تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815248813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين آيين تجليل از مربيان برتر استان مركزي دري‌نجف‌آبادي: پايبندي به ارزش‌ها و معنويات، ويژگي بارز يك ورزشكار پهلوان ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دومين آيين تجليل از مربيان برتر استان مركزي دري‌نجف‌آبادي: پايبندي به ارزش‌ها و معنويات، ويژگي بارز يك ورزشكار پهلوان ايراني است
خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: وزارت ورزش و جوانان

همايش اخلاق در ورزش و دومين آيين تجليل از مربيان برتر استان مركزي با حضور نماينده ولي‌فقيه در استان و تني چند از مسوولان استاني در اراك برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه مركزي، آيت‌الله قربانعلي دري‌نجف‌آبادي نماينده ولي‌فقيه در استان مركزي در اين مراسم با بيان اينكه ورزش بهترين وسيله براي نجات جوانان از دام فساد و مواد مخدر است، افزود: مربيان و ورزشكاران نقش بسزايي در عزت ميهن اسلامي دارند و در صحنه‌هاي بين‌الملي تاثيرگذارند.

وي تصريح كرد: با توجه به پتانسيل‌هاي بالاي استان مركزي در بخش ورزش، مي بايست در ابعاد معنوي و مدال آوري هم الگوي برتر در سطح كشور باشيم و با توجه به فرا رسيدن سالروز شهادت اميركبير، ورزشكاران مي‌بايست هنر مردانگي را آن مرد بزرگ بياموزند.

وي تصريح كرد: مسوولين ورزش استان بايد با توجه به ظرفيت‌هاي رشته‌هاي مختلف كه داراي اولويت‌هاي مدال آوري در مسابقات كشوري و بين المللي هستند، با برنامه‌ريزي هدف‌دار پيش بروند تا سير موفقيت را طي كنند.

دري‌نجف‌آبادي با تاكيد بر توسعه هرچه بيشتر ورزش بانوان اظهار كرد: انتظاري كه از بانوان مي‌رود اين است كه با يك ايده فاطمي و زينبي به ورزش بپردازند؛ ما بايد در دنيا نشان دهيم كه وابستگي‌مان به اسلام، اهل بيت و قرآن از همه چيز برايمان مهم‌تر است و اين حرف اول را مي‌زند.

دري‌نجف‌آبادي بيان كرد: با توجه به اينكه الگوهاي ما مسلمانان در زندگي و ورزش بزرگاني همچون حضرت علي (ع) و مرحوم تختي هستند، تفاوتي بزرگ در ورزشكاران ومربيان ما بايد با ساير كشورها وجود داشته باشد و و آن پايبندي به ارزش‌ها و معنويات است كه خوشبختانه در اخلاقيات ورزشكاران ما جلودار هستند.

به گزارش ايسنا، سردار غلامعلي ابوحمزه فرمانده سپاه روح‌الله استان مركزي هم در اين مراسم توجه به ورزش را يكي از مسائل مورد توجه در سپاه و بسيج عنوان كرد و افزود: ما به دنبال فرهنگ‌سازي اسلامي در محيط‌ هاي ورزشي هستيم و همه بايد براي رسيدن به اين مهم تلاش كنند.

وي با اشاره به تاثيرات ورزش در دنياي امروز، تصريح كرد: ما مي‌خواهيم از طريق ورزش پيام و هويت انقلاب اسلامي را به گوش جهانيان برسانيم و هدف كلي كه سپاه و بسيج در ورزش دنبال مي‌كنند، اين مسئله است.

ابوحمزه با بيان اينكه پرداختن به مقوله ورزش در تقويت روح و اخلاق ورزشكاران ما اثرات مثبتي دارد، افزود: قهرمانان ما بايد توجه داشته باشند كه در كنار تقويت بعد جسماني خود، جنبه‌هاي روحي، معنوي و فكري خود را هم تقويت كنند چرا كه مطمئنا در غير اين صورت به مشكل خواهند خورد و كم كم به مسائل منفي گرايش پيدا مي‌كنند.

وي با بيان اينكه در دين مبين اسلام هم به صورت جدي به مقوله ورزش تاكيد شده است، اظهار كرد: در طول تاريخ ورزشكاراني همچون پهلوان تختي در ايران اسلامي ظهور يافته‌اند كه از كارنامه درخشاني در اين زمينه برخوردار هستند. تختي هم قهرمان بود و هم پهلوان و قهرماني مقدمه‌اي براي پهلواني وي بود. لذا اگر ورزشكاران ما مي‌خواهند به اين مرتبه برسند، در درجه اول بايد ارتباط خود را با پروردگار قوي و به انجام واجبات خود را ملزم كنند چرا كه انسان هرچه به سمت و سوي گناه و معصيت مي‌رود، از عزت و ارزشش كاسته مي‌شود.

به گزارش ايسنا، خسرو قمري مدير كل ورزش وجوانان استان مركزي در اين مراسم گفت: تمامي موفقيت‌هايي كه در ورزش استان مركزي به‌دست آمده، حاصل تلاش وهمت والاي مربيان استان است.

قمري افزود: اعتقاد ما اين است كه هر ورزشكاري كه به سكوي قهرماني دست پيدا مي‌كند، مطمئنا مربي زحمت‌كشي از اين ورزشكار حمايت كرده و در اين راستا وظيفه خود مي‌دانيم كه در حد توان از مربيان برتر استان تجليل كنيم.

مديركل ورزش و جوانان استان مركزي توجه به ورزش همگاني و ورزش روستايي را از اولويت‌هاي اين اداره كل در چند سال اخير عنوان كرد و با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب نسبت به گسترش ورزش همگاني در جامعه، افزود: بي‌ترديد سرمايه‌گذاري در ورزش همگاني، بي ثمر نخواهد بود و هستند قهرمانان زيادي كه از طريق ورزش همگاني به عناوين مهم بين‌المللي دست پيدا كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، در ادامه كارگاه تخصصي «نقش اخلاق در ورزش و تاثيرات مربيان با اخلاق در پيشرفت ورزشكاران» توسط دكتر عليرضا بهرامي استاد دانشگاه اراك و عضو هيات علمي اين دانشگاه برگزار شد.

در پايان اين همايش از 150 مربي برتر و برگزيده رشته‌هاي مختلف ورزشي استان مركزي تجليل شد. همچنين از رويا جعفري مربي تيم‌ملي سپك‌تاكرا، عصمت قادري مربي تيم‌ملي تيراندازي، محمد مرادي سرمربي تيم‌ملي سپك‌تاكرا، ابوالفضل يوسفي مربي تيم‌ملي هاكي، غلامعلي اكبرآبادي و ايرج رضايي مربيان تيم‌هاي ملي هندبال، حسن محمدي مربي تيم‌ملي واليبال نشسته، جواد فلفلي مربي تيم‌ملي فوتبال نابينايان و كم‌بينايان، سعيد امجدي مربي تيم‌ملي دووميداني، وحيد احمدي مربي تيم‌ملي ژيمناستيك، قاسم شهرجردي مربي تيم‌ملي كاراته و مجيد فروتن‌نيا مربي تيم‌ملي دووميداني به عنوان 12 مربي برتر استان مركزي با اهداي جوايز ويژه‌اي از آنها تجليل شد كه بر اساس اعلام مديركل ورزش و جوانان استان مركزي 12 مربي برتر استان به احتمال فراوان به سفر زيارتي سوريه اعزام خواهند شد و ساير مربيان برتر با همكاري سپاه روح‌الله به سفر زيارتي مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن