تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول محلي از مشكلات در توسعه كتابخانه هاي روستايي خراسان شمالي خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول محلي از مشكلات در توسعه كتابخانه هاي روستايي خراسان شمالي خبر داد
مدير كل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي اعلام كرد: عدم ارايه زمين و مكان مناسب ،مصوبه استاني دولت در خصوص ايجاد و توسعه كتابخانه هاي روستايي در اين استان را با مشكل مواجه كرده است.


"سيدعبدالله ارجائي" روز پنجشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: در دومين سفر استاني دولت ايجاد 15 كتابخانه عمومي شهري و 30 كتابخانه روستايي در اين استان در سال جاري مصوب شده بود.
وي از فرمانداران، دهياران و بخشداران استان خواست تا مكان هاي مناسبي را براي ايجاد كتابخانه عمومي در مناطق خود در اختيار اين مديريت قرار دهند.
او اظهار داشت: در صورتي كه مكان مناسبي به وسعت 120 متر در اختيار اين مديريت قرار گيرد نسبت به راه اندازي كتابخانه عمومي و تجهيز آن به كليه تجهيزات و لوازم مورد نياز اقدام مي شود.
وي گفت: در دهه فجر امسال در چهار روستاي استان كتابخانه عمومي داير شد و مسوولان سه روستا در شيروان، دو روستا در اسفراين و يك روستا در جاجرم نيز براي واگذاري مكان مناسب براي كتابخانه اعلام آمادگي كرده اند.
وي از مسوولان شهرستان بجنورد و فاروج نيز خواست تا از اين فرصت براي ايجاد كتابخانه هاي عمومي در روستاها استفاده كنند.
اين مسوول با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب به عنوان "دهه پيشرفت همراه با عدالت" گفت: بايد در اين دهه نواحي محروم روستايي رنگ توسعه ديده و از خدمات مناسب فرهنگي بهره مند شوند.
وي اظهار داشت: 48 روستاي واجد شرايط و مستعد در اين استان شناسايي شده است كه از آن ميان 30 روستا براي ايجاد كتابخانه اعلام آمادگي كرده اند.
او گفت: با هدف ترويج كتاب و كتابخانه، گسترش فرهنگ مطالعه و عدالت اجتماعي روستاهاي پرجمعيت اين استان در برنامه هستند.
وي افزود: تا پايان سال جاري دهياران و بخشداران مي توانند از اين فرصت استفاده كنند و با در اختيار گذاشتن فضاي مناسب براي راه اندازي كتابخانه روستاهاي زير پوشش مديريت خود را داراي كتابخانه عمومي كنند.
ارجائي با اشاره به اهميت كتاب و كتابخواني اظهار داشت: رويكرد انقلاب اسلامي ما فرهنگي بود و كتابخانه هاي روستايي مي توانند به عنوان زيربناي فرهنگي مطرح باشند.
وي گفت: جوانان روستايي نبايد به دلايل مختلفي از امكانات و خدمات بي بهره شوند چرا كه جوانان روستايي در المپيادهاي علمي و در رقابتهاي علمي و آموزشي با وجود همه مشكلات و كمبودها، خوش مي درخشند.
وي افزود: از سال آينده فعاليت اين مديريت بيشتر نرم افزاري و كيفيت بخشي به مراكز كتابخانه اي خواهد بود كه تجهيز كتابخانه ها به آي تي و اينترنت از جمله برنامه هاي مهم اين مديريت است.
ارجايي در خصوص خدمات كتابخانه اي به عشاير خراسان شمالي نيز گفت: به علت كمبود نيروي انساني و نبود فضاي فيزيكي مورد نياز براي راه اندازي كتابخانه سيار، قشر عشاير از خدمات كتابخانه اي بي بهره مانده اند.
وي افزود: در صورتي كه دستگاه هاي مربوط اتوبوس هايي را در اختيار اين مديريت قرار دهند، براي راه اندازي كتابخانه سيار و ارايه خدمات فرهنگي به عشاير استان اقدام مي شود.
اكنون در استان 811 هزار نفري خراسان شمالي 21 كتابخانه عمومي فعاليت دارند.
ك/3 7184/626/659 شماره 036 ساعت 09:01 تمام

پنجشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن