تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814591454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمحمدي : ركن تحقق قانون‌مداري در كشور دستگاه قضايي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پورمحمدي : ركن تحقق قانون‌مداري در كشور دستگاه قضايي است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي توسعه فرهنگ قانون‌مداري را لازمه دستيابي به پيشرفت و عدالت عنوان كرد و اظهار داشت: دستگاه قضايي ركن تحقق قانون‌مداري در كشور است.

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در جمع قضات و كاركنان دستگاه‌هاي قضايي استان قزوين با تبريك ايام خجسته دهه‌فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت: خوشبختانه انقلاب حركتش را با حفظ شعارها و ارزش‌ها ادامه داد و آنچه كه سبب اقتدار، صلابت، توسعه موقعيت و ارتقاي جايگاه انقلاب اسلامي شد، اين بود كه شعارها و ارزش‌هاي انقلاب در اين سه‌دهه علي‌رغم بسياري از مسايل و فشارها كه هر كدام مي‌توانست يك حكومت را زمين‌گير كند كمرنگ نشد.
وي به شعار عدالت‌گرايي كه انقلاب‌هاي دنيا مطرح مي‌كنند اشاره كرد و افزود: معمولاً نقطه آسيب همه حركت‌ها و نهضت‌هاي بزرگ جهاني حفظ اصول و ارزش‌هاست. الآن ارزش‌ها تا حد زيادي در جامعه ما حفظ شده است هر چند كه با مشكلاتي روبرو هستيم اما ارزش‌هايي چون خدمتگزاري، اخلاق و عدالت تعاريفش را در جامعه حفظ كرده و هنوز هم طرفدار دارد.
وي به فضاي ناامني كه از اوايل انقلاب بر فضاي كشور حاكم شده بود اشاره كرد و گفت: حجم زياد مرزهاي كشور و توطئه‌هايي كه عليه انقلاب اسلامي مي‌شد، فضاي امنيتي و قضايي جامعه را تحت تأثير قرار مي‌داد. با توجه به اين‌كه كشور ما در معرض ترانزيت موارد مخدر قرار دارد، 80 تا 90 درصد كشفيات مواد مخدر در ايران انجام مي‌گيرد و بيشترين توليد انبوه مواد مخدر در كشور همسايه انجام مي‌شود و اين براي كشور توليد هزينه و جرم مي‌كند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور، مهاجرت غيرقانوني اتباع كشورهاي همسايه به ايران را از جمله علل توليد جرم در كشور عنوان كرد و گفت: دومين كشور مهاجرپذير دنيا هستيم، ورود غيرقانوني افراد از كشورهاي همسايه باعث برهم ريختن روابط اقتصادي و قرار گرفتن اين افراد در خدمت باندهاي تبهكار و ايجاد شرارت در جامعه مي‌شود و فضاي ناامن و مشكل‌ساز براي دستگاه‌هاي كشور از جمله دستگاه‌هاي قضايي ايجاد مي‌كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي تصريح كرد: در چنين شرايطي حفظ شعارها و ارزش‌ها بسيار مشكل است و علي‌رغم اين‌ها، نظام اسلامي توفيقات زيادي به دست آورد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين‌كه اظهارنظر در مورد عملكرد دستگاه قضايي بايد با در نظر گرفتن تمامي شرايط كشور باشد، اظهار داشت: براي ارزيابي اقدامات دستگاه قضايي بايد عوامل و زمينه‌هايي كه باعث وقوع جرم در جامعه مي‌شود را در نظر گرفت. اقدامات دستگاه قضايي عليرغم معضلاتي چون ترانزيت مواد مخدر، ورود و خروج غيرقانوني اتباع خارجي و نحوه كنترل مرزها اقدام شايسته‌اي بود.
وي با بيان اينكه وجود فضاي انتقاد در جامعه ضروري است گفت: نقطه ضعف‌ها را بايد با در نظر گرفتن مشكلات و تنگناها بررسي كرد و اين از ويژگي‌هاي نگاه واقع‌بينانه است.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود، عدالت را يكي از شاخص‌هاي اصلي تابلوي انقلاب اسلامي دانست و گفت: حذف بحث عدالت از تابلوي انقلاب اسلامي به معني تهي شدن انقلاب اسلامي است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور اظهار داشت: عدالت طيف و محدوده گسترده‌اي از اجتماع، اقتصاد، فرهنگ و سياست را در برمي‌گيرد اما همه اينها به عدالت در داوري و قضايي متكي است.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي تحقق عدالت در امور اجرايي اجتماعي، اقتصادي را منوط به عدالت قضايي بر داوري دانست و گفت: عدالت قضايي ضامن اجراي عدالت در ساير بخش‌هاي جامعه است. ترجمه عملياتي و شاكله اصلي نظام اسلامي، عدالت و دستگاه قضايي است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور رعايت حقوق شهروندي را نماد رشد و مدنيت جوامع عنوان كرد و گفت: براي اينكه نظام اسلامي قدرت هماوردي‌اش را با ساير جوامع و نظام‌ها نشان دهد بايد به تكريم افراد و رعايت حقوق آنها در جامعه توجه كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي گفت: دستگاه قضايي محور تبليغ، انتشار و معرفي انقلاب اسلامي است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين‌كه دهه آينده به فرموده مقام معظم رهبري مدظله‌العالي «عدالت و پيشرفت» است، گفت:‌ ركن اصلي تحقق اين مهم دستگاه قضايي است و براي اين بايد با برنامه و قانون حركت كرد.
وي تصريح كرد: اگر فرهنگ قانون‌مداري و احترام به قانون در جامعه حاكم نشود به پيشرفت دست نخواهيم يافت و لازمه‌اش قانون‌مداري و توسعه فرهنگ قانون‌مداري در كشور است.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي ركن تحقق قانون‌مداري در كشور را دستگاه قضايي عنوان كرد و گفت: ابزار دستگاه قضايي براي تحقق اين معنا سازمان بازرسي كل كشور و ديوان عدالت اداري است.
وي گفت: نقش دستگاه قضايي را در ابعاد داخلي و خارجي در تحقق توسعه و پيشرفت و معرفي انقلاب بسيار مهم است و اين ايجاب مي‌كند كه بيشتر توجه داشته باشيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور بر ضرورت تفكر و تعمق بيشتر در تحقق بهداشت قضايي تأكيد كرد و گفت: سازمان بازرسي كل كشور براي تحقق اين مهم و شناسايي نقاط ضعف‌ها و مشكلات دستگاه قضايي و اجرايي آماده پيگيري و اقدام كارشناسي است و اميدواريم با اين تعامل به سلامت جامعه و پيشگيري و اصلاح كه هدف ارزشمندي است برسيم.
حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي به نحوه تهيه و ارسال گزارش‌هايي كه در سازمان بازرسي كل كشور تهيه مي‌شود اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از رويكردهاي اصلي سازمان بازرسي كل كشور اين است كه گزارشي و نظري كه سازمان بازرسي كل كشور ارائه مي‌كند آخرين حرف و كامل‌ترين نظر كارشناسي در آن زمينه باشد و ما نسبت به اين موضوع حساسيت فوق‌العاده داريم./01/120

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن