجه بيشتري شود. در اين زمينه تيم‌هاي مشترك جراحي در بيمارستان‌ها مي‌تواند بسيار موثر باشد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن