تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813101645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( در شهر )
مديركل تعزيرات حكومتي استان خبرداد؛ وصول درآمد 12 ميلياردي دولت از قاچاق سوخت در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: طي 10 ماهه نخست سال جاري 12 ميليارد و 460 ميليون ريال درآمد حاصل از قاچاق سوخت از سوي تعزيرات حكومتي خراسان جنوبي به خزانه دولت واريز شده است.
حجة الاسلام و المسلمين دهقاني مديركل تعزيرات حكومتي خراسان جنوبي با بيان اين مطلب گفت: طي اين مدت جمع پرونده هاي وارده به اين اداره سه هزار و 513 مورد بوده است كه از اين تعداد سه هزار و 436 پرونده مختومه شده است.
وي افزود: از تعداد پرونده هاي وارده سه هزار و يك مورد مربوط به قاچاق انواع سوخت بوده كه از اين تعداد دو هزار و 921 مورد مختومه و يك ميليون و 100 هزار ليتر انواع سوخت قاچاق نيز كشف شده است.
وي جمع كل پرونده هاي وارده در خصوص قاچاق كالا و ارز را 388 پرونده عنوان كرد و افزود: از اين تعداد 391 مورد به ارزش ريالي 700 ميليون ريال مختومه شده است.
دهقاني از ورود 124 پرونده تخلف بهداشتي طي 10 ماهه گذشته خبرداد و افزود: از اين تعداد 118 مورد به ارزش 35 ميليون ريال مختومه شده است.وي از كسب مقام اول در خصوص كشفيات سوخت و وصولي جريمه هاي حاصل از آن در بين استانهاي درجه سه خبرداد و اظهارداشت: طي 10 ماهه گذشته پنج جايگاه سوخت در خراسان جنوبي به علت كم فروشي 130 ميليون تومان جريمه شدند.
وي افزود: با توجه به اينكه در سطح استان شركتهاي گازرساني در حال انجام فعاليت مي باشند، تاكنون چهار پرونده تخلف در اين خصوص به ما ارجاع داده شده است كه در حال بررسي است.همچنين چند مورد گزارش تخلف از شركتهاي تعاوني در سطح استان به اين اداره كل رسيده كه در حال بررسي و انجام تحقيقات هستيم.

ايجاد 42 شهرك و ناحيه صنعتي در خراسان رضوي پس از انقلاب

خراسان امروز: مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي گفت: هم اكنون يك هزار و 404 واحد توليدي در سطح شهركهاي صنعتي استان استقرار يافته و 78 هزار و 656 نفر در اين واحدها مشغول به فعاليت هستند.علي سليماني از طراحي و اجراي 7 شهرك و ناحيه صنعتي در مناطق محروم استان طي سالهاي پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي خبر داد و هدف از اين اقدام را تجميع و تمركز صنايع در شهركهاي صنعتي به منظور حفاظت از محيط زيست، پيشگيري از آلودگي هوا و رواني ترافيك در محدوده شهرها عنوان كرد.وي تصريح كرد: شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي از سال 1364 فعاليت خود را آغاز نموده و طي 23 سال گذشته تاكنون موفق به ايجاد 42 شهرك و ناحيه صنعتي در سطح استان شده است.وي با بيان اينكه شهرك صنعتي چناران بزرگترين شهرك صنعتي احداث شده استان پس از انقلاب است، افزود: اين شهرك با هزار و 67 هكتار مساحت، تاكنون 8 هزار و 534 فرصت شغلي ايجاد كرده است كه از اين لحاظ نيز در ميان ساير شهركهاي صنعتي استان رتبه اول را دارا مي باشد.سليماني گفت: شهرك صنعتي توس مشهد با 6 هزار و 946 ميليارد ريال جذب سرمايه، در ميان شهركهاي صنعتي استان به لحاظ ميزان سرمايه گذاري رتبه اول را داراست و همچنين با 590 واحد، بيشترين تعداد واحد بهره بردار در ميان شهركهاي صنعتي استان را نيز دارا مي باشد.

از سوي سازمان بسيج سازندگي سپاه امام رضا(ع) صورت گرفت؛ ايجاد اشتغال براي 12 هزار نفر در خراسان رضوي

خراسان امروز: از زمان تشكيل بسيج سازندگي تاكنون 10 هزار و 249 نفر به صورت موقت و حدود يك هزار و 500 نفر به صورت دائم توسط اين سازمان در خراسان رضوي مشغول به كار شدند.رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: اين سازمان در سال79 به دستور مقام معظم رهبري و با هدف سازندگي كشور با استفاده از توان جوانان، خدمات رساني به روستاها و نقاط محروم كشور و شناسايي زمينه هاي اشتغال و ايجاد آن تشكيل شده است.سرهنگ علي آل سيدان در مورد ويژگيهاي طرحهاي بسيج سازندگي گفت: اين طرحها كوتاه مدت و زودبازده بوده و به دليل عام المنفعه بودن، فراگير و گسترده است.وي با اشاره به تنوع فعاليت بسيج سازندگي گفت: يكي از مهمترين عرصه ها، بخش كشاورزي و آبخيزداري است كه در چند سال اخير، 258 پروژه شامل احداث استخر كشاورزي، گابيون بندي، كانال آبرساني، باغباني و بذركاري و بسياري فعاليتهاي ديگر در روستاهاي خراسان رضوي اجرا شده است.وي بهسازي و نوسازي مدارس با مشاركت دانش آموزان بسيجي در تابستان هر سال و در قالب طرح هجرت را از فعاليتهاي بسيج سازندگي در خراسان رضوي برشمرد و افزود: تاكنون در 2 هزار و 300 فضاي آموزشي با به كارگيري 23 هزار و 453 نفر دانش آموز به ميزان 500 هزار نفر روزكار انجام شده است.وي در توضيح فعاليتهاي عمران و آباداني روستايي گفت: در طول 9 سال اخير به ويژه دوره 3 ساله دولت نهم، 332 باب ساختمان به حجم 24 هزار و 614 مترمربع شامل خانه بهداشت، خانه مددجوي كميته امداد، خانه عالم، پانسيون پزشك و مركز بهداشت احداث و 303 پروژه با حجم 40 هزار و 186 متر طول به منظور انتقال آب و آبرساني در روستاهاي خراسان رضوي اجرا شده است.آل سيدان تخصيص 4 ميليارد و 102 ميليون تومان به منظور تهيه جهيزيه، وام قرض الحسنه، وام بلاعوض، ارائه خدمات پزشكي، جشن ازدواج و تقويت ورزش همگاني براي نيازمندان را از ديگر اقدامهاي اين سازمان عنوان كرد.

در گفتگو با قدس مطرح شد ؛ نبود پل، ارتباط اهالي «رمضان قلعه» درگز را قطع كرده است

درگز- خبرنگار قدس: نبود پل ارتباطي، يكي از مشكلات اساسي اهالي روستاي رمضان قلعه از توابع بخش مركزي درگز است.
يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستاي رمضان قلعه با اعلام اين مطلب افزود: عبور سيلاب و رودخانه در فاصله 500 متري جنوب روستا به طور مكرر، ارتباط اهالي را با ساير نقاط گاه تا يك هفته قطع مي كند و مردم با طي حدود پنج كيلومتر راه نامناسب از طريق شهر نوخندان با درگز ارتباط مي يابند.
سهراب يزدانپور افزود: اين روستا داراي حدود 400 نفر جمعيت است كه طي سالهاي گذشته 2 تن از اهالي روستا طعمه سيل شده اند و تاكنون جنازه آنان پيدا نشده است.
همچنين تعدادي از زنان و كودكان نيز دچار سيل زدگي شدند كه با كمك مردم بعد از حدود يك كيلومتر ازسيل گرفته شدند.
اسماعيل شيخي، ديگر عضو شوراي اسلامي اين روستا نيز افزود: مزارع اين روستا بهترين محل براي كشاورزي است و دامداران عشاير نيز براي دسترسي به مراتع زرين كوه، بايستي از مسير اين روستا عبور نمايند كه در اين راستا گاهي دچار مشكل اساسي مي شوند.
وي افزود: مردم اين روستا خواهان احداث پل يا آبنما در اين مسير هستند كه اميد است مسؤولان به خواسته مردم محروم اين روستا پاسخ مثبتي دهند.

جابه جايي2 /2 ميليون تن كالا در خراسان شمالي طي 10ماه

بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي از جابه جايي 2 ميليون و 200 هزار تن كالا در 10 ماهه اول سال جاري در اين استان خبرداد.
شهركي ثانوي با اعلام اين مطلب گفت: از اين ميزان بار جابه جا شده، 465 هزار و 959 تن مربوط به حمل كود اوره، 660 هزار و 854 تن مربوط به حمل سيمان از استان بوده است.وي در ادامه به مهمترين اقدامات اين سازمان در راستاي حمل و نقل كالا اشاره كرد و اظهار داشت: كنترلهاي دروازه اي و كنترل بارنامه هاي صادره توسط شركتها و بررسي نرخ كالا از جمله آنها مي باشد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي: احيا و مرمت 800 كيلومتر از قنوات خراسان رضوي

خراسان امروز: سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي طي 3 سال اخير اقدام به اصلاح و جايگزيني پنج هزار هكتار از باغات اين استان نموده است.
محمد اسماعيل نيا رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با بيان اين مطلب گفت: طي اين مدت 290 هكتار مزارع الگويي نيز احداث شده است.
وي افزود: در اين مدت آفات و بيماري هاي زراعي و باغي 3 ميليون و 200 هزار هكتار و آفات عمومي و علف هاي هرز 1 ميليون و 200 هزار هكتار كنترل و نابود شده است.
وي تصريح كرد: اين سازمان در زمينه توليد و فعاليتهاي مربوط به امور دام نيز اقدامات مؤثري انجام داده است كه از اين ميان مي توان به ساماندهي دامداري ها در سطح 100 روستاي استان، خريد 760 هزار رأس دام مازاد مناطق خشكسالي، صدور 2 هزار و 400 فقره پروانه دامداري و مرغداري جديد اشاره كرد.
اسماعيل نيا ادامه داد: همچنين در اين مدت 540 هزار قطعه جوجه يك روزه، 3 هزار و 200 ملكه زنبور عسل، يك ميليون و 100 هزار تن كنسانتره يارانه اي توليد و توزيع شده است.اسماعيل نيا به احداث 2 هزار و 400 كيلومتر كانال هاي آبياري در راستاي مديريت آب و خاك و امور فني و مهندسي اشاره كرد وافزود: در همين راستا كانال هاي آبياري 7 هزار هكتار از اراضي كشاورزي تجهيز و نوسازي و 800 كيلومتر قنات احيا و مرمت شده است.
وي گفت: توسعه 17 هزار هكتار سيستم هاي آبياري تحت فشار، تسطيح و يكپارچه سازي 2 هزار و 100 هكتار زمين هاي كشاورزي و تأسيس 2 شركت سهامي - زراعي از ديگر اقدامات انجام شده طي اين مدت است.

افزايش 30 درصدي توليدات ايران خودرو خراسان

خراسان امروز: مديرعامل شركت ايران خودرو خراسان با اشاره به توليد 72 هزار دستگاه خودرو در 9 ماه سال 87 و افزايش 30 درصدي توليد نسبت به سال گذشته افزود: با گسترش فعاليت شركت ايران خودرو خراسان به ويژه در سه سال اخير صنعت قطعه سازي در استان خراسان رشد گسترده اي داشته است.
سيدمهدي سيادت با اعلام اينكه خراسان با توليد سالانه 100 هزار خودرو 10 درصد توليد داخلي خودرو كشور را داراست، اظهار داشت: اشتغال مستقيم بيش از چهارهزار نفر و ايجاد شهرك صنعتي در مجاورت كارخانه و يك خوشه صنعتي در ايران خودرو خراسان نقش مهمي در توسعه يافتگي اين استان دارد.
وي در خصوص بهره گيري از وامهاي زودبازده در توسعه اين شركت، افزود: فعاليت رسمي خط توليد خودرو ويتارا در مهرماه 86 با بهره گيري از وامهاي زودبازده تكميل و به بهره برداري رسيد و تاكنون پنج هزار دستگاه خودرو ويتارا در اين خط توليد و به بازار عرضه شده است.وي با اشاره به بهره برداري از پيشرفته ترين خط رنگ بدنه خودرو خاورميانه در اين شركت تصريح كرد: با بهره برداري از اين خط ظرفيت توليد بدنه هاي رنگ شده به 25 دستگاه در ساعت با قابليت رنگ آميزي بدنه انواع خودروهاي سواري رسيده است.

هشدار دامپزشكي به برگزاركنندگان مراسم عزاداري دهه آخر صفر؛ ذبح دام در معابر ممنوع است

واحد نظارت بر بهداشت عمومي شبكه دامپزشكي مشهد اعلام كرد، به مناسبت ايام سوگواري دهه آخر صفر و برگزاري مراسم عزاداري همشهريان عزيز و به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومي عزاداران و نيز جلوگيري از انتقال بيماريهاي مهلك و مشترك بين انسان و دام، شايسته است از ذبح دام در معابر عمومي بويژه اطراف حرم مطهر با هر عنواني اكيداً خودداري كنند، دامپزشكي طي جلسات متعدد با مسؤولان هيأتهاي مذهبي، تكايا و مساجد خطرات انتقال بيماري از طريق دام به انسان را يادآور شده و تمامي كشتارگاه هاي صنعتي از كشتار دام استقبال كرده و در هر زمان واحد نظارت بر بهداشت عمومي مستقر در دامپزشكي آماده پاسخگويي مي باشد.

رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي: سهميه شير عاملان متخلف قطع مي شود

خراسان امروز: رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي از قطع سهميه شير عاملان متخلف به طور دائم خبرداد.
علي صفر زاده در جلسه كميته توزيع شيرخانوار استان گفت: طبق مصوبه اين كميته به واحدهاي صنفي موزع شير در صورت تخلف در مرحله اول همزمان با صدور رأي تذكر كتبي داده مي شود و در صورت تكرار تخلف، در مرحله دوم با صدور رأي هيأت رسيدگي به تخلفات صنفي سهميه شير واحد صنفي براي هميشه قطع خواهد شد.
وي افزود: سهميه شير واحدهاي صنفي كه هم اكنون در مرحله نصب پرده قرار دارند نيز قطع مي شود.
صفرزاده تأكيد كرد: با تصويب اين كميته هيأتهاي ويژه اي براي رسيدگي به تخلفات توزيع شير در دبيرخانه هيأت رسيدگي به تخلفات صنفي ايجاد خواهد شد تا از اين پس به پرونده تخلفات شير به صورت خارج از نوبت رسيدگي شود.

در راستاي تدوين برنامه پنجم توسعه ؛ رويكرد صنعتي بر شبكه تعاون روستايي خراسان شمالي حاكم مي شود

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير سازمان تعاون روستايي خراسان شمالي، با اشاره به تدوين برنامه پنجم توسعه سازمان تعاون روستايي گفت: رويكرد صنعتي و توسعه صنايع تبديلي و تكميلي در بخش كشاورزي استان از جمله شاخصهاي شبكه تعاون روستايي خراسان شمالي است.
محمدحسين الهياري تصريح كرد: ايجاد طرحهاي پايدار و اقتصادي در شركتهاي تعاون روستايي به منظور جلوگيري از آسيبها و نوسانات درآمدي و اقتصادي از جمله اهداف اين شبكه است.وي با تأكيد بر تصميم سازمان تعاون روستايي خراسان شمالي براي ورود به احداث صنايع تبديلي و تكميلي استان عنوان كرد: به تناسب اولويتها، احداث برخي از اين طرحها با افق پنج ساله و برخي نيز با افق 25 ساله برنامه ريزي خواهد شد.الهياري با اشاره به عملكرد قابل قبول تعاوني تخصصي دامداران، گاوداران و مرغداران استان در زمينه توزيع نهاده و ارائه خدمات فني به توليد كنندگان افزود: بزودي تعاوني تخصصي گوجه كاران استان نيز به بهره برداري مي رسد.

يك شعبه و يك باجه جديد بانك اقتصاد نوين در مشهد گشايش يافت

خراسان امروز: ششمين شعبه و دومين باجه بانك اقتصاد نوين در مشهد گشايش يافت و تعداد شعب اين بانك به 209 شعبه رسيد.قائم مقام هيأت مديره اين بانك خدمت به مردم را تنها هدف بانك اقتصاد نوين اعلام كرد و گفت: مشهد با وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ع) همواره به عنوان قطب فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مطرح بوده و بيشترين شعب بانك اقتصاد نوين بعد از تهران در اين شهر داير شده است.ثابت از گشايش يك شعبه ديگر تا پايان سال جاري در مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر اين بانك با نصب و راه اندازي 80 دستگاه خودپرداز در خارج شعب بيشترين تعداد دستگاه ها در بين همه بانكها را از آن خود كرده است.

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن