تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روساي جمهور ايران و تركمنستان بر مقابله با معضلات جهاني تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روساي جمهور ايران و تركمنستان بر مقابله با معضلات جهاني تاكيد كردند
روساي جمهور ايران و تركمنستان با اشاره به مواضع و جهت گيري هاي مشترك دو كشور در مسايل بين المللي و منطقه اي خواستار گسترش همكاري هاي دو جانبه و چند جانبه براي طراحي و مقابله با معضلات جهاني شدند .


به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ،دكتر محمود احمدي نژاد ظهرامروز(شنبه) پس از نشست خصوصي با همتاي تركمنستاني خود در مذاكرات مشترك با اظهار خرسندي از گسترش روز افزون روابط دو جانبه دو كشور گفت: هيچ مانعي براي گسترش روابط دو كشور وجود ندارد و اين روابط با استحكام و تدبير در بخش هاي گوناگون درحال گسترش است .
رييس جمهوري با بيان اينكه چشم انداز روشن و اميد بخشي در روابط دو كشور وجود دارد ، يادآورشد : ريشه هاي پيوند عميق دو ملت و دو كشور ظرفيت ها و فرصت هاي فراواني را در جهت تامين منافع دو ملت در اختيار ما قرار مي دهد كه استفاده از اين ظرفيت ها به نفع كل منطقه آسياي ميانه و خاورميانه است .
دكتر احمدي نژاد پيشنهاد رييس جمهور تركمنستان مبني بر برگزاري همايش هاي بزرگداشت دانشمندان و مفاخر علمي و ادبي دو كشور را ابتكاري سازنده و مفيد دانست و اظهار داشت : اينگونه اقدامات مي تواند ريشه هاي ارتباط برادرانه دو كشور را عميق تر كرده و همكاري هاي دو كشور را ارتقا دهد .
وي با بيان اينكه ملت ايران تركمنستاني پيشرفته ، آباد و مستقل را به نفع همه منطقه و خود مي داند، تصريح كرد : ملت ايران از پيشرفت تركمنستان خوشحال مي شوند و پيشرفت اين كشور را پيشرفت خود مي دانند همانگونه كه مردم تركمن نيز از پيشرفت ايران خوشحال مي شوند .
رييس جمهوري خواستار حمايت از سرمايه گذاران بازرگانان و مديران دو كشور براي ارتقاي همكاري ها و مناسبات دو جانبه شد و گفت : بايد در تلاش مشترك همت كنيم تا ديدگاه هاي سازنده مسوولين دو كشور عملياتي شود.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر مبارزه با تروريسم جهاني ، قاچاق مواد مخدر و افراط گرايي تصريح كرد: اين معضلات تهديدات مشتركي است كه دو كشور و دو ملت را تهديد مي كند از اين رو براي مقابله با آنان نيازمند همكاري هاي بسيار نزديك و مستمر هستيم و تشكيل كميته دائمي براي طراحي و مقابله با اين خطرات لازم و ضروري به نظر مي رسد .
رييس جمهور تصريح كرد : توافقات و ديدگاه هاي مشترك دو كشور موجب جهش در روابط برادرانه ايران و تركمنستان خواهد شد .
«قربان قلي بردي محمد اف»، رييس جمهور تركمنستان نيز در اين نشست با تبريك سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خواستار تقويت روابط دو جانبه و چند جانبه با جمهوري اسلامي ايران شد و گفت : تركمنستان در خصوص مسايلي مانند ايجاد رفاه ، تامين امنيت جهاني ، مقابله با معضلات بشريت از جمله تروريسم آراء و نظريات مشتركي با ايران دارد و گسترش روابط دو كشور در همه زمينه ها مي تواند براي مقابله با اين معضلات مفيد باشد.
وي تاكيد كرد: باور دارم كه روابط متكي بر آرمان هاي بلند دوستي و برادري دو كشور را هر چه بيشتر تقويت خواهد كرد .
رييس جمهور تركمنستان خواستار گسترش همكاري ها در بخش هاي مختلف اقتصادي از جمله انرژي شد و خاطر نشان كرد: روابط تركمنستان و ايران نه تنها از لحاظ جغرافيايي بلكه از لحاظ ريشه هاي عميق تاريخي داراي اهميت است و تقويت هر چه بيشتر روابط به نفع دو ملت خواهد بود.
وي همچنين خواهان برگزاري همايشي براي بزرگداشت دانشمندان دو كشور شد و گفت : برگزاري مراسم مشترك فرهنگي موجب تقويت روحي و معنوي دو ملت را امكان پذير مي كند.
محمد اف همچنين با اظهار خوشحالي از پرتاب موفقيت آميز اميد به فضا گفت : از صميم قلب و به نيابت از ملت تركمن اين موفقيت را به ملت ايران تبريك مي گويم .
سيام*1862

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن