تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام شيري خبر داد:وجود دو هزار موقوفه و 170 امامزاده در قم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حجت الاسلام شيري خبر داد:وجود دو هزار موقوفه و 170 امامزاده در قم
وجود دو هزار موقوفه و 170 امامزاده در قم
قم - خبرگزاري مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم از وجود دو هزار موقوفه در قم خبر داد و گفت: در اين استان 170 امامزاده داراي شجره نامه وجود دارد كه 25 امامزاده در اطراف حرم حضرت معصومه(س) واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شوزب شيري ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهي يك ميليارد توماني شهرداري قم به اداره اوقاف و امور خيريه قم تصريح كرد: 16 موقوفه در مسير طرح حرم تا جمكران وجود دارد كه حق برخي پرداخت شده و مابقي نيز با تعاملاتي كه داريم پرداخت خواهد شد.

وي با بيان اينكه شهرداري اين مبلغ را بابت زمين و اختلافهاي ملكي بدهكار است، اضافه كرد: هيچ دستگاه دولتي در قم نداريم كه اجاره موقوفات خود را ندهند و البته هستند كساني كه ديركرد در پرداخت اجاره موقوفه دارند.

مديركل اوقاف و امور خيريه قم با تأكيد بر اينكه در استان قم موقوفه خوار نداريم، بيان كرد: تعداد محدودي پرونده وجود دارد كه هنوز موقوفه خواري آنان اثبات نشده و نمي‌توان نام موقوفه خواري بر آن گذاشت.

وي با اشاره به سابقه هزار ساله قم در وقف، گفت: قم حدود دو هزار موقوفه و 14 هزار رقبه دارد و از ميان واقفان تعداد 90 نفر واقف زن و مابقي مرد هستند.

حجت الاسلام شيري بيان داشت: درآمد موقوفات قم در نيمه اول امسال حدود 14 ميليارد و 700 ميليون ريال بود و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال به 30 ميليارد ريال برسد.

وي با بيان اينكه بيشتر موقوفات قم براي برپايي مراسم عزاداري است، اظهار داشت: 15 مورد وقف جديد در سال جاري داشته‌ايم كه بالاي يك ميليارد تومان ارزش دارد و چند موقوفه هم شناسايي شده است.

25 امامزاده در اطراف حرم حضرت معصومه(س) مدفون هستند

مديركل اوقاف و امور خيريه قم با بيان اينكه در قم قديم 95 بقعه و 444 امامزاده وجود داشته، گفت: تنها حدود 25 امامزاده داراي سند و شجره‌نامه در محدوده پيراموني آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) مدفون هستند.

وي با بيان اينكه برخي از علما در گذشته چهارراه بازار تا حرم مطهر را با پاي پياده طي مي‌كردند، اضافه كرد: علت آن اين است كه 700 محدث بزرگوار در بين چهارراه بازار تا حرم مدفون هستند.

حجت الاسلام شيري تعداد امامزادگان استان را 170 امامزاده عنوان كرد و گفت: در سال جاري حدود پنج ميليارد تومان نذورات از اين امامزادگان جمع آوري خواهد شد.

كمك به مساجد

وي با اشاره به وجود 880 مسجد، 297 حسينيه و زينبيه و تكيه و ... در قم تصريح كرد: اوقاف از درآمدهاي خود و استاني به مساجد و حسينيه‌ها كمك مي‌كند و در سال جاري به 69 مسجد و 25 امامزاده از محل اعتبارات اوقاف و به 251 مسجد از محل درآمدهاي استاني كمك شده است.

مديركل اوقاف قم كمك به 56 مسجد به مبلغ پنج ميليارد ريال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم را از ديگر كمكهاي اوقاف به مساجد برشمرد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن