تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815044237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد نفت عربستان تا دو برابر ظرفيت افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: توليد نفت عربستان تا دو برابر ظرفيت افزايش مي يابد
وزير نفت اين كشور:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: عربستان سعودي بزرگترين صادر كنننده نفت جهان، اعلام كرد: با راه اندازي پروژه عظيم خوريس، ظرفيت مازاد توليد خود را تا اواسط امسال به 4 ميليون و 500 هزار بشكه در روز افزايش خواهد داد و اين در حالي است كه اين كشور در حال كاهش توليد خود بر اساس سهميه تعيين شده توسط سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران به نقل از بلومبرگ، "علي النعيمي" ديروز در كنفرانس موسسه تحقيقات انرژي كمبريج در هاستون گفت: پروژه خوريس روزانه يك ميليون و 200 هزار بشكه به ظرفيت توليد عربستان خواهد افزود كه اين ميزان بيش از توليد كشورهاي عضو اوپك مانند قطر و اكوادر است. ظرفيت هدف در اين پروژه يك ميليون و پانصد هزار تا دو ميليون بشكه در روز است.

وي افزود: قدرتمندترين ابزاري كه ما براي دستيابي به يك بازار متعادل در اختيار داريم، حفظ ظرفيت مازاد توليد است. چنين ظرفيت هايي به مواجهه با تغييرات بازار كمك مي نمايند.

"امين الناصر" معاون ارشد بخش توليد و اكتشاف آرامكو سال پيش گفت: خوريس با ذخاير نفتي به ميزان 27 ميليارد بشكه، توليد خود را از دهه 1960 آغاز كرده و آرامكو از اوايل دهه 1990 توليد آن را به حالت تعليق در آورده است. اين ميدان نفتي به عنوان يكي از اقمار ميدان نفتي قوار، بزرگترين ميدان نفتي جهان، است.

النعيمي ه در دهلي نو اعلام كرد: توليد نفت عربستان سعودي طي ماه گذشته 8 ميليون بشكه در روز بوده است. بر اساس اطلاعات خبرگزاري بلومبرگ، اين كشور در ماه ژانويه، 8 ميليون و 25 هزار بشكه نفت توليد كرده است كه اين رقم، 16 درصد كاهش نسبت به ماه ژولاي گذشته، كه قيمت نفت به بالاترين حد خود رسيده بود، نشان مي دهد.

انتظار مي رود عربستان سعودي و ديگر اعضاي اوپك به منظور متوقف ساختن سير نزولي قيمت نفت و تشويق سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در ميادين نفتي، تصميم به كاهش عرضه براي چهارمين بار ظرف شش ماه گذشته بگيرند. نشست بعدي وزراي اوپك 15 مارس آينده در وين برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام//

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن