تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815739160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ سيد محمدخاتمي به تهديدكنندگان دوستان زحمت نكشند،تخريب نتيجه عكس دارد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: پاسخ سيد محمدخاتمي به تهديدكنندگان دوستان زحمت نكشند،تخريب نتيجه عكس دارد
گروه سياسي؛ «تخريب ها همواره نتيجه عكس مي دهد و فقط باعث زحمت دوستان است كه آن را انجام مي دهند.» «سيدمحمد خاتمي» با اين جمله كوتاه به برپاكنندگان غائله احتمال ترورش پاسخ داد. پنجشنبه گذشته روزنامه معروف اصولگرا در سرمقاله اش به خاتمي هشدار داده بود كه از سرنوشت بي نظير بوتو عبرت بگيرد و بازيچه امريكا و اصلاح طلبان تندرو نشود. لحن تند يادداشت اين روزنامه حامي دولت چنان بي سابقه و منحصربه فرد بود كه به تندترين واكنش اصولگرايان براي جلوگيري از به دست گرفتن دوباره قدرت توسط اصلاح طلبان تعبير شد. اما خاتمي ديروز در ديدار با جمعي از دانشجويان دانشكده خبر فعاليت ستادهاي تخريب را بي نتيجه دانست و گفت؛ «در حال حاضر رسانه هاي عمومي و بسياري از محافل و نهادها درصدد تخريب اصلاح طلبان هستند كه البته اين تخريب ها هميشه نتيجه عكس داده است و جز زحمت دوستان باعث لطمه زدن به ارزش ها مي شود، چون دروغ و نسبت هاي ناروا را نمي توان به اسلام و ارزش ها نسبت داد.»خاتمي آنگاه تاكيد كرد اين تخريب ها تنها در يك صورت قابل كنترل است؛ «به نظرم اگر تدبيري باشد، تخريب ها كنترل مي شود و در اين صورت ما شاهد انتخابات پرشور خواهيم بود.» خاتمي پاسخ اش را با يك آرزو مبني بر اينكه «با مسائل با تدبير و انصاف برخورد شود» پايان داد، ولي واكنش حاميانش به ملايمت او نبود. چنان كه مجمع روحانيون مبارز با انتشار بيانيه يي صريح اللهجه خواستار تغيير در اداره كنندگان روزنامه معروف اصولگرايان شد و برخي از ديگر اصلاح طلبان نيز از قوه قضائيه درخواست كردند به اين مساله ورود پيدا كند. راستگرايان اگر چهار سال قبل با معرفي يك كانديداي ناشناخته موفق شدند نظر مردم را به شعارهاي اصلاحي در حوزه اقتصادي و اجتماعي جلب كنند، هم اكنون بعد از يك تجربه مديريتي در دستگاه اجرايي، ميزان توانايي آنها مشخص شده است. بر مبناي اين تحليل ورود چهره هاي مطرح و خوش سابقه اصلاح طلبان مساله يي نيست كه بخشي از اصولگرايان به راحتي از كنار آن بگذرند. از همين رو است كه ستادهاي تخريب اصلاح طلبان فعال مي شود و در كنار تخطئه هاي هميشگي گروه ها و چهره هاي طيف چپ، موضوع احتمال ترور يكي از كانديداهاي اين جريان مطرح مي شود. روزنامه معروف اصولگرا چند روز بعد از هجوم تعدادي از «گروه هاي فشار» به خاتمي در مراسم راهپيمايي 22بهمن، ورود خاتمي به انتخابات را سناريو كشورهاي بيگانه عنوان كرد كه نتيجه آن ترور وي با آمريت امريكا و عامليت اصلاح طلبان خواهد بود. اين روزنامه بعد از واكنش هاي گسترده به انتشار چنين مقاله يي ديروز بر موضع خود پاي فشرد و اصلاح طلبان را متهم كرد كه به خاطر لو رفتن نقشه آنان توسط سرمقاله نويس روزنامه عصباني شده اند .

نويسنده مقاله اين مرتبه مديرمسوول روزنامه بود كه در بخشي از يادداشت اش به صراحت از مجمع روحانيون مبارز نام برد و آنها را متهم كرد كه شايد از طرح چنين موضوعي خيلي هم بدشان نيامده است. او نوشت؛ «كجاي اين هشدار (اشاره به مطلب روز پنجشنبه 24/11/87 با عنوان براي مشاركت يا برهم زدن) ضداخلاقي، تهديدآميز، گستاخانه و چنين و چنان است كه اعصاب مدعيان اصلاحات را به هم ريخته و به جار و جنجال واداشته است؟، تا آنجا كه مجمع روحانيون مبارز عليه روزنامه «بيانيه رسمي»، و بلندبالايي صادر كرده و آسمان و زمين را به هم دوخته است كه وادموكراسيا، وا اخلاق مطبوعاتيا، وا... وا...؟، مگر چه شده است؟، بايد از مدعيان اصلاحات و مخصوصاً از مجمع روحانيون مبارز پرسيد چرا از هشدار روزنامه عصباني شده ايد؟ آيا «امريكا» را تروريست نمي دانيد و به همين علت، از اينكه روزنامه به ساحت مقدس،، عموسام نسبت تروريسم داده است، فرياد وااخلاقا، برآورده ايد؟، يا، از اينكه اين هشدار، نقشه احتمالي امريكا را نقش برآب كرده است، عصباني شده ايد؟

يا خداي نخواسته، از اين رخداد احتمالي چندان هم بدتان نمي آيد،، و... اگر هيچ يك از اين سه علت باعث عصبانيت شما نيست، پس عصبانيت و سر و صداي شما براي چيست؟، خودتان قضاوت كنيد،» مديرمسوول اين روزنامه اصولگرا در مقاله اش با عنوان «شما چرا؟» با بيان اينكه روزنامه بايد به خاطر هشدار به موقع اش تشويق شود، سه دسته را متهم مي كند كه از هشدار آنها «عصباني شده و دست و پاي خود را گم كرده اند.»

او مي افزايد؛ «اول، كانوني كه قصد ترور داشته است و با هشدار كيهان، نقشه خود را نقش برآب مي بيند. دوم، كساني كه زلف خود را با كانون ترور كننده گره زده اند و از اينكه كانون يادشده تروريست معرفي شود، حيثيت سياسي خود را بر باد رفته تلقي مي كنند و سوم، كساني كه به هر علت و انگيزه از شخصيتي كه نسبت به ترور او هشدار داده شده است، دل خوشي ندارند و ترجيح مي دهند احتمال ترور او مطرح نشود تا تروريست ها با خيال راحت نقشه خود - كه آرزوي دسته اخير نيز هست - را به اجرا درآورند.

آيا غير از اين سه گروه كه به آنها اشاره شد، هيچ آدم عاقل، باانصاف... و باوجداني از هشدار روزنامه درباره احتمال ترور فيزيكي يك شخصيت نظام عصباني شده و برمي آشوبد؟ معلوم است كه نه.»

با تداوم پروژه اتهام زني به اصلاح طلبان حامي خاتمي براي ترور وي «سيدمحمد خاتمي» خود در مقام پاسخگويي درآمد و به اعضاي ستاد تخريب پيام داد كه خود را به زحمت نيندازند چون تخريب ها نتيجه عكس دارد.

البته او از اين مساله كه «متاسفانه رسانه يي كه بتوان با اقشار مختلف مردم ارتباط برقرار كرد در اختيار اصلاح طلبان قرار ندارد»، گلايه كرد، ولي در همان حال تاكيد كرد «نمي آييم تا شكست بخوريم.»

به گزارش روابط عمومي دفتر خاتمي، او گفت؛ «تمام رسانه هاي پر تيراژ، تعيين كننده و مهم در اختيار يك سليقه خاص است و وظيفه خود مي داند آن سليقه يي را كه نمي پسندد تخريب كند.»

سيدمحمد خاتمي اقتصاد را نيز مساله مهم ديگري دانست و تاكيد كرد؛ «جامعه مسائل اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و اعتقادات خاص خود را دارد و ما با اين واقعيت ها روبه رو هستيم. در جامعه يي كه آب و نان نباشد، نمي توان از آزادي هاي مدني دم زد.» رئيس جمهور سابق كشورمان با اشاره به اين حديث پيامبر اكرم(ص) كه «اگر نان نباشد نماز و روزه هم نخواهد بود»، گفت؛ «كسي كه شكم گرسنه دارد يا كسي كه زندگي آشفته دارد و اميد به آينده ندارد مجالي ندارد تا درباره آزادي بينديشد. به همين دليل بود كه ما گفتيم توسعه بايد همه جانبه باشد و همه امور بايد با توجه به واقعيت و شرايط تاريخي جامعه باشد و با شرايط تاريخي جامعه به جلو برود.»

خاتمي تاكيد كرد؛«جامعه بايد بداند اگر اصلاح طلبان سركار بيايند از اولويت دار ترين كارها، پرداختن به مسائل عيني جامعه است در عين حال كه بقيه اهداف اصلي را فراموش نخواهد كرد. همان طور كه در دوره اصلاحات موفق ترين بخش هاي ما بخش اقتصادي بود.»

رئيس دولت اصلاحات يادآور شد؛«با اينكه شعار اصلي ما اقتصادي نبود اما متاسفانه به دليل شتاب زدگي اين گونه القا شد كه اصلاحات فقط يك رسالت دارد كه متوجه جنبه هاي سياسي است و ما حتي با رسانه هايي كه در اختيار داشتيم، نتوانستيم به مردم بگوييم در كشور كارهاي بزرگي صورت گرفته است و از «هيچ»، چيزهاي بزرگي ساخته شده است. در زمينه عدالت اجتماعي گام هاي بزرگي برداشته شد و كساني كه خود را سخنگوي اصلاحات مي دانستند، كمتر به خود زحمت اين را دادند كه بگويند چه زحمت هايي براي زندگي مردم كشيده شده است.» خاتمي افزود؛ «در دوره اصلاحات فقط تيراژ روزنامه و كتاب افزايش پيدا نكرد، يكي از دستاوردهاي مهم تربيت خبرنگاران جوان و خوشفكر بود كه متاسفانه امنيت و تضمين براي شغل و كار آنها ايجاد نشد.»

رئيس دولت اصلاحات همچنين با تاكيد بر اينكه «تفكري كه انقلاب كرد و در قانون اساسي منعكس شد و مردم به خاطر آن به صحنه آمدند، تفكر، خط و راه امام(ره) بود»، اظهار داشت؛ «البته از ابتدا نيز كساني بودند كه با اين تفكر و بعد از انقلاب با شيوه ها و روش هايي كه انقلاب مي خواست استقرار پيدا كند، سازگار نبودند.»

سيدمحمد خاتمي هشدار داد؛«يكي از خطراتي كه بوده و اكنون وجود دارد تقابل ميان اين دو تفكر است. البته وجود آنها در عرصه مشكلي ندارد، ولي مهم اين است كه آيا تفكري كه با فكر امام و انقلاب و خواست هاي تاريخي ملت سازگار نيست، مي خواهد متصدي امر شود و خود را محور انقلاب بداند و هر سليقه و فكر مخالفي را ولو اينكه همسو با خواست تاريخي ملت و انديشه هايي باشد كه در انقلاب تجلي پيدا كرد، از رده خارج كند؟» وي ادامه داد؛ « فاصله مان تا رسيدن به اهداف انقلاب زياد است و بايد بدانيم فرصت ها كم ايجاد مي شود و استفاده كردن از اين فرصت ها خيلي مهم است و بدتر از استفاده نكردن از فرصت ها، آن است كه فرصت ها تبديل به تهديد شود.» خاتمي با بيان اين مطلب كه ما صرف نظر از مشكلات پيش و پس از انتخابات كه در ضمن بيان دغدغه هايم اشاره هايي به آنها داشتم، در موقعيت حساسي هستيم، گفت؛ «وقتي به صحنه مي آييم بايد با برنامه ريزي براي پيروزي باشد. براي ما كه پست و مقام نمي خواهيم و فقط آرمان ها، اعتقادات و دلبستگي هايي به اسلام، انقلاب و مردم داريم و تعهدي در مقابل خدا، مردم و خواست تاريخي مردم داريم، اگر به صحنه مي آييم براي خدمت مي آييم و بنابراين نمي آييم تا شكست بخوريم. اگر از همه مراحل گذشتيم و يك اصلاح طلب سر كار آمد، مشكلات بزرگي پيش روي اوست كه هميشه دغدغه خاطر من بوده است.»

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن