تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815797052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري: يك ميليارد دلار ربطي به ما ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نوذري: يك ميليارد دلار ربطي به ما ندارد
نوذري در پاسخ به سئوال برخي نمايندگان درباره علت واريز نشدن يك ميليارد دلار از درآمدهاي ناشي از فروش نفت به خزانه كه در گزارش ديوان محاسبات كشور به آن اشاره شده است ، گفت: در تماسي كه با آقاي رحماني فضلي داشته ايشان گفت كه اين مبلغ به هيچ وجه مربوط به وزارت نفت نيست.
وزير نفت درباره تذكر نمايندگان مبني بر تخلف صورت گرفته در واردات بدون مجوز بنزين توسط دولت اعلام كرد كه در 4 نامه به رئيس جمهور تاكيد كرده بود بايد از مجلس براي واردات بنزين اضافي مجوز بگيرند .

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، غلامحسين نوذري وزير نفت با حضور در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي از عملكرد اين وزارتخانه در حوزه هاي مرتبط گزارشي ارائه كرد.

نوذري در پي تذكرات و سئوالات رئيس كميسيون انرژي و سخنگوي كميسيون اقتصاد درباره تخلف در واردات بدون مجوز بنزين سخن مي گفت با اشاره به اينكه ميزان اكتشافات ذخاير نفتي كشور از 90 ميليارد بشكه در قبل از انقلاب، هم اكنون به 138 ميليارد بشكه رسيده است، اظهار داشت: ذخايره گازي كشف شده هم از 8 تريليون متر مكعب در سال 57 هم اكنون به 28 تريليون متر مكعب افزايش يافته است و از اين حيث ايران دومين كشور داراي ذخاير گازي در جهان است.

وزير نفت در ادامه به افزايش 900 هزار بشكه ظرفيت پالايش نفت خام در كشور در مقايسه با سي سال پيش اشاره كرد و گفت: در مدت سي سال پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در مجموع 26 ميليارد بشكه نفت خام در كشور توليد شد كه اين ميزان در 30 سال اخير به 36 ميليارد و 400 ميليون بشكه افزايش يافت.

وي افزود: اين اقدامات نشانه توانمندي نظام در طراحي، اكتشاف و توسعه ميادين نفتي كشور با وجود همه محدوديت ها از طرف استكبار جهاني است.

نوذري با اشاره به اينكه هم اكنون ظرفيت فرآوري 9 پالايشگاه كشور يك ميليون و هفتصد هزار بشكه در روز است تصريح كرد: در دولت نهم ساخت هفت پالايشگاه جديد براي رساندن اين ظرفيت به 3.2 ميليون بشكه در روز به تصويب رسيد.

وزير نفت در حين گزارش خود خواستار حمايت و همكاري مجلس در تامين اعتبارات لازم براي ساخت و تكميل اين پالايشگاه ها شد.

وي با اشاره به كمبود گاز در زمستانهاي سال هاي گذشته ، به ويژه در زمستان سال گذشته كه سرد ترين زمستان در 50 سال گذشته بود، گفت: ازسال گذشته براي تامين سوخت مورد نياز مردم در زمستان امسال برنامه ريزي هاي گسترده اي داشتيم تا همچون سال گذشته مشتركان گاز كشور دچار قطعي گاز نشوند.

نوذري اعلام كرد كه با بهره برداري از 2 هزار و 200 كيلومتر خط فشار قوي امسال 11 ميليارد متر مكعب توليد گاز نسبت به پارسال افزايش توليد داشته است .

وي افزود: از ابتداي امسال تاكنون 13 ميليارد و 138 ميليون ليتر نفت گاز و نفت كوره به نيروگاه هاي كشور تحويل داده شد كه اين ميزان در مقايسه با پارسال يك ميليارد و 908 ميليون ليتر، افزايش يافته است.

نوذري تصريح كرد: با كشف 34 ميدان نفتي جديد توانستيم در بخش نفت و گاز به عنوان كشوري قابل اعتماد و اتكا و تامين كننده بزرگ انرژي در دنيا مطرح شويم و در اوپك نقش كليدي تري ايفا كنيم.

وزير نفت اجراي طرح كارت هوشمند سوخت را كه موجب صرفه جويي روزانه به طور متوسط 20 ميليون ليتر بنزين شد، از اقدامات مثبت دولت نهم دانست و گفت: در صورتي كه اين اقدام صورت نمي گرفت امروز شاهد واردات 88 تا 90 ميليون ليتر بنزين در روز بوديم.

وزيرنفت به آمار مقايسه اي بين سالهاي 84 و 87 عملكرد 3 ساله وزارت نفت اشاره و تصريح كرد: تعداد روستاهاي برخوردار از گاز از 2 هزار و 16 روستا به 6 هزار و 600 روستا ، خانوارهاي مصرف كننده از 10.5 ميليون خانوار به 14 ميليون خانوار، واحدهاي صنعتي برخوردار از گاز 8 هزار واحد به 19 هزار واحد، خطوط انتقال گاز از 20 هزار كيلومتر به 30 هزار كيلومتر و شبكه گذاري گاز در 105 هزار كيلومتر به 157 هزار كيلومتر افزايش يافته است.

وي افزود: اگر بخواهيم در بخش صنعت و گاز به اهداف سند چشم انداز برسيم نيازمند 500 ميليارد دلار سرمايه گذاري هستيم .

وزير نفت تصريح كرد: امسال به طور متوسط شاهد تزريق روزانه 83 ميليون متر مكعب گاز بوديم و به همين خاطر حتي يك روز گاز صنعت كشور قطع نشد.

نوذري با اشاره به راه اندازي 37 واحد پتروشيمي در دولت نهم گفت: با اين كار ظرفيت توليد 4.5 ميليون تن محصولات پتروشيمي به 35 ميليون تن در سال افزايش يافته است.

وي خاطرنشان كرد: در دولت نهم احداث 22 واحد پتروشيمي جديد در كشور مصوب شد كه از اين تعداد 2 واحد مهر و مرواريد فروردين و ارديبهشت 88 به بهره برداري مي رسد.

نوذري در پاسخ به سئوال برخي نمايندگان درباره علت واريز نشدن يك ميليارد دلار از درآمدهاي ناشي از فروش نفت به خزانه كه در گزارش ديوان محاسبات كشور به آن اشاره شده است ، گفت: در تماسي كه با آقاي رحماني فضلي داشته ايشان گفت كه اين مبلغ به هيچ وجه مربوط به وزارت نفت نيست.

نوذري گفت: عددها و رقم ها در بخش نفت بسيار روشن است و وزارت نفت در يك دلار هم محاسبه دقيق دارد و خود را در قبال يك سنت هم پاسخگو مي دارد.

وي ذخاير قابل استحصال كشور با تكنولوژي امروز را 138 ميليارد بشكه اعلام كرد و گفت: ذخاير "نفت در جاي" كشف شده در كشور 600 ميليارد بشكه است.

وزير نفت سرمايه گذاري در بخش نفت براي بالا بردن ضريب توليد نفت را از مهمترين چالش هاي وزارت نفت خواند و افزود: از ديگر چالش ها بحث آموزش، جذب و نگهداري نيروي متخصص است.

نوذري گفت: نيروي انساني متخصص يكي از تهديدات صنعت نفت است و بايد با سرمايه گذاري لازم زمينه جذب و نگهداري نيروهاي متخصص را فراهم كنيم.

وي افزود : اگر بخواهيم جايگاهمان را در بخش نفت و گاز جهان حفظ كنيم بايد در اين بخش سرمايه گذاري كنيم . صنعت نفت صنعتي ملي است كه اعتلاي آن تنها به وسيله دولت و يك وزارتخانه تحقق نمي يابد و نيازمند توجه خاص و پشتيباني نمايندگان است.

نوذري در پاسخ به تذكرات نمايندگان در زمينه واردات بدون مجوز بنزين دولت ، خارج از مصوبه مجلس در سال جاري نيز گفت: من هيچ چيز پنهاني از مجلس ندارم و خودم را نسبت به قانونگذاري متعهد مي دانم. من در 4 نامه به رئيس جمهور اعلام كردم بايد از مجلس قطعا براي واردات بنزين مجوز بگيريم.

وي افزايش قيمت و حجم واردات بنزين را علت اصلي افزايش واردات اين فرآورده دانست و گفت: در وزارت نفت بدون ريسك نمي شود كار كرد و كسي اين ريسك ها را نمي پذيرد. تامين سوخت جزو وظايف ما است و ما نمي توانيم بگذاريم صف هاي بنزين تشكيل شود يا واحدهاي صنعتي تعطيل شوند.

نوذري تصريح كرد: پيش از اين هم مرسوم بوده كه در زمانهايي كه نياز به واردات فرآورده هاي بيشتر بوده واردات انجام مي شده و مجوز آن نيز از مجلس گرفته شده است. وي خاطرنشان كرد: در نامه به داوودي از او هم خواستم تا مراحل قانوني اين واردات اضافه طي شود.

لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از ارائه گزارش عملكرد وزارت نفت به وسيله غلامحسين نوذري وزير نفت درباره خريد غير قانوني بنزين و گازوئيل گفت: در اين مورد به كار وزارت نفت ايراد است. وي افزود: در بودجه سقف واردات بنزين و گازوئيل، 3 هزار ميليارد مشخص شده كه آقاي نوذري هم قبول دارند كه به مجوز مجلس براي افزايش اين حجم ، احتياج است.

لاريجاني خطاب به نوذري گفت: به جنابعالي و دوستان توصيه مي كنم كه قانون را رعايت كنيد واگربه بودجه بيشتر احتياج داريد ، از مجلس اجازه بگيريد، در اين صورت مجلس به شما كمك مي كند اما طوري عمل نكنيد كه مجلس نتواند از شما حمايت كند.

رئيس مجلس گفت: وقتي شما به موقع عمل نكنيد مجلس درباره عملكرد شما سئوال مطرح مي كند و آن وقت شما بايد بياييد و اصلاح كنيد.

لاريجاني تصريح كرد: مي دانم كه ذهن شما اين گونه است كه مي خواهيد در چارچوب قانون كار كنيد ولي سخناني كه در مجلس منعكس شد اين طور است ، اميدواريم از اين پس روال را رعايت كنيد و اين اشكال قانوني را هم با آوردن لايحه حل كنيد تا كاري خلاف قانون در كشور انجام نشود.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن