تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزييات چهارمين جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي هنري تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جزييات چهارمين جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي هنري تشريح شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

جزييات چهارمين جشنواره آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي آزاد هنري سراسر كشور(مقدماتي المپياد هنر) كه از 8 تا 10 بهمن ماه در استان گيلان برپا مي‌شود، تشريح شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در نشست خبري كه امروز ـ 26 دي‌ماه ـ در دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برپا شده بود، عيسي كشاورز با تشريح جزييات چهارمين دوره از اين جشنواره گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنار وظايف گسترده خود در حوزه فرهنگ و هنر، يك وزارتخانه آموزشي است كه به لحاظ ساختاري و محتوايي از جايگاه و اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

او با اشاره به جايگاه و اهميت هنرستان‌ها عنوان كرد: قدمت هنرستان‌ها بر كسي پوشيده نيست و فارغ‌التحصيلان هنرهاي زيبا از گذشته تا امروز نشان از اهميت آموزش در برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد.

او تصريح كرد: وجود 70 مركز علمي و كاربردي در حوزه فرهنگ و هنر، بيش از 3 هزار آموزشگاه آزاد هنري و ... نشان از بزرگي دفتر آموزش و فعاليت‌هاي آن دارد.

كشاورز در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اظهار تاسف از اقتصاد نابسامان آموزشگاه‌هاي هنري بيان كرد: متاسفانه وضعيت اقتصادي آموزشگا‌ه‌ها نگران كننده است زيرا پويا نيستند و در جايگاه شايسته و بايسته خود قرار نگرفته‌اند كه اين خود جزو متغيرهاي ديگري در حوزه اقتصادي و اجتماعي است.

او همچنين به پيگيري سواد آموزشگاه‌هاي هنري اشاره كرد و افزود: جاي تاسف دارد كه سواد هنري در جامعه ما چندان رضايت بخش نيست و اگر بتوانيم در برنامه‌هاي آموزشي خود به ارتقاي سواد هنري بپردازيم و شاخص اين سوادآموزي را ارتقا دهيم آن وقت خانواده‌ها نيز براي اين كه فرزندان خود را هر چه بيشتر به سمت رشته‌هاي هنري سوق دهند تلاش مي‌كنند و مصرف كالاهاي هنري نيز افزايش پيدا مي‌كند.

رييس دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد تصريح كرد: زماني كه سواد هنري بهبود يابد سرمايه بيشتري را براي كالاهاي هنري اختصاص مي‌دهيم و براي آنها پول پرداخت مي‌كنيم. از سويي ديگر منزلت هنرمند نيز افزايش پيدا خواهد كرد.

او با برشمردن فعاليت‌هاي حوزه آموزش هنر در دو بخش آموزش‌هاي رسمي و غيررسمي بيان كرد: در دوره‌هاي رسمي هنرستان‌هاي هنرهاي زيبا به علاقمندان كمك مي‌كند تا با گرفتن ديپلم و مدارج علمي بالاتر يك فرصت شايسته را در اختيار بگيرند و اين رشته‌ها را به صورت رسمي و آكادميك دنبال كند.

او گفت: از آنجا كه هنر در ارتقاي كيفيت زندگي ما تاثير دارد، لذا هنرمندانه مي‌توانيم صاحب اين درك و فهم شويم و به ارتقاي كيفيت زندگي خود بپردازيم. آموزشگاه‌هاي آزاد هنري نيز در اين مسير فضايي است كه در آن استعدادها ظهور و بروز پيدا مي‌كند.

او سپس به اهداف اين جشنواره اشاره كرد و افزود: شناسايي ظرفيت‌ها ،‌تشويق‌ها و كشف استعدادهاي برتر هنري از ميان جوانان فعال و آموزشگاه‌هاي پويا را دنبال مي‌كنيم و در كنار آن به ارزيابي فعاليت‌هاي آموزشي مي‌پردازيم و از همه مديراني كه در حوزه آموزشگاه‌هاي هنري فعاليت مي‌كنند تقدير خواهيم كرد.

ايماني همچنين با معرفي دو بخش اصلي و جنبي چهارمين دوره از اين جشنواره تصريح كرد: در بخش اصلي موضوعات آزاد است و در بخش جنبي موضوع حجاب و عفاف انتخاب شده است كه خوشبختانه در هر دو بخش آثار قابل ارائه‌اي به دست ما رسيده است.

او با ارائه آماري از آثار راه يافته به هر كدام از بخش‌ها توضيح داد: 275 آموزشگاه آزاد هنري از سطح كشور در اين دوره شركت كرده‌ا‌ند كه 57 مورد از استان گيلان بود.

همچنين در بخش تجسمي 130 آموزشگاه بالغ بر هزار و 500 اثر فرستادند كه 200 اثر به مرحله رقابتي راه يافت. در بخش نمايش نيز 35 آموزشگاه بالغ بر 35 اثر فرستادند كه هشت كار براي بخش رقابت انتخاب شده است.

دبير كل جشنواره چهارم با ارائه آمار هنرمندان در بخش موسيقي توضيح داد: ‌109 آموزشگاه بالغ بر هزار و 400 اثر ارسال كردند كه متعلق به 230 هنرمند است. در اين ميان هشت گروه براي نوازندگي سازهاي كلاسيك غربي، سه گروه در بخش آواز گروهي، پنج گروه در بخش نواحي، 9 گروه در بخش سنتي، 44 هنرمند در بخش تك نوازي سازهاي ايراني و 29 هنرمند در بخش تك نوازي آثار كلاسيك غربي و دو نفر در بخش آواز پاپ به مرحله نهايي راه يافتند.

او همچنين با توضيح جوايز نفرات برگزيده در هر رشته گفت: نفرات اول دو ميليون ريال ،‌نفرات دوم يك ميليون و 500 هزار ريال و نفرات سوم يك ميليون ريال دريافت خواهند كرد. سهم بودجه استان گيلان نيز براي اين جشنواره 60 ميليون تومان است.

عيسي كشاورز نيز در همين رابطه توضيح داد: ‌تمامي آموزشگاه‌هاي هنري داراي كد شناسايي هستند و در سه سطح طبقه‌بندي شده‌اند و براي هر كدام بر اساس درجه هنري،‌شهريه‌هاي متفاوتي در نظر گرفته شده است اما زماني كه آموزشگاهي در چنين جشنواره‌اي برگزيده شود ارتقاي درجه پيدا مي‌كند و علاوه بر آن معاون امور هنري نيز وعده خريد آثار هنري را مطرح كرده است.

او تصريح كرد: سبد حمايتي ما از حوزه آموزشگا‌ه‌ها علاوه بر جوايز نقدي به خريد آثار هنري، معرفي كارهاي برگزيده براي حضور در هفته‌هاي هنر خارج از كشور ، اجرا و نمايش در استان‌هاي مجاور و رتبه‌بندي صلاحيت هنر آموزان تقسيم بندي مي‌شود.

ايماني در بخش پاياني سخنان خود تاكيد كرد: ما آثار و توليدات آموزشگاه‌هاي هنري خود را براي ايجاد يك رقابت سالم و فضاي مناسب جهت پرورش جوانان و همچنين ارتقاي جايگاه مديريت و كيفيت آموزشگاه‌ها به رقابت مي‌گذاريم و براي ورود بخش‌هاي حرفه‌اي هنرمندان به جشنواره‌هاي فجر و المپياد هنر اين آثار برگزيده اعلام مي‌شود.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن