تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805393264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دست رد سيدحسن نصرالله بر سينه وليد جنبلاط


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: دست رد سيدحسن نصرالله بر سينه وليد جنبلاط
به گفته منابع حزب الله، جنبلاط به دليل تغيير موضع خود در برابر اوضاع سوريه ديگر در گروه 8 مارس قرار ندارد چراكه به ديدگاههاي جريان 14 مارس در رابطه با اوضاع سوريه نزديك شده است.
منابع نزديك به حزب الله لبنان با اشاره به مواضع منفي "وليد جنبلاط" رييس حزب سوسياليست ترقي خواه دروزي لبنان در قبال اوضاع سوريه گفتند: سيد "حسن نصرالله" درخواست جنبلاط براي ديدار با وي را رد كرده است.

به گزارش ايرنا، وليد جنبلاط معرف به وليد بيك فرزند كمال جنبلاط بنيانگذار حزب سوسيالست ترقي خواه دروزي لبنان به خاطر شم سياسي قوي او و حفظ مصالح اقليت دروزي ها بيش از ساير سياستمداران لبناني به تغيير مواضع سياسي شهرت دارد.

** جنبلاط و حزب الله از آغاز تا پايان

جنبلاط كه پس از ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان و هم پيماني با سعد حريري فرزند رفيق حريري و نخست وزير سابق لبنان تندترين مواضع را عليه ايران، سوريه و حزب الله اتخاذ مي كرد، از حدود دو سال پيش به تدريج پيمان خود را با حريري گسست و با ميانجي گري دبيركل حزب الله به سوريه سفر رفت و پس از عذرخواهي از بشار اسد به خاطر سخنان تندي كه عليه وي ايراد كرده بود، رابطه اش را بهبود بخشيد.

جنبلاط در گام دوم طي اقدامي كم سابقه در سفارت جمهوري اسلامي ايران حضور يافت و با سفير جديد ايران ديدار و از مواضع گذشته ابراز ندامت كرد.

وي سومين و مهم ترين گام را نيز برداشت و ضمن هم پيماني با حزب الله به سقوط سعد حريري رفيق ديرينه خود كمك كرد و دقيقا در زماني كه راي دو جريان 14مارس و 8 مارس با هم برابري مي‌كرد، با حمايت از 8 مارس باعث روي كار آمدن حبيب ميقاتي (نخست وزير فعلي لبنان ) شد اما جنبلاط ماه پيش و پس از ديدار با معاون وزير خارجه آمريكا شديدتر از گذشته تغيير موضع داد.

وي با نظر سيدحسن نصرالله در مورد توطئه چيني غرب در حوادث سوريه مخالفت كرده و از سيد نصرالله خواست كه اسد را به اصلاحات توصيه كند.

** نااميدي حزب الله

در همين راستا روزنامه لبناني الجمهوريه به نقل از منابع نزديك به حزب الله پيرامون روابط ميان حزب الله و وليد جنبلاط نوشت: حزب الله اميدي به اعتماد سازي مجدد با وليدجبنلاط ندارد لذا روابط بين آنها به پايين تر سطح خود رسيده و تنها به ديدارهاي "غازي عريضي" وزير حمل نقل و "وائل ابوفاعور" وزير اموراجتماعي (از وزراي جنبلاط) با برخي مقامات حزب الله محدود شده است.

اين روزنامه فاش كرد: وليد جنبلاط چندين بار درصدد ديدار ديدار و گفتگو با دبيركل حزب الله بوده ولي سيدحسن نصرالله با توجه به مواضع متغير وي درقبال اوضاع سوريه، از ديدار با وي خودداري كرده است.

الجمهوريه با اشاره به اينكه سطح روابط حزب الله با جنبلاط به صفر رسيده است، نوشت: حزب الله رغبتي به ايجاد درگيري هاي علني با وليد جنبلاط نداشته و به داشتن روابط سرد با وي دراين برهه از زمان، اكتفا مي كند.

** دريافت 150 ميليون دلار از قطر

منابع حزب الله تأكيد كردند: وليد جنبلاط دو هفته پيش با هدف گشودن جبهه جنگ عليه نظام سوريه، مبلغ هنگفتي به مقدار 150 ميليون دلار از كشور قطر دريافت كرده و اين امر خشم و غضب حزب الله را برانگيخته و در نتيجه به سردي روابط با وليد جنبلاط منتهي شده است.

به گفته منابع حزب الله، جنبلاط به دليل تغيير موضع خود در برابر اوضاع سوريه ديگر در گروه 8 مارس قرار ندارد چراكه به ديدگاههاي جريان 14 مارس در رابطه با اوضاع سوريه نزديك شده است.

الجمهوريه به نقل از منابع نزديك به دمشق هم نوشت: دمشق در روابط ميان حزب الله و جنبلاط دخالت نخواهد كرد و اين مسئله را با توجه به ارزيابي حزب الله از منافع ملي كشور و حمايت مقاومت به خود حزب الله واگذار كرده است.

به گفته آنها، دمشق راه ارتباطي خود را با وليد جنبلاط به طول كامل بسته و گفته است كه "بشار اسد" رييس جمهور سوريه از وي استقبال نخواهد كرد.

منابع نزديك به جريان 14 مارس هم با اشاره به اينكه جنبلاط موضع خود را در تأييد حركتهاي كشورهاي عربي به وضوح اعلام كرده، تاكيد كردند: جايگاه جنبلاط در بازي سياسي مهم نيست بلكه مهم اين است كه مواضع و گزينه هاي وي در رابطه با اوضاع سوريه، با بسياري از گزينه ها و مواضع گروه 14 مارس همخواني دارد.

** افشاگري هاي قنديل

از سوي ديگر ناصر قنديل نماينده سابق مجلس لبنان خواستار تحقيق در خصوص حساب هاي مالي "وليد جنبلاط" رييس حزب سوسياليست ترقي خواه لبنان شد و گفت: بايد مشخص شود كه جنبلاط در طي 30 سال فعاليت سياسي خود چه مقدار پول كثيف جمع آوري كرده است.

وي با اشاره به نقش جنبلاط در جريان جنگ چاد و فروش مزدوران به "معمر قذافي" گفت: اين رهبر دروزي لبناني با رفت و آمد به كشورهاي مختلف و با همكاري رژيم صهيونيستي سعي در تاسيس يك كشور مستقل دروزي دارد.

اين كارشناس مسايل سياسي ادامه داد: جنبلاط اميد دارد كه با ادامه بحران در سوريه، اين كشور فروبپاشد و به چند كشور كوچك تر تقسيم شود، سپس او و همفكرانش بتوانند با تاسيس كشور كوچكي كه "جبل لبنان"، "حاصبيا" و "سويداء" را از لبنان و از سوي ديگر با همكاري رژيم صهيونيستي دروزي هاي "جولان" و "الجليل" را نيز در بر مي گيرد، به آرزوي خود دست يابند.

قنديل با فراخواندن جنبلاط به كناره گيري زودرس از سياست خطاب به او گفت: فكر تاسيس كشور دروزي يك فكر شيطاني و كشنده است و او براي چند نسل بعد از خود نيز اموال جمع كرده و بهتر است كه از سياست به كنار برود.

در همين راستا، قنديل از طرحي مشترك ميان فيلتمان، سعد حريري، جنبلاط و "سمير جعجع" رييس حزب مسيحي نيروهاي لبناني پرده برداشت كه بر اساس آن با سرمايه هاي عربستان و قطر، همزمان با بحران سوريه، اين افراد سعي دارند كه تسلط خود را بر شمال و منطقه جبل لبنان افزايش دهند.
نظر شما:
------------

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن