تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815431461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد اقتصادي كشور بايد از طريق بهره وري محقق شود


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: رشد اقتصادي كشور بايد از طريق بهره وري محقق شود
رئيس مركز ملي بهره وري:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:رئيس مركز ملي بهره وري ايران گفت: رشد اقتصادي كشور بايد از طريق بهره‌وري محقق شود و رشدي كه در آن سهم بهره‌وري كم باشد، رشد پايداري نخواهد بود و مفهوم بهره‌وري با آرمان‌هاي نظام، توسعه، رفع فقر و محروميت، عدالت، بيكاري و مديريت منابع رابطه مستقيم دارد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،" دكتر محسن ميرزايي "با بيان اين مطلب افزود: اقتصاد امروز دنيا عرصه ناب بهره وري است و بهره وري چيزي نيست، مگر تغيير نسبت منابع و مفهوم بهره وري در مفاهيم ديني و فرهنگي ما از ريشه‌هاي عميقي برخوردار است و ما در اين حوزه نيازمند اقتباس از ديگران نيستيم.

وي افزود: ولي متاسفانه در سه دهه گذشته در اين بخش تحول چشمگيري در كشور مشاهده نشده است و اگر تمام متون و ادبيات رايج دنيا را بگرديم مفهومي عظيم تر و غني تر از آنچه كه در قرآن آمده است نخواهيم يافت.

ميرزايي با اشاره به اينكه يك سوم رشد اقتصادي در برنامه پنجم بايد از طريق بهره‌وري حاصل شود ادامه داد: عدم شناخت منابع، اهداف، ضايع كردن منابع، غفلت و سستي از جمله خطرات پيش روي افزايش بهره وري در جامعه است.

رئيس مركز ملي بهره وري ايران تاكيد كرد: مهمترين هنر مديران اجرايي اين است كه نيازها را در جامعه به تقاضا تبديل كنند زيرا در جامعه توازني بين منابع و دستاوردها وجود ندارد و بودجه بايد عملياتي بوده و با بهره وري ارتباط نزديك داشته باشند و اين بحث بايد به عنوان يكي از موضوعات ثابت در دستورالعمل تمام جلسات اداري قرار گيرد.

ميرزايي با اشاره به برخي آمارهاي بدست آمده در اين خصوص گفت: متوسط سرانه ثروت جهاني 86 هزار و در ايران 28 هزار شد و سهم متوسط منابع انساني در جهان 64 درصد و در ايران 34 درصد است و ايران در مقايسه با متوسط جهاني مصرف انرژي، سه برابر بيشتر نفت مصرف مي كند و شدت انرژي ايران پنج برابر متوسط جهاني آن است و بهره‌وري انرژي به ازاي يك بشكه نفت در دنيا 688، در اروپا 1316 و در ايران 219 مورد ارزش ايجاد مي كند.

وي خاطرنشان كرد: اگر اين روال ادامه يابد در سال 1398 چيزي براي صادر كردن نخواهيم داشت و همه چيز بايد در داخل خود كشور مصرف شود.

در ادامه اين جلسه دكتر محمدرضا مشايخ ـ معاون مركز نوسازي و تحول اداري وزارت كشور ـ نيز گفت: طرح استقرار نظام مديريت بهره وري در استانها پيگيري مي شود و اين طرح در اواخر آذر ماه سال جاري به كليه استانها ابلاغ شده است.

وي افزود: مديريتي كه امروز در جامعه مدنظر است، مديريتي صرفا متمركز نيست و لذا نقش مديران در خصوص بحث بهره وري بسيار كليدي است و در اين طرح اهداف استقرار نظام، دستاوردهاي طرح، ساختار اجرايي، برنامه زمانبندي، اصلاح نظام برنامه ريزي، تحليل عارضه يابي و غيره مدنظر قرار گرفته است.

مشايخ تصريح كرد: از مجموع 77 دستگاه اجرايي، 900 شاخصه در خصوص اين طرح وجود دارد كه 544 شاخص آن مربوط به دستگاهها و 416 شاخص آن مربوط به حوزه بخشي است.

وي ضمن تشريح اهداف قانوني طرح استقرار نظام مديريت بهره‌وري در كشور و اهداف ساختاري و تشكيلاتي آن در استانها و نيز بررسي نتايج حاصل از استقرار اين طرح در استانها، تاكيد كرد: اگر مديريت بهره وري در استانهاي مختلف كشور وجود داشته باشد ما مي توانيم از فكر و دانش استاني بهره‌مند شده و ارزيابي استان‌ها را در قالب شاخص‌هاي بهره‌وري انجام مي دهيم.

در اين جلسه مهندس علي اصغر بوستاني ـ معاون پشتيباني و توسعه انساني استانداري گيلان ـ اظهار كرد: دولت نهم بسيار تلاش كرده است تا يك دولت صرفه جو، داراي انضباط كاري و با بهره وري بالا بوجود آورد و در گيلان نيز اين بحث مورد استقبال مديران بوده و بسياري از سيستم‌هاي استان هم اكنون اتوماسيوني انجام مي شود.

وي خاطرنشان كرد: در صورت عدم توجه به بحث بهره‌وري، مصرف بيش از حد انرژي و بهره گيري نادرست از منابع در آينده با مشكل رو به رو خواهيم شد.

انتهاي پيام//

دوشنبه|ا|28|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن