تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815722259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي يك گفت‌وگو؛ راديو فرهنگ در جوابيه‌اي از برنامه‌هاي موسيقي محور اين شبكه دفاع كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در پي يك گفت‌وگو؛ راديو فرهنگ در جوابيه‌اي از برنامه‌هاي موسيقي محور اين شبكه دفاع كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

روابط عمومي شبكه راديويي فرهنگ در پي انتشار گفت‌وگوي عليرضا اميني درباره‌ي موسيقي راديو كه در بخشي از آن به شبكه فرهنگ انتقاد شده بود، جوابيه‌اي را به ايسنا ارسال كرد.

به گزارش سرويس راديو ايسنا نمابر اين جوابيه با چند مصاحبه در دفاع از برنامه‌هاي موسيقيايي راديو فرهنگ همراه است و با وجود اين كه معاونت صدا طي روز گذشته(27 بهمن ماه) كارگاهي را با عنوان «بررسي كاربردهاي موسيقي در برنامه‌سازي راديو» داشته كه سخنران آن نيز عليرضا اميني است، از مصاحبه اين فرد به عنوان ««مصاحبه موهن» و به دور از واقعيت شخصي به نام عليرضا اميني » نام برده است.

متن جوابيه روابط عمومي شبكه فرهنگ به مطلب عليرضا اميني منتشر شده در ايسنا به شرح زير است:

«مخاطبان موسيقي اصيل و فاخر ايراني به خوبي مي دانند كه شبكه راديويي فرهنگ در طول اين سال‌ها تنها شبكه اي بوده است كه رسالت فرهنگي خود را در پخش و تحليل موسيقي فاخر فقط و فقط در حوزه هاي موسيقي اصيل ايراني، موسيقي نواحي ايران و موسيقي كلاسيك- متمركز ساخته و از پخش آثار سزاوار مربوط به اين عرصه‌ها پشتيباني كرده است. آمار برآمده از نامه‌ها، پيامگير شبكه و تلفن‌هاي پخش، به خوبي دال بر استقبال بي حد و حصر مخاطبان آگاه و فهيم و اساتيد فرهيخته موسيقي ايراني از برنامه‌هاي نيستان و گلهاي ايراني است. مستندات موجود است و عندالزوم عرضه مي شود.

بر اساس همين مستندات به جرأت مي توان اين دو برنامه را پرمخاطب‌ترين برنامه هاي موسيقي رسانه ملي به شمار آورد. بد نيست بدانيد كه اين بزرگوار ابتدا با طرح ميان برنامه اي غيرقابل دفاع استدعاي جدي مبني بر همكاري با برنامة نيستان را داشته اند و بعد از نااميدي از ورود به ساحت برنامه ناگاه هواي خيال مغلطه و جوسازي آن در پوشش دفاع از موسيقي نجيب ايراني به سرشان زده است! فارغ از اين كه در اين مجال آهنگسازان، صاحبان و نمايندگان واقعي جريان فاخر موسيقي اصيلند كه سزاوار ابراز نظرند. نه عزيزي كه تازه از گرد راه رسيده است و حالا حالا بايد بياموزد. در ادامه به استحضار مي رساند اين شبكه با تمام وجود از هرگونه نقد دلسوزانه و كارشناسي فاقد كينه و بغض، جهت دار و مخرب استقبال مي كند چرا كه كارنامه برنامه‌هاي مذكور در صورت تشكيل شوراي كارشناسي متشكل از موسيقي دانان و اهالي برجسته فن مي تواند در بوتة نقد و بررسي قرار گيرد و سربلند باشد. در ادامه بر پاية گفتة ايشان مبني بر درخواست از رسانه هاي خبري در جهت مصاحبه با هنرمندان و اساتيد اصيل فن موسيقي و نظرخواهي در مورد برنامه هاي نيستان و گلهاي ايراني، اين خواسته به سرعت از سوي روابط عمومي شبكه فرهنگ به سرعت اجابت شده و ذيلاً نظر تعدادي از اين بزرگان كه خود از اساتيد برجسته، شناخته شده و غيرقابل انكار موسيقي هستند، به استحضار اصحاب معرفت مي رسد تا محملي براي داوري صحيح و منصفانه قرار گيرد.

دكتر شاهين فرهت (آهنگساز، استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه تهران):

شبكه فرهنگ به خصوص در سه سال گذشته گامي اساسي در جهت تثبيت و معرفي هنر ايراني و به خصوص موسيقي فاخر ايراني برداشته است كه آوازه آن نه تنها در ايران بلكه در خارج از ايران نيز در بين شنوندگان و علاقمندان موسيقي، شوق خاصي را ايجاد كرده است. ارتباط مخاطباني دلسوخته و مشتاق از كشورهاي دانمارك، سوئد و فرانسه با اينجانب مؤيد اين گفتار است.

يادآور مي شوم اين گونه انتقادهاي مخرب، بي مايه، يكسويه، جانبدارانه و فاقد وجاهت هنري سبب خدشه دار شدن هنر فاخر و والاي ايران زمين نخواهد بود. من شخصاً افتخار دارم كه در طي سه سال حضور در شوراي موسيقي شبكه فرهنگ از نزديك در جريان ديدگاه كارشناسي حاكم بر ساخت برنامه هاي موسيقي شبكه فرهيخته فرهنگ باشم.

استاد مجيد كياني (نوازنده سنتور، پژوهشگر حوزه رديف دستگاهي و استاد دانشگاه و عضو هيات علمي دانشگاه تهران):

در واقع برنامه هاي نيستان و گلهاي ايراني از جمله برنامه هاي بسيار ضروري راديو هستند. اين دو برنامه خصوصاً در سه سال گذشته ضمن بسترسازي فرهنگي و هنري مناسب تأثيراتي بسيار جدي در ارتقاء ذائقة موسيقايي مخاطبان خود داشته و توانسته اين قشر وسيع را به دوري از جنبه هاي روزمرگي و عوامزدگي هنر موسيقي، رهنمون كند. گمان من بر اين است كه اهداف فرهنگي رسانة ملي تبلوري شايسته در اين دو برنامه داشته است. من اميدوارم با تقويت هر چه بيشتر اين نوع ديدگاه حاكم بر برنامه سازي هاي موسيقايي و فارغ از توجه به گفته هاي غيركارشناسانه، باز هم شاهد برنامه هايي از اين دست در راديو باشيم.

استاد همايون خرم (آهنگساز و نوازنده ويولون):

پرواضح است، برنامه هاي پربار گلهاي ايراني و نيستان با حضور مديريت ارزنده و كارشناسي مطلوب اجرا مي شود و استقبال بي نظير مخاطبان راديو، نشان دهنده اين مهم است. اين برنامه جدا از پخش آثار ماندگار و به ياد ماندني موسيقي ايراني، اطلاعات جامع و كاملي از مصنفان، آهنگسازان و نوازندگان ارائه مي كند. اجراي صحيح شعر و كلام عارفانه در كنار پخش و تحليل آثار هنرمندان سزاوار و شايسته اين مرز و بوم، لذت زايد الوصفي را نصيب شنوندگان اين برنامه ها مي كند كه شايسته تقدير و تشكر است. مي توان به درستي مدعي شد، شبكه فرهنگ جدا از تلاشهاي مجدانه در حوزه ادبيات از حضور گروهي كاربلد و اهل فن در حوزه هنرهاي ملي و به خصوص موسيقي ايراني سود مي برد.

استاد داوود گنجه اي (نوازنده كمانچه و مدرس موسيقي):

ما بايد به ريشه ها توجه كنيم و نبايد به اصالت ها بي توجه باشيم. داشته هاي فرهنگي ما كم نيستند ولي گاه مورد بي مهري، فراموشي و شايد نابودي قرار مي گيرند. عزم راديو فرهنگ در صيانت و پاسداشت موسيقي ايراني مورد تقدير ويژة اينجانب است. من و همكارانم از جمله استاد همايون خرم و ديگران از گذشته تا حال در بحثهاي كارشناسي برنامه هاي نيستان و گلهاي ايراني شركت مي كنيم، تا اين شبكه را در انجام اين مهم ياري رسان باشيم.

استاد داريوش پيرنياكان (نوازنده تار و سه تار، پژوهشگر و استاد و عضو هيات علمي دانشگاه):

من از مخاطبان جدي برنامه هاي موسيقي شبكه فرهنگ به خصوص نيستان هستم و از نظر من اين برنامه¬ها كيفيت بسيار مطلوبي دارند. قبلاً هم گفته ام كه راديو و به خصوص شبكه فرهنگ در مورد موسيقي اصيل بسيار كاراتر و فرهنگ سازتر از تلويزيون عمل مي كند و مخصوصاً برنامه نيستان با رويكرد بسيار زيبايي شناسانه و مطلوبي، ضمن راضي نگاه داشتن قشر فرهيخته موسيقي، مخاطبان وسيع و قابل توجهي در بين اقشار مختلف مردم دارد. بارها و بارها در صحبتهاي من با همكاران موسيقي دان از جمله حسين عليزاده و داريوش طلايي به كيفيت هاي اين برنامه ها اشاره شده و حتي پيشنهادهايي نيز در جهت ارتقاء بيشتر اين برنامه هاي فاخر به شبكه راديويي فرهنگ داده شده كه مورد استقبال قرار گرفته است.

استاد فريدون حافظي (نوازنده تار و آهنگساز):

لازم است سرور و سپاس خود را از پخش برنامه هاي گلهاي ايراني و نيستان در راديو فرهنگ ابراز كنم. پخش آثار زيبا و خاطره انگيز موسيقي ايراني در اين دو برنامه با گزينش و دقت نظر قابل توجهي انجام مي شود و جوانان مي توانند با موسيقي اصيل ايراني در شأن و منزلت واقعي آن آشنا شوند.

استاد مجيد نجاحي (نوازنده سنتور):

تبريك و تقدير خود را از اين دو برنامه پنهان نمي كنم خصوصاً در زمانه اي كه در اثر برخي بي توجهي ها موسيقي ايراني سير قهقرائي خود را طي مي كند. بسياري از هنرمندان دورة برنامة گلها از بين ما رفته اند و آنچه سبب آشنايي نسل جديد با اين اساتيد است، همانا پخش و معرفي درست آثار ايشان است كه در شبكه فرهنگ و خصوصاً برنامه نيستان و گلهاي ايراني به نيكويي انجام مي پذيرد.

استاد منصور نريمان (نوازنده عود):

اهداف برنامه هاي نيستان و گلهاي ايراني به سهولت قابل تشخيص است. توجه شايسته به نمونه هاي موسيقايي ارزنده و قابل افتخار موسيقي ايران و ايجاد بستري براي دوري از ابتذال و هجوم موسيقي هاي بي هويت و مخرب از جملة اين اهدافند. مديران شبكه فرهنگ را به خاطر پرداختن به هنر واقعي و صاحب شناسنامه مي‌ستايم. اين نگاه صحيح حاصل ديدگاهي است كه در اين ميانه و زمانه كمياب و ارزنده است.

استاد فضل الله توكل (نوازنده سنتور و آهنگساز):

من هميشه بعد از شنيدن اين برنامه ها بيش از همه چيز به دليل آشنايي جوانان با ميراث گرانقدر و ارزشمند موسيقي سرزمينشان خوشحال مي شوم. تأثيرات مثبت اين برنامه ها در اقشار مختلف جامعه، قابل شناسايي و تأمل است. بي ترديد شبكه فرهنگ خصوصاً در سالهاي اخير در اين مسير متعالي پيشگام و جلودار رسانه هاي مختلف است. اميدوارم برنامه هايي از اين دست در پي يك عزم جدي و گروهي، زيبنده ساير رسانه هاي ما باشد.

در پايان متذكر مي شويم، ارائه اين نمونه ها نه از جهت ارج گذاشتن و اهميت دادن به ادعاهاي شخصي بدون اسم و عنوان در موسيقي ايراني، بل از روي مزيد معرفت اهل هنر و مخاطبان راستين و شعورمند رسانة ملي صورت گرفته است. گفته هاي شماري از نامداران بي بديل موسيقي ايراني «مشتي نمونة خروار» از قدرشناسي و حقيقت بيني بزرگان اين هنر است، كه سهم خواهي و هياهو چراغ راه هنر اصيل ايران اسلامي هستند.

قــلنـدران مـحبـت بـه نيـم جــو نـخــرنـد

قباي اطلس آن كس كه از هنر عاري است»

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|28|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن