تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803336310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن كامل سخنان سيد حسن نصر الله ( 2 )


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: متن كامل سخنان سيد حسن نصر الله ( 2 )
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/11/28
00:05:22.19
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسب مراسم بزرگداشت سالگرد شهداي مقاومت از جمله شهيد عماد مغنيه گفت ..در ارزيابي گزينه نخست،مي بينيم در طول مدتي كه اعراب امتياز مي دادند در مقابل اسرائيل به جنگ افروزي و ترور و كشتار و شهرك سازي و تحميل شروط بيشتري روي مي اورد و واقعيت همين است .
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي سيد حسن نصر الله افزود..اجازه دهيد اشاره سريعي داشته باشم؛ در سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت كه اخرين بررسي ها بر روي قرارداد كمپ ديويد انجام شد، دشمن اسرائيلي عمليات ليتاني را در مارس هفتاد و هشت انجام داد يعني حمله به لبنان،پاسخ اسرائيل به كمپ ديويد بود.
وي گفت ..مايلم نكته اي را ياداوري كنم كه خيلي ها فراموش كرده اند؛اينكه اسرائيل جنايات و كشتارهاي فراواني در عمليات ليتاني در سال هفتاد و هشت از جمله كشتار روستاي عباسيه مرتكب شد به طوري كه دهها نفر در مسجد اين روستا به شهادت رسيدند.
بسيار خوب پس از سال هفتاد وهشت،هنگامي كه در سال هشتاد و دو،انچه به ابتكار صلح امير فهد موسوم بود مطرح شد اعراب براي موافقت با اين ابتكار اماده مي شدند و عملا با اين طرح در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو در كنفرانس سران عرب در شهر فاس(در كشور مغرب)موافقت كردند.در فضاهاي اماده سازي براي موافقت عربي با اين طرح در نشست فاس،بزرگترين تجاوز اسرائيل به لبنان در سال هشتاد و دو صورت گرفت و ان زماني بود كه ان را جنگ اول لبنان نمي ناميدند كه پس از جنگ جولاي(جنگ سي و سه روزه جولاي 2006)به جنگ اول لبنان معروف شد.
سيد حسن نصرالله خاطر نشان كرد..سال هزار و نهصد و نود و يك، اعراب به مادريد رفتند و چند ماه بعد،اسرائيل سيد عباس الموسوي(دبيركل سابق حزب الله)را ترور كرد و در سال نود و سه،جنگ جولاي عليه لبنان رخ داد؛توافقنامه اسلو در سال نود و سه امضا شد و پاسخ اسرائيل به ان،كشتار و ترور بيشتر در صفوف رهبران انتفاضه فلسطين از گروههاي مختلف بود و پس از ان تجاوزگري"خوشه هاي خشم" در اوريل نود و شش صورت گرفت.
وي افزود..پيروزي(مقاومت لبنان) در سال دو هزار رخ داد،اما اعراب در سال دو هزار و دو از بيروت پايتخت لبنان- پايتخت مقاومت كه اولين پيروزي تاريخي عربي را بر اسرائيل ثبت كرد - طرحي را كه طرح صلح اعراب ناميده شد ارائه كردند؛ تنها پس از چند روز نه چند ماه يا چند سال بعد،تنها پس از چند روز،اسرائيل در عمليات موسوم به "ديوارهاي بازدارنده"كرانه باختري را اشغال كرد و ياسرعرفات رئيس فقيد(تشكيلات خودگردان)را در مقر خود در رام الله در محاصره خود قرار داد و كشتار جنين را در اردوگاه اوارگان جنين مرتكب شد و پس از ان،جنگ جولاي دو هزار و شش رخ داد. پس از سال دو هزار و شش به جاي اينكه اعراب براي پشتيباني از گزينه مقاومت در لبنان و فلسطين دست به تحرك بزنند فريادهاي بلندتري براي تاييد طرح خود براي صلح سر دادند طرحي كه چندين سال است اسرائيل هيچ پاسخي به ان نداده است، اولين پاسخ از سوي شارون بود به اينكه اين طرح تكه كاغذي بيش نيست و دومين پاسخ،اشغال كرانه باختري بود.
اما با اين حال،اعراب همچنان بر طرح صلح عربي پافشاري و تاكيد مي كردند و (پاسخ اسرائيل به ان)،جنگ دو هزار و هشت غزه بود.
بنابراين با شواهد گفته شده،من تاريخ سالهاي دور را بيان نكردم بلكه تاريخ معاصر را روايت كردم و اينكه شواهد نشان مي دهد هر اندازه ما اعراب به اسرائيل امتياز داديم گردنكشي،كشتار،ترور و شانه خالي كردن از توافقنامه هاي گذشته و طمع ورزي اسرائيل به سرزمين و مقدسات و ابها و منابع ما بيشتر شد ايا اين حقيقت نيست؟
من به شما مي گويم پاسخ(اسرائيل) به تاكيد مبالغه شده اعراب دقيقا پيش از نشست كويت(نشست اقتصادي سران عرب)،البته نشست كويت يك اشاره خوبي داشت به اينكه اين طرح براي مدت طولاني مطرح نخواهد بود. پاسخ اسرائيل پيش از نشست كويت به اين تاكيد عربي،گرايش بيشتر به افراط گرايي و سرسختي بود و اين از نتايج انتخابات اخير اسرائيل است.
دبيركل حزب الله گفت ..در برابر اين واقعيت،پاسخ عربي و پاسخ لبناني به نتايج انتخابات اسرائيل چه بود وقتي كه احزاب و شخصيتهايي از اين دست قدرت را در دست مي گيرند ايا بايد امتيازها و پاداشهاي بيشتري براي جلب رضايت(اسرائيل)داد يا بايد از مقاومت پشتيباني وان را تقويت كرد و از قدرت مقاومت در هر مذاكرات و صلح،هر چند ما به اين راه(مذاكرات و سازش)اعتقادي نداريم،استفاده كرد، اما به انها مي گوييم شما قدرتي به نام مقاومت لبنان و فلسطين در اختيار داريد چرا مي خواهيد اين مقاومت را مجاني قرباني كنيد چرا از عناصر و مولفه هاي چنين قدرتي حتي در روندي كه به ان ايمان داريد؛ هر چند ما معتقديم راه اشتباهي است بهره نمي گيريد .
سيد حسن نصرالله خاطر نشان كرد..من همچنين به شما برادران و خواهران خواهم گفت و اين سئوال مشروعي است كه ايا اگر همه امتيازهاي مورد نظر اسرائيل را به اين رژيم داديم و در برابر شروط فعلي اسرائيل سرتسليم فرود اوريم ايا اين به معناي برقراري صلح در منطقه است؟ايا معنايش اين است كه اسرائيل كشتار و فساد و ترور و سلطه گري و دخالت در امور ديگران را متوقف خواهد كرد؟ايا معنايش اين است كه اسرائيل پس از صلح براي گرفتن ابهاي ما با توجه به مواجهه جهان با بحران كم ابي و براي باز شدن بازارهاي ما كه جهان با بحران شديد مالي روبرو است نخواهد امد؟
وي گفت ..ممكن است روزي پس از صلح ادعايي و موهوم برسد كه ميليون ها يهودي جهان جمع شوند و به اسرائيل بيايند و خواستار سرزمين ديگري شوند زيرا سرزمين فلسطين با وجود ساكنانش ديگر ظرفيت ندارد چه كسي مي تواند اين تضمين را به ما بدهد؟ ايا در برابر دشمن طمع كاري قرار نداريم كه پيوسته خواستار امتيازهاي بيشري مي شود؟
دبيركل حزب الله در ادامه خاطر نشان كرد.. در اينجا و مراسم بزرگداشت شهدا مايلم به همه پاسخ اين سئوال را بدهم :
ما به نوبه خود بايد پيامدهاي خطرناك انتخابات اخير اسرائيل را مورد توجه قرار دهيم اما نبايد مردم را دچار اوهام و وحشت كنيم من به صراحت مي گويم و همچنين تاريخ معاصر هم اين نتيجه گيري را تاييد مي كند اينكه هيچ فرقي ميان احزاب اسرائيلي وجود ندارد حزب كار بدتر از كاديما است عكس ان درست نيست و كاديما بدتر از ليكود است و ليكود بدتر از "اسرائيل خانه ما" است.چرا؟ زيرا اينكه راستگراها از افراط گرايي و سرسختي برگردند يك دروغ و نيرنگ اسرائيلي و اعراب را تحقير كردن است .
تاريخ هم شاهد است كه بيشتر جنگهاي اسرائيل بر ضد اعراب را دولتهاي حزب كار به راه انداختند ميان اين احزاب هيچ فرقي وجود ندارد شايد در مسائل داخلي، اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي با هم اختلاف داشته باشند اما درباره اسرائيل و طرح صهيونيستي و موضع در قبال حقوق فلسطيني ها و حقوق ملتهاي عربي و نگاه به جهان عرب و محتواي نژاد پرستي تجاوزگري وحشيانه،هيچ اختلافي با هم ندارند همه انها قاتل كودكان و جنايتكار هستند در اين زمينه هيچ تفاوتي ميان حزب كار و كاديما و ليكود و ليبرمن و نتانياهو وجود ندارد ،اين از يك طرف؛ از طرف ديگر،بله نتيجه خوب اين است كه اسرائيل صريح تر و شفاف تر شد و نكته دوم كه بايد به ان اشاره كنم و نبايد نگران كننده و ترسناك باشد اينكه تجربه همه اين افراد را ديديم اين افرادي كه ممكن است يكي از انها بيايد تا ما را با او بترسانند به شما مي گويم همه اين افراد(رهبران احزاب اسرائيل)در لبنان شكست خوردند بگين،شارون،رابين،باراك،نتانياهو،اولمرت،ليوني و در تجربه ديگرشان،ليبرمن.
دبيركل حزب الله گفت ..از زماني كه مقاومت لبنان با گرايشهاي مختلف خود و در مقدمه ان مقاومت اسلامي،وارد صحنه مبارزه و درگيري شد اسرائيل در لبنان جز شكست چيزي نصيبش نشد از جنگ هشتاد و دو و هشتاد و پنج و نود و سه و نود و شش و دو هزار و دو هزار و شش .
بنابراين به شما مي گويم از اين افراد نترسيد نه اينكه چيزي نيستند، بلكه به خاطر اينكه شما قوي تر هستيد زيرا شما قادر هستيد شكست را به اين ادمكشان و جنايتكاران تحميل كنيد(صداي تكبير حضار)
ببينيد اي برادران و خواهران! پس از جنگ جولاي،اسرائيلي ها كميته وينوگراد را تشكيل دادند انچه ژنرالها و رهبران سياسي اسرائيل درباره ان به اجماع رسيدند به اين ترتيب بود:
اينكه نيروي هوايي به تنهايي نمي تواند درگيري را به نفع اسرائيل يكسره كند و براي يكسره كردن هر درگيري بايد وارد درگيري گسترده و سريع و سخت زميني شد تا پيروزي قاطع و شفاف به دست اورد همانگونه كه باراك و اشكنازي و ليوني و اولمرت مي گفتند؛ از اينجا مي خواهم نتيجه گيري كنم كه دشمن شما،اسرائيل ديگر همانند گذشته قدرتمند نيست و ما ديگر مانند گذشته ضعيف نيستيم البته اگر در گذشته ضعيف بوده باشيم.
بسيار خوب،به اين نتيجه رسيدند عملا در جنگ جولاي،نيروي دريايي اسرائيل به سبب عمليات منحصر به فرد مقاومت بر ضد ناو اسرائيلي ساعر در برابر سواحل بيروت از معادله خارج شد.
00:19:10.04

شماره نوار

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن