تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815551359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سفر رئيس‌جمهوري كشورمان به امريكاي لاتين مورد تأكيد قرار گرفت لزوم تشكيل جبهه‌اي جديد براي حمايت از ملت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: در سفر رئيس‌جمهوري كشورمان به امريكاي لاتين مورد تأكيد قرار گرفت لزوم تشكيل جبهه‌اي جديد براي حمايت از ملت‌ها
مردي آرام اما راسخ كه تحت تأثير يانكي‌ها قرار نگرفته است

فيدل كاسترو، رهبر انقلاب كوبا با انتشار مقاله‌اي در يك روزنامه آلماني، از محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري كشورمان به عنوان مردي «آرام اما راسخ» ياد كرد كه تحت تأثير «يانكي‌ها» (امريكايي‌ها) قرار نگرفته است و به اقتدار و قابليت‌هاي ملت خود اعتماد كامل دارد.
كاسترو كه در جريان سفر دكتر احمدي‌نژاد به كوبا، ديدار و گفت‌و‌گويي مفصل و سه ساعته با وي داشت، در مطلبي با عنوان «خطر جنگ» كه به قلم خود در روزنامه «يونگه ولت» آلمان به نگارش در آورده است، نوشت: ديدار با آقاي احمدي‌نژاد براي من افتخاري بود كه بسيار از بابت آن خوشحالم. من در اين ديدار رئيس جمهوري را ديدم كه كاملاً آرام،خونسرد و مطمئن بود و نه تنها به هيچ وجه تحت تأثير يانكي‌ها (امريكايي ها) قرار نگرفته،بلكه نشان داده است كه به اقتدار و قابليت‌هاي ملت خود اعتماد كامل دارد. وي افزود: سخنان رئيس جمهوري ايران به گونه‌اي بود كه نشان مي‌داد او با اعتماد به توانمندي و كارايي مردم و قواي نظامي كشورش و تسليحاتي كه خودشان توليد مي‌كنند، قدرت مقابله با هر نوع تهديد و تهاجم را دارد و ترسي به دل راه نمي‌دهد.

گروه سياسي سفر دوره‌اي دكتر احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران به چهار كشور امريكاي لاتين با انجام مذاكره و رايزني با مقام‌هاي عاليرتبه ونزوئلا، نيكاراگوئه، كوبا و اكوادور به پايان رسيد.
رئيس‌جمهوري كشورمان پس از سفر به ونزوئلا و نيكاراگوئه به هاوانا پايتخت كوبا سفر كرد. رئيس‌جمهوري در محل كاخ رياست جمهوري كوبا توسط رائول كاسترو مورد استقبال رسمي قرار گرفت.
در اين سفر رئيس‌جمهوري اسلامي ايران و رهبر انقلاب كوبا در ديداري كه بيش از سه ساعت به طول انجاميد مهمترين مسائل بين‌‌المللي و منطقه‌اي بويژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاكم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌اي، تقويت روابط ملت‌هاي انقلابي، تلاش براي برپايي صلح و امنيت در جهان و مقابله با انتشار گازهاي گلخانه‌اي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
دكتر احمدي‌نژاد در اين ديدار با تجليل از شخصيت انقلابي و برجسته فيدل كاسترو گفت: همه ملت‌هاي جهان بويژه انقلابيون با نام فيدل كاسترو آشنا بوده و براي شخصيت انقلابي و مردمي شما احترام فراواني قائل هستند.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه دو ملت ايران و كوبا آرمان و ديدگاه مشتركي نسبت به مسائل و موضوعات بين‌المللي دارند، افزود: با توجه به اينكه نظام سرمايه‌داري به پايان راه خود رسيده، دو ملت بزرگ ايران و كوبا، در شرايط كنوني مسئوليت سنگيني در برپايي نظم جديد جهاني بر محور عدالت و انسانيت دارند.
وي با اشاره به هجمه سنگين مستكبران عليه ملت‌هاي مستقل و عدالتخواهي مانند ايران و كوبا اظهار داشت: در شرايطي كه امپرياليسم همه توان خود را عليه ما بسيج كرده است، ملت‌هاي مستقل جهان با انسجام و همبستگي و تقويت همكاري‌ها و تعاملات خود مي‌توانند دشمنان را بيش از گذشته ناكام و مأيوس سازند. فيدل كاسترو رهبر انقلاب كوبا نيز در اين ديدار مقاومت ملت ايران در مقابل امپرياليسم و قدرت‌هاي زورگو را ستودني و درس‌آموز توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران با ايستادگي و مقاومت در برابر مستكبران، جايگاه برجسته‌اي در مناسبات جهاني و در بين ملت‌ها پيدا كرده و اين جايگاه ارزشمند مي‌تواند كانون اميد ملت‌هاي جهان باشد. كاسترو با اشاره به اينكه اخبار ايران و سخنراني‌ها و مطالب دكتر احمدي‌نژاد را به‌طور روزانه پيگيري مي‌كند، با تأكيد بر موافقت خود با ايده‌ها و نظريات دكتر احمدي‌نژاد درخصوص مسائل جهاني اظهار داشت: بنده نيز معتقدم كه امپرياليسم در حال فرو پاشي است و چاپ دلارهاي بدون پشتوانه يك كلاهبرداري بزرگ از سوي سرمايه‌داران عليه ساير ملت‌هاي جهان مي‌باشد.
رايزني رؤساي جمهور ايران و كوبا
مذاكره رؤساي جمهور ايران و كوبا از ديگر برنامه‌هاي اين سفر بود. رؤساي جمهور ايران و كوبا با اشاره به مقاومت اين دو ملت بزرگ در برابر فشارهاي امپرياليسم به سركردگي امريكا، بر گسترش اتحاد و همبستگي دو ملت در مقابل زياده خواهي‌هاي امپرياليسم تأكيد كردند.
نظام سرمايه‌داري به بن‌بست رسيده است
رئيس‌جمهور همچنين در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه تاريخي هاوانا با تأكيد بر اينكه نظام سرمايه‌داري در عمل شكست خورده و در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي و فرهنگي به بن‌بست رسيده، اظهار داشت: البته ممكن است نظام سرمايه‌داري در انتهاي راه خود به اقدامات خشني متوسل شود اما عمر تاريخي انديشه سرمايه‌داري به پايان راه خود رسيده و موج انسان‌هاي عالم و عاشق بساط سرمايه‌داري را از جهان برخواهد چيد. همچنين در مراسم سخنراني رئيس‌جمهور كشورمان در دانشگاه تاريخي هاوانا، دكتراي افتخاري علوم سياسي اين دانشگاه به وي اعطا شد.
استقبال پرشور مردم اكوادور از دكتر احمدي‌نژاد
رئيس‌جمهور در ادامه سفر خود به امريكاي لاتين به اكوادور سفر كرد. در اين سفر شماري از مردم كيتو پايتخت اكوادور با حضور در مسير استقبال و بيرون از كاخ رياست جمهوري اكوادور با شعارهاي «زنده باد ايران» و «اكوادور هميشه در كنار ملت ايران خواهد بود» از دكتر احمدي‌نژاد به گرمي استقبال كردند. در اين سفر رؤساي جمهور ايران و اكوادور بر لزوم تشكيل جبهه منسجم و مشترك به منظور حمايت از ملت‌هاي مستقل و انقلابي كه تحت فشار و تهديد سياست‌هاي استعماري و امپرياليستي هستند، تأكيد كردند.
رؤساي جمهور ايران و اكوادور پس از ديدار در يك كنفرانس خبري مشترك شركت كردند. رئيس‌جمهوري كشورمان در اين كنفرانس مطبوعاتي با تأكيد بر اينكه امريكاي لاتين ديگر حياط خلوت امريكا نيست، خطاب به سلطه‌گران گفت: توصيه مي‌كنيم كه به ملت‌ها احترام گذاشته و حقوق آنها را به رسميت بشناسيد و از تجاوز و اشغالگري دوري كنيد و بدانيد كه تاريخ، سرشار از پشيماني قدرت‌هايي است كه از گذشته تجربه نگرفته‌اند. رافائل كوره‌آ رئيس‌جمهور اكوادور نيز در اين نشست خبري از ايجاد جبهه مشتركي براي حمايت از حقوق ملت‌ها و متوقف كردن فشارهاي قدرت‌هاي استعمارگر و زياده‌خواه خبر داد و گفت: بايد جبهه منسجمي براي مقابله با اقدامات سياسي، استعماري و امپرياليستي سلطه‌گران عليه ملت‌هاي مستقل بويژه جمهوري اسلامي ايران تشكيل شود. رئيس‌جمهور اكوادر با اشاره به تبليغات رسانه‌هاي غربي مبني بر اينكه ايران به دنبال اكتشاف اورانيوم در اكوادور است، گفت: اين گونه مطالب تهمت‌هايي است كه طي اين سال‌ها از سوي نظام سلطه عليه اكوادور مطرح شده است. خاطر نشان مي‌شود رئيس‌جمهوري عصر روز گذشته به تهران بازگشت.
گام دوم هدفمندي تا پايان سال
رئيس جمهور پس از سفر به 4 كشور امريكاي لاتين، به كشورمان بازگشت و در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در ارزيابي اين سفر اظهار داشت: كشورهاي امريكاي لاتين نيز همچون ايران زخم خورده استعمار بوده و روحيه استقلال‌طلبي قوي دارند و مردم اين كشورها نيز همچون مردم ايران بسيار صميمي و عاطفي هستند.
دكتر احمدي‌نژاد افزود: مردم كشورهاي امريكاي لاتين نسبت به مردم ايران بسيار احساس علاقه و قرابت آرماني دارند و اگر چه اين سفر به امريكاي لاتين بسيار فشرده برنامه‌ريزي شده بود و فرصتي براي ديدارهاي مردمي در آن پيش‌بيني نشده بود اما هر جا كه كوچك‌ترين فرصتي پيش مي‌آمد، مردم اين كشورها نسبت به جمهوري اسلامي ايران و مردم كشورمان احساسات خود را صادقانه ابراز مي‌كردند.
وي سفر دوره‌اي خود به چهار كشور امريكاي لاتين را در چارچوب سياست‌هاي كلان كشورمان در راستاي توسعه روابط با امريكاي لاتين ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين سفر در زمينه توسعه روابط ايران و امريكاي لاتين يك گام به جلو بود. رئيس جمهور در بخش ديگري از اين مصاحبه در پاسخ به اين سؤال كه مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه‌ها چه زماني آغاز خواهد شد، اظهار داشت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها كار بزرگي بود كه گام اول آن برداشته شد و اجراي گام دوم آن در قانون بودجه پيش‌بيني شده است و اميدوارم با اجراي مقدماتي كه در حال انجام است، گام دوم اين قانون نيز تا قبل از پايان سال برداشته شده و سهم مردم از مرحله دوم سريع‌تر به حساب آنها واريز شود.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن