تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815619732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري كنفرانس آموزش مهارت‌هاي باليني در پزشكي روان‌تني در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: برگزاري كنفرانس آموزش مهارت‌هاي باليني در پزشكي روان‌تني در اصفهان
خبرگزاري فارس: كنفرانس آموزش مهارت‌هاي باليني در پزشكي روان‌تني به مدت دو روز با حضور روساي كلينك و دپارتمان سايكو سوماتيك آلمان امروز در اصفهان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، دبير اجرايي كنفرانس آموزش مهارت‌هاي باليني در پزشكي روان‌تني بعد‌از‌ظهر امروز در آيين افتتاحيه كنفرانس آموزش مهارت‌هاي باليني در پزشكي روان‌تني افزود: اين كنفرانس در راستاي توسعه ديدگاه الگوي زيست رواني و اجتماعي در ايران آغاز شده و از حدود 10 سال پيش دوره‌هاي آموزشي به شكل مستقل و با همكاري دانشكده روان‌شناسي استان اصفهان برگزار شد.
فرزاد گلي خاطر نشان كرد: نخستين مجله زيست‌روان اجتماعي سلامت‌ برتر به شكل فصلنامه تخصصي از سوي موسسه دانش تندرستي چاپ شده است.
وي اظهار داشت: چهار كتاب با عنوان انرژي پزشكي،‌ رهيافت انرژيابي به سلامت و‌ نشان‌شناسي تجربه فرافردي چاپ شده و يازده كتاب هم‌اكنون زير چاپ است.
دبير اجرايي كنفرانس آموزش مهارت باليني در پزشكي روان‌تني با اعلام اينكه از امسال با همكاري دانشگاه فرايبورگ آلمان برنامه آموزشي بيماري‌هاي روان‌تني در اصفهان آغاز به كار كرد و بيان داشت: دانشگاه فرايبورگ آلمان از سه گروه پيشگام در زمينه پزشكي، روان‌تني و الگوي زيست‌روان اجتماعي در جهان است.
وي با بيان اينكه به علت نزديك بودن پروتكل آموزشي و پژوهشي دو مركز با يكديگر تفاهمنامه همكاري بستيم افزود: گروه علمي دانشگاه فرايبورگ آلمان در حال حاضر در قالب طرحي آسيايي به بررسي وضعيت بيماران روان‌تني در اين مناطق مي‌پردازد كه وضعيت علمي ايران را در اين زمينه بيش از چين، وينام و لائوس معرفي كرده است.
گلي افزود: بيش از 50 درصد از افرادي كه به سانترهاي درماني مراجعه مي‌كنند، مشكلات روان‌تني دارند، اما تنها كمتر از دو درصد از اين بيماران تشخيص داده شده و همين افراد خدمات اوليه دريافت مي‌كنند و كمتر از يك‌درصد به درمان‌هاي تخصصي نياز دارند.
وي با بيان اينكه بيماران روان‌تني معمولا علايم فيزيكي دارند، اما پس از مراجعه تشخيص داده نمي‌شوند و بيان داشت:‌ اكثر پزشكان در بخش درمان بيماران روان‌تني آموزش تخصصي ندارند.
گلي با اظهار اينكه بيماران روان‌تني بايد در ابتدا به پزشك خانواده مراجعه كنند و سپس به متخصص و فوق تخصص ارجاع داده شوند گفت: اغلب بيماران روان‌تني بدون دريافت مراقبت‌هاي سطح اوليه، ثانويه و ثالثه به درمان فيزيكي خود روي مي‌آورند.
دبير اجرايي كنفرانس آموزش مهارت‌هاي باليني در پزشكي روان تني، ‌پزشكان عمومي را مناسب‌ترين افراد براي درمان بيماران روان‌تني دانست و اظهار داشت: 30 نفر از پزشكان استان اصفهان به منظور آموزش بيماران روان‌تني در اين دوره شركت كردند و اين دوره به مدت پنج سال طول مي‌كشد.
انتهاي پيام/ش30

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن