تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815287273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضاى پيمان صلح جديد بين طالبان و پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: امضاى پيمان صلح جديد بين طالبان و پاكستان
گروه بين الملل ـ در پى اعلام آتش بس از سوى طالبان محلى در دره سوات پاكستان، دومين پيمان صلح ميان نمايندگان دولت اسلام آباد با شبه نظاميان سرحد اين كشور امضا شد.
ميان افتخار حسين، وزير اطلاع رسانى سرحد پاكستان ديروز ضمن اعلام اين خبر گفت: اين توافقنامه بين دولت محلى و مولانا صوفى محمد رهبر شبه نظاميان امضا شد.
وى در ادامه افزود: طبق اين پيمان همه قوانينى كه با شريعت اسلامى مغايرت داشته باشند، لغو خواهد شد و قوانين اسلامى بر اساس نظام قضايى جديد به اجرا درخواهند آمد.
اين توافقنامه منطقه ملكاند را واقع در شمال غربى پاكستان يكى از مناطق استان سرحد شمال غربى كه دره سوات نيز بخشى از آن است، دربر خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، در اين ميان مسلم خان سخنگوى طالبان ديروز اعلام كرد شبه نظاميان به منظور نشان دادن حسن نيت خود ۱۰ روز آتش بس را رعايت خواهند كرد.
شبه نظاميان طالبان و دولت پاكستان سال گذشته نيز موافقتنامه صلحى امضا كردند كه به علت اتهامات طرفين به يكديگر مبنى بر نقض اين توافق شكست خورد.
منطقه سوات از مناطق پرتنش در ايالت سرحد پاكستان به شمار مى آيد كه در سال گذشته ميلادى در ۴۷۵ واقعه تروريستى در آن ۵۷۶ نفر كشته شدند.
اين منطقه تحت كنترل گروه تندرو مولوى فضل الله است كه خود را رهبر طيف سلفى شريعت مى خواند.
از طرفى همزمان با امضاى توافقنامه صلح آصف على زردارى، رئيس جمهور پاكستان از ضعف دولت اين كشور در مبارزه با طالبان و افزايش قدرت شبه نظاميان اين گروه در وزيرستان و شهرهاى ديگر خبر داد.
آصف على زردارى، در مصاحبه با شبكه سى بى اس امريكا اظهار داشت كشورش براى بيرون راندن طالبان كه نفوذشان در كشور و منطقه بشدت در حال افزايش است، به مبارزه ادامه مى دهد، اما گروه طالبان حضور خود را در بسيارى از مناطق كشور پاكستان افزايش داده است. وى اعتراف كرد: تلاش هاى متقابل دولت پاكستان شكست نيروهاى خودمان را افزايش داده است.

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن