تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813066542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دور تازه اعتراض ها عليه اتحاديه اروپا مجارستان، روماني و كرواسي را فرا گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: دور تازه اعتراض ها عليه اتحاديه اروپا مجارستان، روماني و كرواسي را فرا گرفت
هزاران نفر از مردم كشورهاي مجارستان، كرواسي و روماني با ريختن به خيابان ها تظاهرات ضددولتي برپا كردند.
به گزارش خبرگزاري «رويتر»، هزاران نفر از مردم مجارستان روز شنبه با ريختن به خيابان هاي «بوداپست» عليه سياست هاي اقتصادي دولت شعار دادند. معترضان همچنين با به آتش كشيدن پرچم اتحاديه اروپا از دولت خواستند هرچه سريعتر از اتحاديه اروپا جدا شود.
براساس اين گزارش، بسياري از شركت كنندگان در اين تظاهرات از طرفداران حزب راستگراي «جوبيك» بودند. «جوبيك» دومين حزب مهم مجارستان است. دولت مجارستان قصد دارد به منظور نجات از بحران عميق اقتصادي با اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول وارد معامله شود.
به نوشته اين روزنامه انگليسي، دريافت وام از اين دو نهاد تنها در صورتي ميسر خواهد بود كه دولت مجارستان اقدام به اجراي طرح رياضت اقتصادي كند. يكي از نمايندگان پارلمان اين كشور اعلام كرد، دولت در هفته جاري خيلي صريح و روشن براي رسيدن به اهداف خود به شهروندان مجارستاني اعلان جنگ كرد!
همزمان، كشور روماني نيز براي سومين روز پياپي صحنه درگيري هاي شديد بين مردم و نيروهاي پليس به خاطر سياست هاي اقتصادي دولت بود.
به نوشته روزنامه «بوستون گلوب»، در جريان درگيري هاي روز شنبه كه از زمان به قدرت رسيدن «ترايان باسسكو، رئيس جمهور روماني در سال 2004 تاكنون بي سابقه بوده، پليس مجبور به استفاده از گاز اشك آور و باتوم شد. دولت روماني نيز براي فائق آمدن به بحران اقتصادي، دريافت كمك از صندوق بين المللي پول و اجراي برخي رياضت هاي سنگين اقتصادي را در دستور كار خود قرار داده است. رياضت هايي كه به اعتقاد تظاهركنندگان «باعث كاهش جدي استانداردهاي زندگي» مي شود.
براساس اين گزارش، روماني در سال 2009 براي رهايي از اين اوضاع 20 ميليارد يورو وام دريافت كرد. دولت روماني با افزايش شديد ماليات و كاهش 25درصدي حقوق كاركنان به دنبال جبران كسري ميلياردها دلاري خود رفته است. مردم اين كشور اعلام كردند، تحمل چنين فشار سنگين اقتصادي را ندارند و براي جلوگيري از اجراي بسته هاي رياضت اقتصادي همچنان در خيابان ها مي مانند.
به گزارش مهر، در جريان درگيري بين مردم و نيروهاي امنيتي روماني تاكنون 30 نفر بازداشت و 12 نفر نيز مجروح شده اند.
«زاگرب»، پايتخت كرواسي، ديگر شهر اروپايي است كه شنبه شاهد برگزاري تظاهرات گسترده ضددولتي بود.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم اين كشور اروپايي با تجمع در ميدان هاي اصلي پايتخت به تصميم دولت مبني بر پيوستن به اتحاديه اروپا واكنش نشان دادند.
دولت كرواسي تصميم دارد طي روزهاي آينده با برگزاري يك همه پرسي، درباره عضويت اين كشور در اتحاديه اروپا تصميم گيري كند. به نوشته خبرگزاري «ايسنا» كرواسي در دسامبر گذشته قرارداد عضويت در اتحاديه اروپا را امضا كرد و قرار است در ژوئيه 2013 به عضويت اين اتحاديه درآيد.
معترضان معتقدند، در صورت عضويت كشورشان در اتحاديه اروپا، اوضاع اقتصادي آنها بيش از پيش بحراني مي شود.
طي ماه هاي گذشته برخي از كشورهاي اروپايي با برپايي تظاهرات و به آتش كشيدن پرچم اتحاديه اروپا خواستار جدايي كشورشان از اتحاديه اروپا شدند. كشورهاي عضو منطقه يورو و اروپا مدت هاست با يكي از بدترين بحران هاي مالي دست و پنجه نرم مي كنند. بسياري از اين كشورها با بحران بدهي و بيكاري مواجه اند و براي جبران كسري بودجه به دريافت وام در قبال اجراي رياضت هاي اقتصادي روي آورده اند؛ رياضت هايي كه به گفته معترضان تنها باعث افزايش فشارها به اقشار متوسط به پائين جامعه مي شود. اين بحران تاكنون به سقوط چهار دولت ايتاليا، اسپانيا، يونان و پرتغال منجر شده است.
از سوي ديگر شبكه تلويزيوني «يورونيوز» اعلام كرد، پنجشنبه آينده سران كشورهاي پرتغال، سوئد، اتريش و آلمان براي چاره جويي درباره بحران منطقه يورو در برلين دور هم جمع مي شوند.
نشست هاي سران كشورهاي اروپايي در اين باره تاكنون بدون رسيدن به نتيجه مطلوب به پايان رسيده و بسياري از تحليلگران نيز ادامه اين نشست ها را بي فايده مي دانند. به اعتقاد اين تحليلگران، پول واحد يورو و اتحاديه اروپا به پايان عمر خود نزديك شده و پرداخت وام به كشورهاي بحران زده و تشكيل پي درپي جلسات سران اتحاديه تنها عمر آن را به تاخير مي اندازد.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن