تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812923469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رد شايعات درباره افزايش مدت خدمت سربازي/ دايره شمول معافيت ها گسترش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رد شايعات درباره افزايش مدت خدمت سربازي/ دايره شمول معافيت ها گسترش مي يابد
تهران- جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح شايعات درباره افزايش دوره خدمت نظام وظيفه را بي اساس خواند و تاكيد كرد: مدت خدمت سربازي تا پايان سال 1391 هيچ تغييري نكرده است.


سردار "موسي كمالي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا افزود: در شرايط فعلي خدمت دوران سربازي 18 ماه است و اين مدت در سال 1391 هم به قوت خودش باقي مي ماند.

وي خاطرنشان كرد: اگر تصميمي در خصوص مدت خدمت دوران سربازي گرفته شود براي مدت 24 ماه از ابتداي سال 1392 خواهد بود.

** دايره شمول معافيت ها گسترش مي يابد

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه گفت: برابر قانون جديد هم پيش بيني ما اين است كه معافيت ها نه تنها كاهش نيافته بلكه افزايش هم پيدا كرده است.

سردار كمالي گفت: بعضا اين شايعه شنيده مي شود كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با كمبود سرباز روبرو است و يا احتمال جنگي وجود دارد و از اين رو شمار سربازان را زياد مي كنند؛ در حالي كه طبق قانون فعلي كه جديدا هم تصويب شده ، دايره شمول معافيت ها گسترش مي يابد.

اين مقام ستاد كل نيروهاي مسلح يادآور شد: البته افزايش موارد معافيت ها براساس يك روند منطقي و عقلايي صورت گرفته است.

سردار كمالي توضيح داد: اين سوال هميشه وجود داشت كه چرا كسي كه وارد سن 60 سالگي مي شود و يك فرزند ذكور دارد ، فرزند وي معاف شود اما فردي كه 59 سال و 11 ماه سن دارد نتواند از اين معافيت استفاده كند.

وي اضافه كرد: بر اين اساس آمده اند در قانون جديدي اعلام كرده اند كه سن را ملاك قرار ندهيد بلكه "نيازمندي به مراقبت" مورد نظر قرار گيرد و لذا فردي كه ممكن است 40 و يا 50 سال سن داشته و نيازمند به مراقبت باشد، فرزند ذكور وي معاف مي شود.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح درباره قانوني كه در خصوص خدمت نظام وظيفه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است گفت: بر اساس مصوبه مجلس، دوران خدمت سربازي بر اساس قانون مصوب سال 1363 همچنان 24 ماه است ولي نيروهاي مسلح با توجه به تعداد مشمولين اعزامي و نيازي كه دارند مدت خدمت را تعيين مي كنند كه اين مدت در زمان حاضر 18 ماه تعيين شده است.

وي اضافه كرد: بر اساس اين مصوبه، از دوره خدمت نظام وظيفه در مناطق عملياتي و محروم به ترتيب 2 و يك ماه كاسته مي شود.

** مدت خدمت سربازي در حال بررسي

سردار كمالي خاطرنشان كرد: ستادكل نيروهاي مسلح هم اينك در حال بررسي قانون تصويبي از سوي مجلس شوراي اسلامي است تا مدت خدمت سربازي را تعيين كند و لذا موضوع هنوز در حال بررسي بوده و هيچ تصميمي در اين زمينه گرفته نشده است.

وي تاكيد كرد: اگر خدمت دوران سربازي اضافه هم شود 24 ماه نخواهد بود و فقط ممكن است يكي دو ماه اضافه شود كه آن هم فعلا اجرايي نمي شود چون كساني كه در حال حاضر در حال خدمت هستند با توجه به قانون قبلي وارد خدمت شده اند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: ممكن است كساني كه در آينده وارد خدمت نظام وظيفه شوند مدت خدمت آنها بر اساس آن ضابطه اي كه از سوي اين ستاد كل تعيين مي شود تغيير كند و از طرفي ممكن است همان مدت 18 ماه حفظ شود و افراد به مانند شرايط حال دوره خدمت نظام وظيفه را طي كنند.

سردار كمالي بار ديگر تاكيد كرد كه اگر در مورد خدمت سربازي تصميمي گرفته شود در شرايط فعلي لازم الاجرا نخواهد بود بلكه از سال 1392 اجرايي خواهد شد.

سيام**1478**2026

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30766575

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 893]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن